om min hverdag

Almost there

Nå er det ikke lenge til jeg er ferdig utdannet bibliotekar. Det er bare 10 dager til jeg skal levere bacheloroppgaven min som kort fortalt handler om e-bøker i folkebiblioteket, og 20 dager til jeg leverer de to siste eksamene. Det kommer til å bli med en blandet følelse når jeg leverer inn de siste eksamene. De siste tre årene av studiet jeg har gått på har flydd unna. Det har vært tider hvor jeg vært rett og slett lei av å studere, og perioder hvor alt ting har vært supert. Men sånn er det å være student; det er både oppturer og nedturer. Nå har jeg vært heldig å blitt kjent med flotte folk i kullet mitt som har gjort studenttilværelsen mye bedre. Jobbsøkingen har nå begynt sakte men sikkert, og jeg har allerede vært på et jobbintervju. Nå er det bare å krysse fingrene for at jeg får den jobben.

11150595_10155451836910296_8290748195211150712_nNå gjelder det bare å få skrevet ferdig bacheloroppgaven. Skal snart begynne med konklusjonen, og skrivesperren har begynt å melde seg.  Det er ikke det at jeg ikke kommer  til å bli ferdig, men jeg har lite lyst å levere fra meg en dårlig bacheloroppgave. Jeg har alltid likt å skrive,men når det kommer  til faglig oppgaver har jeg ikke ennå «knekt» koden på å skrive en god oppgave. Nå håper jeg bare at inspirasjonen faller over meg i store mengder iløpet av helgen, og gir masse idéer på hvordan jeg skal avslutte oppgaven på en super måte. Veilederen min skal ta en siste sjekk med oppgaven til uken, og det er alltid like nervepirrende å vente på tilbakemelding.

FullSizeRenderForuten det å bli ferdig med studiet, gleder jeg meg til å kunne senke skuldrene helt og aldri mer tenke skole.  Jeg gleder meg til å kunne sitte flere timer med en god bok uten å tenke på at «nå burde jeg vel lest pensum» og ikke minst kunne disponere tiden min uten skole i bakhodet.

IMG_0291

Inntil videre håper jeg alle sammen får en fin mai måned! Så blogges vi!

Glemte nesten å fortelle at jeg har blitt tante til en liten skjønn jente! Hun ble født den 29.mars.:)

11187833_10153321741100561_1485539418936355980_o

2 thoughts on “Almost there

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

