om bilder og sånt · om mine følelser og tanker · om nyheter

I det siste..

Siste dagene har jo det vært veldig mye om det tragiske hendelsen som utspilte seg i Oslo og på Utøya. Det har vært tunge dager for både de pårørende,de som var involvert og selvsagt også hjelpemannskapene. Det er også viktig å få tankene på andre ting og i helgen har jeg fått gjort litt annet også.

I helgen bestemte jeg meg for å begynne å strikke igjen og da på et nytt strikke prosjekt. Har tidligere prøvd med på en lue som fremdeles ligger urørt. Nå går jeg for et enkelt skjerf og det er noe jeg har greid flere ganger,men har jo selvsagt lyst å prøve på noe mer ufordrende etterhvert.

Det er noe med strikking for min som er beroligende og man får tankene på noe annet. Enten det er mønster eller å ikke mistet masker eller på merkelig vis få enda flere masker.

Søndagen gikk med på å feire bursdagen min på etterskudd siden min kjære bror m/fam. ikke kunne komme på selve bursdagen min som var den 21.juli.  Jeg fikk en søt liten voododoll som man kan henge på vesker/sekk, en bok som jeg har ønsket meg lenge («Saras nøkkel» av Tatiana De Rosnay) og to fine neglelakker fra MaxFactor nailInfinity.

Fra søndagen ble nevøen over for overnattingsbesøk og det ble litt kortspill med begge tantene og familiekos.

her spilles det "Hopp i havet" eller "Go fish".

Mandagen dro somsagt jeg og søsteren min ned med et par andre for å delta på det planlagte rosetoget som ble til et rosehav istedenfor. Du kan se flere bilder her!

Bloggen har somsagt vært litt nedprioritert etter forrige ukes tragiske  hendelser  og jeg skal prøve å komme tilbake til normal «blogging» og publisere innlegg som har vært på vent. Vil også ønske følger nr 34 på bloglovin velkommen!

Ønsker alle en fin uke og husk å ta vare på hverandre♥


33 thoughts on “I det siste..

  1. Bra du hadde en koselig helg, selvom det egentlig ikke var det i det hele tatt….

    Sv; Takk 🙂

    Ja, skulle gjerne ha vært der, var jo uten tvil et historisk øyeblikk, men fikk med meg en del av det på TV i alle fall…

    // Hahah :p Ja, burde nesten det. Eller enda bedre, burde dratt til Frankrike! Haha, det burde jeg virkelig få til en gang 😀

  2. JEg er glad så mange møtte opp, for det norske folk og alle de som var involverte i tragedien fortjente det! ❤

    ps. jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før, men nå har jeg lagt det til i "bloggere"kategorien min på bloggen. Bedre sent enn aldri, eller hva? : )

  3. Saras nøkkel er nydelig, men veldig trist, så kanskje du bør vente noen dager før du leser den! Det har vært noen triste dager, men nå må man prøve leve litt videre. Jeg er bare så glad jeg ikke har noen nære som har mista noen, men deprimert blir man uansett.

    1. Har hørt den er nydelig og trist. Skal nok legge den litt på vent. Har merket at jeg har en del triste bøker i bokhylla. Jeg begynte på before I fall i forrige uke,og taglinen er jo «hva ville du gjort hvis du hadde bare 1 dag igjen å leve» og handler om en ung jente som havner i en bilulykke med venninene sine.
      Jeg er også glad for ingen jeg kjenner er berørt av dette,men kjenner en som har mistet sin gode venn på øya.

