om min hverdag · om mine følelser og tanker

Next step

Summer
From Flickr- «Summer» by Nikos Koutoulas

Nå er det ikke lenge igjen til jeg starter på det aller siste året på HIOA, og er et steg nærmere å bli bibliotekar. Det er med en rar følelse jeg begynner det nye skoleåret. Ikke i en negativ forstand,men rar på den måten at jeg føler at tiden har flydd unna og at jeg ikke helt har innsett at jeg starter det siste året på bachelorgraden min . Når jeg startet på bibliotekarstudiet høsten 2012 visste jeg ikke hvordan de neste 2 årene skulle se ut. Jeg var kanskje litt småredd for å feile som jeg gjorde med forrige studiet,men jeg ser iløpet av de siste 2 årene at den «frykten» var ubegrunnet.

Nå som det siste året begynner håper jeg at jeg greier å komme inn en bra «rytme» ifht til studiene og at jeg får med meg alt pensum til rett tid.  Neste år på denne tiden vil jeg (forhåpentligvis) ha beviset på at jeg bestod studiet, og klar for å jobbe som bibliotekar. Dette er det jeg har jobbet for og jeg skal ikke feie under teppet at det har vært mange slitsomme uker med pugging og lesing til eksamen, og mange vanskelige arbeidsoppgaver underveis,men jeg tror de dagene som har vært (og de som definitivt kommer) komme til å bli verdt det, ettersom de har på sin egen måten vært med på å forbederede meg på yrket jeg har valgt.

From Flick- "Summer" by  Raffaele Camardella ( Creative commons licence)
From Flick- «Summer» by Raffaele Camardella ( Creative commons licence)

Det siste året har jeg ikke vært så aktiv på bloggen heller. Vet ikke helt hva det skyldes,og jeg har tatt mange pauser. Men jeg skal ikke kjede dere med utallige omganger med «nå-er-bloggpause» innlegg,men heller si at jeg kommer til titte innom her på bloggen når blogglysten kommer snikende tilbake, og skrivekløen er tilbake.  Tror ikke jeg klarer å gi slipp på bloggen helt ettersom den innholder så mye jeg har opplevd de siste par årene og de flotte kommentarene som har tikket inn iløpet av de siste årene.  Så jeg håper alle sammen som titter innom får en super høst i vente enten de starter i en ny jobb,forsetter i den gamle eller starter  høsten som student. Jeg tror det kommer til bli en fin høst!

Hvordan ser høsten ut for dere?

 

3 thoughts on “Next step

  1. Vi er nok litt like der med hvor aktive vi har vært i bloggosfæren det siste året🙂
    Jeg tror denne høsten blir fantastisk da kjæresten og jeg har tatt et ganske stort steg i forholdet og livet! Spennende!

    1. Ja. er nok sant det. Alle bloggere møter på bloggtørke og tider hvor man ikke får tid til å blogge. Høres bra ut med et ganske stort steg videre i forholdet:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

