om bilder og sånt · om min hverdag · om nyheter

En rose

De siste dagene har en nasjon vært i sorg, en nasjon har kommet sammen i sorgen og vist seg sterke sammen. Det er nå man virkelig føler seg som en nasjon. At vi i disse tider kan komme stekere sammen,og vise omsorg for både de som er berørt av denne ufattelig tragedien,men også for hverandre.♥

Igår var jeg,søsteren min,vår svigerinne, hennes mor og en venninne av søsteren min  i Oslo for å være med på rosetog som senere ble avlyst pga for stort oppmøte. Istedenfor ble det en utrolig fin markering på rådhusplassen med et hav av roser,og mange fine appeller fra både Kronprins Håkon til Statsminister Jens Stoltenberg.

Det var en utrolig følelse å være i det folkehavet og man fikk en følelse av samhold. At vi stod sterke sammen for vise at det som har skjedd tolerer vi ikke og at vi skal greie å komme oss gjennom den vonde tiden fremover ved å vise omsorg og omtanke for alle og enhver.

Har hørt at det kom over 150 000 mennesker på Rådhusplassen og omegn. Det var utrolig fint at så mange kom for å vise omtanke.

I går fikk jeg en mail fra moren mins kusine som er bosatt i Usa,som lurte på om alt var bra med oss. At hun hadde hørt om denne forferdelig tragedien.  Alt var bra med oss alle,og det er ingen i nær omkrets som var skadet eller drept. Men tankene går selvsagt til de familiene som har mistet sin kjære og de som er rammet. ♥

Var du i Oslo igår?

 

18 kommentarer om “En rose

  1. Alle rosetogene og markeringene rundt omkring i landet vårt er absolutt sterkt og rørende. Vi er en nasjon som holder sammen i tykt og tynt, og nå enda mer enn før. Jeg hadde desverre ikke mulighet til å være med på markeringen, men hadde absolutt lyst til å være der.

    1. Så bra at du var der<3 var så mange der så det er ikke lett å få øye på folk. Hadde planlagt å møte flere venninner,men mobilnettet var visst belastet:)

    1. Like fint å se det på tv også:) Tror veldig mange ville være tilstede,men det var jo jammen meg mye. Over 200 000 stykker. Jeg og marita + de vi var sammen med stod like ved scenen,like ved storskjermen. Selvom det var mange folk føltes det ikke trangt. Det var nok veldig mye å si om samhold:)

  2. Tilbaketråkk: I det siste.. «
  3. hadde lyst til å dra dit, men jeg er på hytta så kunne ikke. så det på tv da, ventet egentlig bare på at noen skulle bombe noe ellerno, hadde vært så smart siden det var så utrolig mange mennesker. men bra ingen gjorde det da hehe!

    SV: Tusen takk! Jeg skal bo der i ett år 🙂 Det er ivertfall planen, kan hende det blir lengre.

    1. Greit å se det hjemme fra stua 🙂 Hadde det jo i bakhodet,men man må jo ikke gå rundt å leve frykt heller:)

      // så spennende da!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.