om min hverdag

Praksis 2 år

Vet ikke helt hva det er meg og bloggen. Kanskje noe lokker meg tilbake i bloggosfæren når skrivelysten komme snikende tilbake. I det siste har jeg begynt å savnet litt å blogge og få ut tankene på det virtuelle papiret. Ting har begynt å roe seg ned litt med skolen og jeg har nettopp begynt på 2 års praksisen. Jeg er lite vanedyr og har holdt meg til Gjerdrum Bibliotek igjen. Det er jo en slags «uskreven regel» om at de anbefaler forskjellige biblioteker fra hvert år med tanke på praksisen (enten folkebibliotek eller fagbibliotek). Men jeg vet innerst inne at det er folkebiblioteket som ligger mitt hjerte nært,og at det er der jeg tilslutt vil ende opp. Praksisperioden er i år fra 5.mai – 9 juni,hvorav praksisrapporten(som er eksamen i faget) skal leveres dagen etter praksisperioden slutter.påjobbbib

 

Det er merkelig å tenke på at 2 året på «Bibliotek og informasjonsvitenskap» er snart over ,og jeg skal snart starte på siste innspurten på studiet. Det er på en måte litt skummelt,men jeg er mest spent på hva som venter meg det siste året. Det blir nok ikke dans på roser eller lite år gjør tror jeg,men jeg skal nok brette opp ermene og gjøre en mitt aller best (og litt til). Det er bibliotekar jeg vil bli og jeg gleder meg til den dagen bachelorgradsoppgaven er godkjent og at jeg er ferdigutdannet bibliotekar.

Eneste som legger en liten demper på hele prosessen  er som nevnt svimmelheten min som jeg nevnt i flere innlegg(les litt her). Kort fortalt skyldes det noe muskulært i nakken min som gjør at noe nerver eller muskler ligger i klem og gjør at jeg blir svimmel, uvel og plaget til tide med sånne tensjonhodepiner. Dette har vart i 8 måneder av/på i ulik styrke,og det har forverret seg de siste 2 mnd ,  det har resultert i at 2 året mitt på BIBIN har vært en berg og dal bane med tanke på fravær(forelesninger).  Jeg har vært hos kiropraktor av/på mnd, prøvd litt akupunktur, trent /gjort øvelser. Men til tider er svimmelheten veldig hemmende,og eneste løsningen er å ligge i » vater» og hvile et par timer til det verste har gitt seg. Nå skal jeg prøve fysioterapi/slyngebehandling. Jeg krysser fingrene at jeg finner en som er offentlig(fysioterpaut), at jeg får frikort etterhvert. Det kommer  til å ta en god del behandlinger ifølge fastlegen min for å bli kvitt plagene med nakken & svimmelheten , og det vil bli dyrt hvis jeg skal velge privat fysioterapi. Men jeg håper og krysser fingrene at jeg får time snart,  og at jeg kan begynne å bli kvitt dette ettersom jeg har lite lyst å gjennomføre 3 året på bachelorengraden  med disse plagene.

blomstcopyrightatninacg

Nå skal jeg løsrive meg fra pcen og lese litt teori som skal forhåpentlig settes i perspektiv når jeg skal starte undersøkelsen som er et krav til praksisrapporten. Men helgen skal jeg prøve å senke skuldrene litt og se litt på tvkassa. Blir nok litt MGP titting av ren nysjerrighet i helgen tipper jeg.

Håper alle sammen for en flott helg!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

