om min hverdag

Yoga 

Etter at jeg tuslet ut etter prøvetimen i Yoga jeg hadde for et par uker siden, var jeg både støl & sliten, men på samme tid følte jeg enn ro i kroppen som jeg ikke har hatt på lenge. 

Etter prøvetimen ble jeg mer nysjerrig på Yoga, og bestemte meg for å melde meg på Yoga kurs for nybegynnere.  En annen faktor for ar jeg ville prøve videre med Yoga, var at  jeg kunne forebygge videre skade i det områdene (nakke/skulder) som gjorde at jeg nesten var sykmeldt i 3 mnd. 


Nå har jeg ikke vært så lenge i Yoga «verden» og vet det er mye å lære ifht puste utøvelser og avspenning, men også mestre de ulike øvelsene. Jeg gjør de selvsagt i «mitt tempo» og hører nøye på hva yoga instruktøren gir beskjed om, så jeg ikke ender opp med å skade meg selv. 


Jeg skal ikke begynne å legge ut om Yoga i lange baner. Men jeg kan si at jeg er blitt mer nysjerrig på hva hva yoga kan gjøre med både kropp & sinn, og gleder meg til å lære videre. Så hvis det er noen som sitter på gjerdet ifht om de vil prøve det eller ei, så sier jeg bare; go for it! Hør om evt om det treningsstudio du går på har noe prøve time(-r) på Yoga, eller om det er noe yoga studio i nærheten som tilbyr det. Det jeg hittil har lest meg opp om Yoga, så finnes det mange ulike retninger. Så hvis du ikke liker en type Yoga er det flere å velge mellom. 


Det er ikke alle som liker å gå på gruppetimer ifht trening, for de finnes det en hel haug med yoga bøker, filmer, apper og YouTube kanaler  å utforske. 🙂

Noen flere som er bitt av Yoga basillen? 

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

