Inspirasjon og tips · om min hverdag · om mine følelser og tanker

8 dager senere…..

2014-02-05 08.51.33

Tenkte det var greit med en liten update på hvordan min «nye» hverdag går etter jeg besluttet å snu om med tanke på kostholdet mitt og mitt store inntak av brus. I dette innlegget skrev jeg at jeg hadde begynt i det små å trene(styrke og litt gåturer ) og så skal jeg prøve å holde meg unna brus i 1 måned. Målet med denne «ikke-noe-brus» utfordringen er at jeg «lærer» å klare meg uten brus og at jeg kan ta meg en eller to glass brus til helgen i den anledning at det er helg. Ikke bruke  det som «tørsteslukker» som jeg har gjort i en god del år.

index111

Jeg er  takknemlig for alle koselig tilbake meldinger (+ mail) og «jeg-heier-på-deg» kommentarer. Det betyr utrolig mye og jeg får litt ekstra giv til forsette.

Nå har jeg gått 8 dager uten noe brus og for meg er det veldig stort. Virker kanskje litt rart å «feire» dette,men for meg som drakk en god del glass pr dag er det stort. Jeg har bestemt meg for å sette meg små del mål istedenfor å sette meg veldig store. Grunnen til jeg gjør det som jeg også skriver mer om i innlegget jeg lenket til over, er at jeg ikke vil sette i gang med noe «stort mål» for å så feile og bli skuffet. Jeg vil ha heller de små seirene i hverdagene og føle mestringsfølelsene etter jeg har greid de. Ikke misforstå,det er ikke noe galt å satse stort og ha drømmer ;enten det gjelder livsstilsvalg,trening, fremtiden og lignende. Men for meg føler jeg at det er rett at jeg starter i det små,og at jeg heller «øker» størrelsen på målene etterhvert .

2014-02-11 13.43.19

Jeg må ærlig innrømme at denne brusstoppen har gjort meg veldig «sukker» sugen og jeg har kanskje ubevisst kompensert ved å dytte i meg litt «usunne» ting som sjokolade på hverdagene. Så det er noe jeg må skjerpe meg med og prøve å finne sunne alternativer når det sukkersuget kommer. Så det er ennå lang vei igjen før jeg helt er på den «rette vei» i forhold til et sunnere livsstil. Men jeg har startet og er stolt med det lille jeg har oppnådd hittil.

Ut på tur i all slags vær..
Ut på tur i all slags vær..

Over til noe helt urelatert til mitt evig babbel om livsstilendring. Jeg har fått kjøpt meg en Ipad 2. Etter mye om og men så fant jeg ut jeg skal investere i en enkel Ipad 2 (WIFI/16GB) i den formål at jeg skal bruke den på skolen. Har kjøpt et rimlig trådløs(bluetooth) tastatur og fancy futteral å ha Ipaden i.  Det er ennå litt uvant med den.hehe. Så hvis dere har noen bra apper for Ipad tar jeg gjerne i mot dem i kommentarfeltet. Gjerne noe som kan være lurt å ha i skolesammenheng eller nyttige apper for hverdagen generelt.

ipad2

Skolehverdagen er det full rulle med gruppeeksamen og arbeidskrav i den ene faget og flere på vei. Så det har vært en ganske travle uker og flere som kommer. Jeg prøver å holde «hodet over vannet» selvom jeg merker at jeg sliter litt med å holde fokus på å lese pensum. Men det er noe som jeg håper går over etterhvert ettersom jeg trenger alle krefter og motivasjon (samt fokus) for å holde tritt frem mot siste eksamen i slutten april;før 2 års praksisen starter i mai måned. Så jeg kommer ikke til å være super aktiv her i tiden fremover,men jeg skal prøve å titte innom for å svare på kommentarer og gi oppdateringer med målene mine.

Håper alle som titter innom har det bra! Ha en super uke videre!

12 thoughts on “8 dager senere…..

  1. Synes du er veldig flink som har klart åtte dager uten brus (sannsynligvis flere nå!)!
    Har begynt å trene litt selv nå, og setter også små mål og klarer meg veldig bra så langt😀

  2. Så flink du er! Alle små delmål som nås må feires stort😉 Og jeg skal love deg at hvis du er litt streng med deg selv ang søtsaker og sukker så kommer søtsuget til å gi seg. Gode substitutter er f.eks smoothie, frukt, mager vaniljekesam med bær osv, slikt hjelper på og man finner masse tips på nettet😉

    Gratulerer med iPad og kos deg med den! Det er veldig praktisk😉

  3. Så UTROLIG flink du er. Viktig å feire uansett hvor lang tid det har gått. Vet med meg selv hvor vanskelig(!) det er å kutte ut brus, så synes det er utrolig bra gjort. Stå på videre – og ha en kjempefin lørdagskveld!🙂

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

