om min hverdag · om min skolehverdag · om mine følelser og tanker

En (ny) hverdag

Nå er skolen godt igang igjen,og eksamenskarakterene tikker inn. Hittil har jeg bestått 2/3 eksamner og venter i spenning på å vite sensuren på den siste eksamen. De to første ukene var en virkelig omstilling å begynne på skolen og jeg følte at mine «batterier» var nede fremdeles etter høstsemester 2013.

fotoninacg1

Fra  å ha forelesninger kvart på ett om ettermiddagen/eller kvart på tre,til å ha forelesninger som begynner kl.08:30 tidligst og senest 10:30 er omstilling for et B-menneske med virkelig dårlig døgnrytme.

Siden sist er jeg én tann mindre ettersom visdomstanna mi måtte ut og den var ikke helt bra. Jeg må fjerne de 3 andre visdomstenne pga dårlig plass,men det får jeg tar nå lommeboka vokser litt. Fordi tannbesøk er en dyr affære og ettersom jeg er kroneksemplet på prokrastinering (utsette ting) så ble det en dyr affære. Ikke avskrekkende dyr affære ,men dyr nok!Så mitt råd er å gå med en gang og ikke utsett det!

fotoninacg2

Svimmelheten jeg har vært plaget med så mange måneder er ikke så ille lenger,og jeg håper når foreldrene mine har vært snille å kjøpt inn en god treningsmatte,at jeg får ny giv og får lyst å trene opp musklaturen i ryggen og magen for å styrke ryggen. Så jeg tar gjerne i mot tips til treningsøvelser eller blogger/nettsider som gir råd til styrketrening o.l.

fotoninacg1

Jeg har ikke vært den ivrigste bloggeren etter tilbakekomsten for et par uker siden,mye skyldes at den tiden jeg har til rådighet blir slukt bort av skole. Jeg har ikke vært den flittigste studenten med pensumlesing. Hatt litt vanskeligheter å få lest på den måten at og jeg har vært litt sliten og smålei av alt skolestyret.  Tror det mye skyldtes at jeg høstsemesteren fremdeles henger litt etter ,og alt stresset med alle eksamene og innleveringene som kom på løpende bånd. Men ikke misforstå meg , dette studiet er noe jeg virkelig liker.Men høstsemsteret «slo meg rett i bakken» og var virkelig ikke forberedt psykisk på arbeidsmengen og stresset. Nå kom også all svimmelheten og nakkeproblemene opp på der,så det ble litt mer stressende semester en forventet. Men nå begynner jeg å bli klar til en nytt(og hektisk) semester.

Men jeg håper at dette er noe som gir seg litt etterhvert og at jeg nå kan senke skuldrene mine litt etter all nervøsiteten rundt sensuren på den siste eksamen. Jeg var helt sikkert på at jeg strøk,men jeg bestod med en helt grei karakter. Ikke den beste,men bedre en jeg noensinne trodde.

fotoninacg3

Jeg har planer å få fikset litt på designet på bloggen og gi den litt annen look. Kanskje blogglysten sniker seg saktig med sikkert inn i hverdagen igjen. Bloggingen har jo vært en del av hverdagen min gjennom godt og vondt de siste 5 årene gjennom ulike bloggplattformer. Så dette er noe jeg kommer til å gjøre lenge ettersom jeg føler det er en fin måte å få luftet tankene og få ut kreativitet,og dele minner med venner og bekjente. Nå er også min kjære Acer pc tilbake fra nesten 1 mnd «ferie» hos Elkjøps serviceverksted.

Før jeg skal ta et dypdykk i pensumbøkene gir jeg dere denne flotte sangen:

Håper alle sammen får en fin uke videre!

3 thoughts on “En (ny) hverdag

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

