om bloggen · om min hverdag · om mine følelser og tanker · Oppsummeringer

Året som gikk (2011) vol.2

Da er det på tide å oppsummere siste del av 2011. Den første delen kan dere lese her!

vol.2

Juli

→ Måneden startet med en forkjølelse..

Var den måneden den siste Harry Potter filmen kom ut og jeg var på midnattspremieren sammen et par gode venninner. Det var kjempe trist at hele Harry Potter sagaen er over nå,men heldigvis lever bøkene og filmene videre.

Jeg hadde en kjempe koselig middag + kinotur med min søster ♥(som hun spanderte på).

→Ble en del badeturer før sommervarmen forsvant.

→  Jeg fylte 22 år og greier. Hadde et kjempe koselig familiemiddag og fikk mye fint.

Den 22. juli rammet tragedien Norge . Først gikk det en bombe av i Regjeringskvartalen hvor 8 mennesker mistet sitt liv og like etter gikk en gal mann løs på ungdommene på Utøya hvor 69 mennesker mistet sitt liv. 77 mennesker som ikke burde ha blitt revet vekk fra omverden. Det var en tung periode for Norge som nasjon. Vi sørget sammen med de som hadde mistet sine kjære og viste de som overlevde at vi støttet de. Vi møtte hat med kjærlighet og viste en omverden at vi ikke lot oss bukke under for det som lett kan komme med når sånne uforklarlige hendelser inntreffer.  Den 25. juli møtte jeg opp på Rådhusplassen sammen med svigerinnen min,hennes mor,søsteren min samt en venninne av henne for å gå i Rosetog. Men det var møtt opp så mange for å vise sin støtte at det heller ble et Rosehav. Det ble en fin og verdig markering.

August

→ Den måneden var jeg og 2 venninner på en gratis konsert med Atle Pettersen på Jessheim.

→ Jeg startet med min 30 dagers utfordring(Se oversikten her)

→ Nevøen min startet på skole  og i første klasse*Stolt tante*

Var på en koselig skogstur rundt Storbytjernet på Jessheim sammen med en venninne.

Vant en stilige blå clucht veske hos Fab Fashion For Less. (den har blitt brukt en del siden den gang)

Kjøpte et bonsai tre som jeg kalte «Bob»,men «Bob» greide ikke mer en 1 måned hos meg.

Slutten av juli/begynnelsen av August gjorde jeg en del neglelakk kjøp på Ebay.

Midten av måneden døde mitt dvergshamster Bella som jeg hadde hatt nesten i 2,5 år. Det ble et lite tomrom etter henne og det var uvant å ikke høre hun løpe i hjulet sitt om nettene eller rulle rundt med hamsterballen sin for  å skremme Miley(katten).

Søtnosen Bella..

September

Startet ganske turbelent og jeg hadde lenge slitet med denne beslutningen. Men jeg avsluttet mine studier tidlig i september. Jeg var utbrent og slet mye med motivasjon. Jeg brente ikke lenger for det valget og jeg greide ikke mer. Beslutningen var hard,men det var det rette føler jeg fremdeles. Fremtiden er usikker,men jeg slipper å tynges ned av studier som ikke jeg føler noe for. Dere lesere var kjempe snille og kom med støttende kommentarer. Det hjalp mye og det skal dere vite. Dere kom med tips og råd,og jeg som trodde først at folk kom til å være sure eller lite støttende. Der tok jeg feil.

→  I september var det bursdag for min søster og moren min fylte 60 år (noe som vi feiret med stor middag og en del gjester)

Publisert 99 (random) fakta om meg.

→ Kom med tvserieanbefaling(Les her)

Oktober

→ Nevøen min fylte 6 år og det ble en fin bursdagsfeiring.

Fikk endret litt på hårsveisen min da en venninne av søsteren min klipte meg. Hun venninnen var jo frisør(ikke at jeg lar hvem som helst klippe meg.hehe)

→ Postet et innlegg hvor jeg skrev om livreddene hjelp.

→  Jeg og venninnen min Nina M var på bøssebærer tur for årets tvaksjon.

→  Postet et D.I.Y Bookmarks innlegg hvor jeg visste dere hvordan dere kan lage egne  bokmerker.

Startet en giveaway(som nå er avsluttet)

November

Måneden startet med en tur til den Norske Operaen sammen et par venninner for å se «Svanesjøen». En fantastisk opplevelse og det er noe jeg anbefaler!

Førpremiere på «American Horror Story» på Gimle kino i Oslo etter jeg vant en konkurranse.

→ Hadde en spørsmålsrunde(svar her og her)

Kinotur » Twilight : Breakingdawn part 1″.

Startet min bokblogg (I Ninas bokverden).

Skrev om ti bøker som jeg har likt gjennom året.

Desember

→Julemåneden er  startet og  jeg var ikke en av de som var tidlig ute med julegave handelen.

Jeg ble bitt av strikkebasillen og fikk strikket en god del. Deriblant en del julegaver.

→Fikk tilsendt et  leseeksemplar fra Gyldendal og holder på å lese den boka. Det er en spennende ungdomsroman som opprinnelig er svensk,men den blir gitt ut på norsk iløpet av Januar. Følg med på bokbloggen min for kommende bokomtale!

→ Hadde det  første gjesteinnlegg på bloggen og det var søte Siv som skrev en fin og inspirerende tekst om fremtiden.

Siste spillkvelden og utdeling av julegaver ble gjort uken før juleaften.

Der var 2011 oppsummert og tilbakelagt. Det har vært et år med både oppturer og nedturer,men jeg ser frem til et fint og lovende 2012.

Håper alle hadde et fint 2011 og at 2012 blir et flott år for alle sammen.

Søsteren min har forresten byttet bloggplattform og blogger nå fra wordpress.com som meg. Besøk hennes blogg her!

Publisert den 3.januar 2012 16:37

26 thoughts on “Året som gikk (2011) vol.2

  1. Jeg syns det var et modig valg å avslutte studiene. Mange tør ikke det pga at de er redd for å bli sett ned på. Du gjorde lurt i å avslutte. Selv om framtiden er usikker enda, så slipper du i allefall å holde på med noe du ikke brenner for lenger 🙂

  2. Frøya ❤

    Sv; Husker ikke at jeg har den, så kanskje den burde ligge fremme! Nei, det har du jo rett i, det kommer nok til å ta år før jeg blir ferdig med den!!

    // Ja, det var jo det! Gleder meg også, er nesten så jeg ikke klarer å vente en uke til neste episode! :p

    // Bare å stjele i vei!!

  3. Du har fått gjort både det ene og andre dette halvåret også. 22. juli vil nok aldri bli glemt…tenker fortsatt på de som sliter med ettervirkninger og de som mista sine kjære der 😦

  4. en herlig fortsettelse på året fra forrige innlegg, litt nedturer da med sykdom om 22 juli, men ellers virker det som du har hatt et fin år:)

  5. Så mye du har opplevd av alt mulig! Morsomt med et lite tilbakeblikk!:) Holder på å fikse en selv, men det er jo et helt år!! Hehe!

    1. Det har jeg:) Når man ser tilbake og gjennom bloggarkivene så merker jeg at det har skjedd mye iløpet av 2011. Gleder meg til å se hvordan 2012 blir:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

