om min hverdag

Aldrig saa man slig en Sommer!

Denne bloggingen går litt i rykk og napp her,men jeg kjenner blogglysten komme snikende tilbake i ny og ne. Men nå som sommeren har kommet for fullt er det mer fristende å slappe av ute og lese en bok (eller to).

2014-07-16 22.00.32-1

Ettersom biblioteket i Gjerdrum holder stengt denne sommerferien blir det mer fritid for min del. Men jeg klager ikke ettersom det er deilig å kunne slappe av skikkelig før 3 året på «Bibliotek og informasjonsvitenskap» begynner. Jeg bestod alle eksamene for 2 året og dermed er jeg «kvalifisert» for 3. studieår. Men jeg kjenner tankene rundt skolen saktig men sikkert kommer kretsende tilbake over «hodet mitt»,men jeg skyver de foreløpig unna. Jeg orker ikke å komme i full stressemodus før skolen i det hele tatt har begynt. Ikke at det å forberede seg før et nytt skoleår er  galt ,men for min del funker ikke helt. Jeg jobber i mitt eget tempo og likså «stresser» i mitt eget tempo. Alle studenter har ulike metoder og teknikker som passer for dem,og det er ikke alltid like lett å si at en måte/metode er bedre enn den andre. Så det er opp til enhver å finne sin egen studieteknikk og kombinere det ifht hvordan studieløpet er.

Transformers  Age of ExtinctionDe siste par ukene har jeg vært i hva jeg velger å kalle «daffemodus». Det vil si at jeg har sovet lenge, slappet av, lest bøker som jeg ønsker(ikke noe pensum i gården helt ennå selvom jeg har lånt et par stykker før sommerferien), trent og vært på kino med venner. Sist helg ble det kinotur alene ettersom ingen av venninnene mine var noe for «Transformers 4» filmen. Er litt transformers fan (ikke at jeg har lest alle tegneseriene eller seriene om de..ennå,men sett alle de nyeste filmene).  Selvom filmen har fått ganske dårlige terningskast i norske aviser vil jeg si at den var bra, ikke over-the-top (dritbra). Men jeg likte at det ble litt forandringer med skuespillere,selvom handlingsforeløpet er ikke så mye annerledes fra de forrige filmene. Jeg synes det er deilig å kunne «slappe» av i 2 timer uten å måtte tenke så alt for utrolig mye,og heller se de kule transformers og masse actionfylte scener.hehe:)

Transformers  Age of ExtinctionoptimusprimeJeg skal ikke skravle mer om transformer. Iløpet av de siste dagene har jeg vært barnevakt for nevøen min på Årnes. Så det har vært et par dager med Nintendo Wii spilling, trampoline hopping og filmtitting. Så det har vært koselig å få litt avkobling hjemmefra og få vært sammen nevøen. Denne helgen skal jeg trene litt (fått treningsprogram fra fysioterapauten min), lese bøker og ikke minst hjelpe til med forberedelser til 25 års bursdagsselskapet mitt på mandagen som kommer.

2014-07-17 13.48.58

Jeg  håper alle sammen har hatt en fin sommerferie hittil! Jeg skal ikke skryte på meg at jeg vært en aktiv bloggleser,men titter innom de faste selvom jeg ikke alltid er så flink å legge igjen kommentarer. Heldigvis har man Bloglovin!

Som nevnt før er jeg å finne på Instagram (@ninacg89), Twitter ( @ninacgundersen/ bokbloggens twitter : ininasbokverden), Bokbloggen min.

 

Sitat i tittelen: Halvor Heyerdahl

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