  4. Koselig helg da 😀 Jeg digger forresten de voodoo dukkene man får kjøpt på bokhandelen, haha xD Strikking er jo faktisk ganske gøy, men jeg har ikke gjort det siden ungdomsskolen tror jeg =S Ta noen bilder når du blir ferdig med dine mesterverk ^.^

    1. vært en koselig helg ja.=) Syntes de voodoo dukkene er kjempekule selv,og var glad jeg fikk en. Har lenge fundert å kjøpt meg en selv.:P Strikking er gøy ,men er ikke super flink . Skjerf er det eneste jeg er sånn noenlunde god på:) hehe
      Skal vise bilde av mesterverket når det er ferdig:)

  5. Tusen takk for kommentar! Helt enig med deg at strikking er beroligende! Selv har jeg såvidt begynt på en Marius-genser til barnebarnet. Men har ikke klart å strikke noe denne uken. Heldigvis vender hverdagen tilbake for slike som meg, som ikke er personlig berørt av katastrofen. En hverdag med MER bevissthet omkring å vise kjærlighet og omsorg. En grusom oppvåkning!

    1. Bare hyggelig! Fint skrevet innlegg du la ut! Marius genser er jo kjempe fine:) Håper du får begynt igjen snart! Hverdagen må vende tilbake selvom man har tankene et annet sted og for oss som kanskje ikke er direkte berørt av denne ufattelig og grusomme tragedien. Viktig å ta vare på hverandre,vise omsorg og omtanke.

  6. Det er godt å få tankene over på noe annet altså! Selv slapp jeg unna litt selv fordi jeg var i bryllup, men har fått sett nok av det allikevel. Høres ut som du har hatt ei fin helg med familien din, har du mange søsken?=) Finfin gave også. Har planer om å se filmen om boka faktisk

    1. Ja, det hjelper mye å få tankene over på noe annet. Koselig med bryllup da! Greit å få litt avbrekk fra nyhetene. Hadde en fin helg med familien. Har 2 søsken, en store bror som er gift og som har barn,og en lillesøster som 2 år yngre enn meg.
      Var kjempe fornøyd med gavene jeg fikk<3

  7. Bra du hadde ei koselig feiring sjølv om det har vært litt trasig i det siste med alt som har skjedd her i landet.. men livet må jo gå videre. Godt med litt ting som kan få oss på andre tanker. Ha ein fin kveld 🙂

    1. Det er viktig å få litt avstand,selvom man selv ikke har vært innvolvert så er konstante nyhetsendingene som bl.a var i helgen og hvor enn du snudde deg;litt mye til tider. Selvsagt er det i bakhodet og tankene mine går til de som er berørt av denne tragedien.
      Så helgen som var fikk jeg litt andre ting å tenke på:)

  8. Liker så godt Til ungdommen, husker vi sang den på barneskolen, og jeg kan alle værsene utenatt. Nå har den fått ekstra fin betydning.
    Lot selv være å blogge noen dager, syntes det ble feil å skrive om overfaldiske ting, dagens outfit og sminketips. ikke at min blogg handler om de to siste, men du skjønner poenget 😉

    1. Har ikke hørt den før,men nå er den favoritt sangen eller .. Du skjønner. Fin sang ❤ Skjønner hva du mener, og jeg følte heller ikke for å blogge noe særlig. Alt annet virket litt ubetydelig der og da.

    1. Forferdelig tragisk hendelse. Kan fremdeles ikke tro at det har skjedd.

      Alltid spennnede med litt håndarbeide:) Strikking liker jeg godt,er ikke proff eller noe. Men greier å strikke skjerf:)

  9. Strikking er absolutt beroligende. Har strikket en god del i det siste selv, da jeg er supersliten og trenger å koble av litt 🙂
    Hehe, i går fikk jeg til og med Daniel til å kjøre når vi skulle til Lillehammer, sånn at jeg fikk slappet av og strikka litt på turen. Ivrig, sa du? 😉

    1. Helt enig med deg! Når jeg strikker er jeg i min egen «lille verden»,akkurat som når jeg setter meg ned med en bok:) Morsomt da, hehe. kjøring og strikking er jo greit det også=) kanskje ikke noe man gjør samtidig,så det er jo greit å ha en sjåfør:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

