om min hverdag · om mine følelser og tanker

Breath in…Breath out

Det var en spesiell følelse jeg hadde da jeg leverte inn den siste eksamen i  forrige uke.  Følelsen av lettelse kom ikke minst,men også noe spor av sommerfugler i magen også. Mest fordi hvis jeg består den femte eksamen er jeg klar for 3 året. Ikke at det er noe negativt i seg selv,men jeg er spent  på hvordan  siste året på «Bibliotek og informasjonsvitenskap» kommer til å bli og ikke minst om jeg kommer meg «helskinnet» gjennom perioden hvor bachelorgraden skal skrives. Det kommer til å bli et hektisk skoleår uten like og det er derfor jeg gir meg selv tillatelse til å ta en real sommerferie. Senke skuldrene rett og slett. Ikke føle at pensum og eksamen henger faretruende over meg. Så denne sommerferien skal jeg virkelig slapp av, lese mange bøker og prøve å lade batteriene opp til høsten.

copyrightatninacg

Denne sommerferien skal jeg ikke sitte klistret foran dataskjermen heller,men jeg skal ta meg tid til å komme tilbake i bloggverden sakte,men sikkert. Jeg har mange ganger iløpet av dette halvåret beveget meg inn/ut av bloggosfæren som jeg velger å kalle det,og latt blogg være blogg. Ikke pågrunn at jeg er lei bloggen min eller noe(eller vurderer å slutte),men rett og slett på grunn at jeg manglet inspirasjon til å skrive. Tankene mine har kretset rundt skole,jobb og få orden på nakkeproblemene. Det har vært i perioder rot opp i «topplokket» og tider hvor ting ikke så lyst ut. Men jeg vil legge vekk dette bak meg og heller se fremover mot en sommer som jeg tror kommer til å bli bra,men også se frem til mitt siste år på HIOA.

sourcewehearitdotcomfuelforfitukFor å kombinere «avslapping» og trening har jeg i det små begynt å teste ut Yoga. Jeg fant et par hjelpfulle nybegynner videoer på Youtube, og har siden forrige uke testet ut ulike yogaposisjoner. Jeg er ikke helt der ennå hvor  jeg står på et bein eller tar solhilsen (eller hva det heter) .  Jeg tar små steg og prøver å få bygget opp litt fleksibiliteten i kroppen, og ikke minst få styrket «kjernen» i kroppen så jeg kanskje etterhvert (kombinert med fysioterapi) får kvitt nakkeproblemene jeg har slitt med de siste 10 måneder (av/på).  Så for de som er nysjerrige på Yoga er eller vil prøve ut det ,kan de sjekke ut Youtube kanalen «Yoga with Adriene«. Hun er kjempe flink til å forklare de ulike yogaposisjonene,og tar det rolig. Det finnes nok utallige videoer og tips online,men for min del som starter i det små er Youtube foreløpig en grei måte å få startet på. Jeg kombinerer litt også med «vanlig» styrke som f.eks armehevninger,situps og knebøy m.m . Kanskje jeg etterhvert tørr å ta et Yoga kur på et treningssenter.

Foruten å lese, og undersøke Yoga relaterte ting har jeg jobbet litt mer på biblioteket. I går (14.juni) var det Gjerdrumsdagen,og vi på biblioteket hadde en stand utenfor hvor vi solgte bøker. Vi hadde en stor mengde inne også,og jeg må jammen meg si at folk kjøpte mye bøker. Så jeg tror alle sammen hadde en flott dag i går, og boksalget kommer til å vare 1 uke til så folk kan få muligheten til å kapre noen fine bøker.

gjerdrumbibliotekboksalg

Neste uke blir fylt opp med jobbing,kiropraktor time, sommerlunsj med kollegaene mine på biblioteket, og ikke minst litt «slappe-av-tid» med en god bok!

Håper alle sammen får en flott kommende uke! Husk det er greit å ta en pust i bakken i ny og ne!

 

 

4 thoughts on “Breath in…Breath out

  1. Tenk du har bare et år igjen! Dt er ganske deilig å tenke på vel🙂 Nå får du nyte sommeren og håper svimmelheten er bedre. Jeg har selv gått til kiro og fysio dette siste året og masse penger er brukt til det. Men med fibromyalgi som jeg har, er det ikke så mye som kan gjøres bortsett fra lett trening og særlig i varmebasseng! God sommer🙂

    1. Ja, det er merkelig å tenke på. Tiden har virkelig gått fort! Svimmelheten kommer i ny og ne nå, og alle dager er ulike. Har fått treningsprogram av fysioteraputen min som skal hjelpe på etterhvert.:) Går mye spenn på kiro/fysio etterhvert ja. Men forhåpentligvis hjelper det etterhvert:) god sommer til deg også!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

