om min hverdag · om mine følelser og tanker · om nyheter

AFTERMATH

Dagen der på og en nasjon er i sjokk, en ufattelig og forferdelig tragedie har rammet Norge. Nå er dødstallene oppi 91 mennesker på Utøya og  det er 7 mennesker som omkom da en bombe eksploderte i regjeringskvartalet i Oslo sentrum i går.

Alle jeg kjenner i Oslo er heldigvis i god behold. Mine tanker går til de som har  de som har mistet en datter eller sønn, bestevenninne eller søsken.  De som rett og slett er rammet av denne ondskapen,tragedien og det ufattelig…

(linket)

Vet at det nok er mange bloggere der ute som blogger nettopp om dette,og jeg skal ikke pøse på mer en dette heller.

Men dagene fremover er det tid på ettertanke og omsorg.Uansett om man ikke kjente de som er rammet eller som er omkommet,blir man påvirket og man føler medfølelse og empati.Jeg greier nesten ikke å se på nyhetene nå uten å felle en tåre,og i natt sov jeg ikke så godt ettersom mine tanker gikk til de som er rammet..

Det er det som er medmenneskelig,og det føles for å si det på en rar og kanskje merkelig måte er at den norske «sjela» er truffet. Idag er det en nasjon i sorg,en nasjon som er samlet..

Håper alle dere lesere er trygge og at ingen av dere som er rammet av denne tragedien. Ta vare på hverandre i denne stunden.

(linket)
35 thoughts on “AFTERMATH

  1. Dette er så forferdelig at jeg er helt tom for ord. Tror fortsatt jeg er i sjokk, nesten så jeg ikke greier å forstå hva som virkelig har hendt.

    Kjenner faktisk en som jeg jobbet med i Disney som var på Utøya i går, men han skal visst være i (forsåvidt) god behold.

    1. Det er forferdelig,og jeg tror mer eller mindre hele norge er i sjokk. Kan ikke tro at det har skjedd lille norge. At en gal mann kan gjøre noe sånt …
      Bra at den du kjente var i orden.. etter det jeg har lest på nett var det rene mareritt på øya..

  2. blogga nettopp om detta eg og, heilt uvirklig at detta har skjedd.

    / takktakk du, poker e egentlig ganske lett å skjønna seg på når du fyst har lært deg det 🙂

    1. Veldig trist og uvirkelig ja. Tror de fleste nordmenn er i sjokk og vantro, sinte og lei seg om hverandre. Alle tenker på de som er berørte i denne tragedien.

    1. Skjønner og begriper ikke det heller hvordan han kan gjøre noe slikt,ondskapsfullt. Han sier jo at det var trist, men nødvendig i avhørene med politiet. Er det mulig å være så syk oppi hodet sitt..

  3. Sv; Jepp, helt ok film, og vi er helt enige, hehe 😛

    // Hehe, tviler sterkt på at noen som leser bloggen min har vært der :p Hahaha, det hadde jeg ikke tenkt på, men tror de rutene er så små at man ikke kan se såpass langt inn i rommet, fra under vann.

    // Har den boka jeg og, men ble aldri ferdig med å bla gjennom den. Men den jeg har er snart ti år gammel!

    // Har faktisk fortsatt vondt i den, men ikke i nærheten av hva det var!

    1. //hehe,jupp.. 🙂
      // Hadde vært spennende å dratt ditt da. Ligge på gulvet å titte gjennom rutene.
      // du har sikkert forslått den ordentlig. Du kan kjøpe sånn krem som er betennelsedempende ..

    1. Samme her også.. har grått og vært sint i løpet av helgen.. Viktig å vise samhold i denne tunge tiden,vise respekt for de pårørende og vise omtanke.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

