om min hverdag · om mine følelser og tanker

Små steg

Dette innlegget skulle egentlig kommet i forrige uke etter endt «utfordring» med 1 måned uten brus. Det ble ikke helt teknisk 1 mnd med tanke på at februar er 28 dager og jeg begynte et par dager ute i februar. Men bortsett fra det har de nesten 4 ukene gått bra.

bildecollageninacg2

Jeg skal ikke feie under et teppe at det var veldig vanskelig for en brus elsker som meg. Men etterhvert som dagene gikk, og brus ble erstattet med vann /saft så gikk overgangen lett. Etter brusstopp utfordringen  merker jeg at lysten på brus ikke er konstant. Jeg har fått kvitt den følelsen at jeg «MÅ» ha noe brus for å slukke tørsten(selvom det teknisk sett ikke slukker tørsten). Nå kan jeg ta meg et glass cola eller to hvis jeg ønsker,og det helst i helgene.

bildecollageninacg

Foruten «brusstoppen» har jeg slitt noe innmari med svimmelheten som skyldes nakkeproblemene mine. Jeg har gått til kiropraktor siden i fjor september/oktober (med opphold på et par uker innemellom)for å få orden på disse problemene. Siden forrige uke har disse «svimmeheltsanfallene» som regel har  kommet  og gått etter par timer vært en konstant tilstede . Jeg har vært hos legen fått betennelsedempende medisiner og gått med varmt omslag i et par dager. Dette har igjen gått utover skolen og energien min som har ført at jeg ikke har vært så mye på skolen. Det er visst ikke noe galt med meg ellers og alt annet «alvorlig» er sjekket ut.

Før forrige uke har jeg nesten ikke hatt problemer med svimmelhet,og det har begrenset seg til 1 eller 2 dager pr uke,og da heldigvis et par timer om gangen før det slapp igjen .  Jeg har  innsett at jeg må gjøre en virkelig innsats med øvelsene fra kiropraktor og ta de  tips ene fra legen til meg,men når svimmelheten har vært på verste,og eneste «botemiddelet» har vært å ligge seg ned på sengen å hvile ; har ikke trening vært på toppen av listen min av ting jeg burde gjøre. Mye på grunn at jeg ikke greier å gå lange turer uten å føle at «verden» svirrer rundt meg og jeg mister balansen. Jeg må faktisk konsentrere meg om å holde meg «rett» og det er nesten som å være på danskebåten med full storm.

Jeg skal ikke gnåle mye mer om dette,men jeg krysser fingrene og håper på at dette med svimmelheten gir slipp permament ettersom jeg midt inni en eksamensperiode og det passer ikke bra å være så mye borte når man har en gruppe som er avhengig du gjør din del av jobben. Har ikke lyst å svikte de heller …

sassybeatskjermdumpSå over til noe heeeeelt annet en svimmelhet og småklaging .hehe; Musikk. I forrige uke hørte jeg på God Morgen Norge en gruppe som heter Sassybeat ,og jeg falt helt for musikken deres(hvis jeg kan si det på den måten). CDen ble kjøpt inn og nå har den fått plass på min kjære ipod.  Hvis dere ikke har hørt på de før anbefaler jeg de på det sterkeste! Sjekk ut låten under ! De er å finne på Spotify og Wimp!

2014-02-27 20.00.49

Tilslutt  håper jeg  på at alle sammen som titter innom har det bra. Ble litt «godt & blandet» innlegg med mye rart i. Har ikke helt kapasiteten til å blogge for fullt pga skolen,men skal prøve å titte innom for å gi dere oppdateringer. Som innlegget heter ; det gjelder å ta små steg. Det skal jeg gjøre videre med mine mål ifht helse og som sagt sette meg små delmål. 

Hva har dere holdt på med i det siste?

 

6 thoughts on “Små steg

  1. Åh. Svimmelhet er så forferdelig å slite med. Jeg er selv veldig plaget med det, så vet hvordan det kan være. Håper du blir bedre!🙂 God bedring.

    1. Tusen takk Camilla=) Det går litt opp og ned for tiden,håper jeg får begynt med fysioterapi snart. Men jeg har det med å utsette ting og er ekspert på å prokrastinere særlig når det er midt inne i en eksamensperiode jeg er i:) håper du har det bra!

    2. Tusen takk Camilla=) Det går litt opp og ned for tiden,håper jeg får begynt med fysioterapi snart. Men jeg har det med å utsette ting og er ekspert på å prokrastinere særlig når det er midt inne i en eksamensperiode jeg er i:) håper du har det bra!

  2. Så flink du har vært! Små steg er et som utgjør de store forandringene🙂
    Høres ikke godt ut med svimmelhet og nakkeproblemer. Har du vurdert å prøve manuellterapi/fysioterapi? Har nå truffet flere som har gått til kiropraktor i årevis uten at det har løst noe, og så har de opplevd positive resultater med manuellterapi eller fysioterapi etter bare noen behandlinger.

    1. Beklager for sent svar. Sjekker ikke bloggen så ofte lenge. Men jeg skal begynne med manuell terapi /fysioterapi snart håper jeg. Har sjekket om det er noe annet som feiler meg,men det er visst nakken som forårsaker svimmelheten. Det er virkelig ille i perioder at jeg er sengeliggende til svimmelhet «anfallene» går over.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

