om min hverdag

Bibliotekarlivet

_PJPKDY7HGy6F88xKX2znRMCIQIAfCqPB8bpbj7HPe4Neste uke har jeg jobbet på Eidsvoll biblioteket i én måned. Den måneden har vært full av nye inntrykk . Skal ikke skyve under et teppe at det er har vært en omveltning å stå opp klokken kvart på seks hver morgenen, og være halvveis zombie frem til jeg kommer på jobben. Noe jeg har innsett er at jeg ALDRI vil bli en av de alt for blide A-personene (ikke at det er noe galt med de personene heller…). Jeg kjenner også at jeg får brukt for erfaringen jeg tilegnet meg fra Gjerdrum Bibliotek de siste 2,5 årene,og på den måten har overgangen gått kjempebra. Det er jo selvsagt noen ting som må finpusses på av rutiner som må innarbeides, og ting kan gå litt i surr noen ganger (gjerne da sent i arbeidsdagen.hehe).

Én ting er sikkert at jeg har valgt det rette yrket og nå kjenner jeg at jeg ser frem til å lære mer av kollegaene mine, og ikke minst få brukt det jeg har lært på HIOA i praksis. Bibliotekaryrket har mange fasetter og for min del er ingen arbeidsdag det samme. I forrige uke brukte jeg to dager sammen med en annen kollega å pusse medaljene til Tormod Knutsen (på Eidsvoll bibliotek har de en fast utstilling hvor du kan lære om ham og hans idrettskarriere) og uken forut fikk jeg testet mine «bygg mester Bob» kunnskaper da jeg måtte (delvis) sette opp noen hyller på biblioteket. Vel å merke kjenner jeg at «ti-tommeltotter» fenomenet setter inn og knoter det til for meg noen ganger,men for å gjøre en lang historie kort; jeg greide å sette opp hyllen.🙂

marialangpåeidsvollbibliotekForuten å kunne sette «sølvpuss» på CVen, kommer jeg nok å få en del nyttig arbeidserfaring utover høsten. Høsten blir en travel tid i vente for min egen del med en håndfull av arrangementer å planlegge og andre arbeidsoppgaver som må gjøres unna.

2013-06-07 15.37.18-1

Den 26.august er det forresten Nasjonal Bibliotekdag og for de nysjerrige kan denne nettsiden med oversikt over hva de ulike bibliotekene rundt omkring landet planlegger av arrangementer, være nyttig. Jeg håper alle som har  et bankende hjerte for sitt lokale bibliotek dukker opp og eventuelt tar med seg et par favner med bøker, og deltar på arrangement(-er)(hvis ditt bibliotek arrangerer noe da).

Håper alle får en fin uke videre!

 

 

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

