om min hverdag

I det siste…

Tenkte det var på tide med en liten oppdatering på bloggen igjen litt ala månedoppsummeringen jeg har hatt tidligere,men en litt mer generell variant hvor jeg tar en kjapp oppsummering på hva jeg har holdt på med de siste månedene før bloggtørken satte inn.

2013-12-18 13.21.09

Pcen min er fremdeles på reperasjon og jeg har kun låne pcen til å bruke. Så jeg kan ikke skimte med så mye fancy bilder annet enn det jeg har av mobil bilder og ting fra dropboxen min. Jeg skal også prøve å få tatt igjen det tapte i bloggverden ettersom det å være borte fra bloggosfæren i et par måneder tilsier at man går glipp av mye ting.

Skole: Dette skoleåret var fylt med utrolig mye å gjøre og særlig når det gjaldt pensumlesing, sene forelesninger,innnleveringer og eksamens forberedelser. Skolen er også grunnen til at jeg valgte å ta en liten bloggpause,men også at blogglysten forsvant litt.I forhold til første året på bacheloren føler jeg dette skoleåret blir en prøvelse både med tanke på arbeidsmengden(pensum/innlevering),men også på det psykiske planet.

2013-12-09 00.15.40

Dette semesteret har jeg vært veldig plaget av svimmelhet og vært sliten,og utmattet. Jeg har vært til legen å tatt en god del  prøver og det var ikke noe mangel på jern eller noe sånt. Legen tror det skyldes stiv nakke og knuter der som igjen har ført til svimmelheten.. Så jeg har vært hos kiroprakter jevnlig og kombinert det med akupunktur for å få bukt på dette.

Det har også mye å si at jeg er stresset og vært bekymret over hva som har feilt meg som igjen ført til at jeg kanskje har blitt verre. Så nå går litt bedre,men det går opp og ned hver dag. . Dette styret har gått mye utover skolearbeidet mitt ettersom jeg har vært sliten av svimmelheten og det har til tider vært prøvelse å få kommet meg opp av senga om morgenen. Eksamene gikk så som så,og jeg krysser alle fingre og tær for at jeg med nøds greier å kravle over E.

Konserter: Denne høsten har jeg, Nina og Hanne vært hyppige konsert gjengere,og det har vært totalt 3 konserter fordelt over 1 måned eller så.

Først ute var konsert med Half Moon Run på Parkteatret i slutten av oktober og neste var Bruno Mars i Oslo spektrum i begynnelsen av november. Uken etter Bruno Mars var vi på en awesome Imagine dragons konsert på Sentrum Scene.Foruten de tre konsertene har jeg ellers i 2013 vært på Mumford & Sons konsert, Lana Del Rey og Beyoncé. Alle konsertene jeg har vært på i år har vært unike og flotte på hver sin måte.

2013-11-07 22.34.38

Ved siden av bøker  er musikk en stor lidenskap,og det går ikke én dag uten at jeg hører på musikk. I det siste har jeg fått Lorde med «Everybody wants to rule the world«, «Weapons for saturday» av LOLO og «Terrible Love» av The National , «Colors» av Laleh ,på hjernen.

Briller/Linser: I forbindelse med nytt skoleår så skaffet jeg meg nye briller og prøvde også linser i samme slengen. I starten var det uvant med linser og jeg var mer vant til brillene. Men nå bytter jeg innemellom. Fra å bruke nesten 40 minutter å få på linsene til å kun bruke under 2 minutter kaller jeg forbedring. Øvelse gjør mester sier jeg!

Pctrøbbel: Som nevnt innledningsvis har pcen min (Acer) vært litt kranglete de siste månedene,men det toppet seg når viften begynte å streike og høres ut som en gressklipper. Pcen er på service og jeg kan snart hente den.

Litteratur: Det har ikke blitt så mye lesing som bokelsker hjertet mitt ønsker og det var på grunn av skole og pensum som måtte slukes. Likevel snek det seg inn en bok eller to innemellom. Målet mitt om å lese 100 bøker iløpet av 2013 ser det dårlig ut for,men jeg håper å få innfridd det lese målet en gang.

Bokbloggen min har det vært like lite liv på som med denne her bloggen,men jeg har fått skrevet en bokomtale i ny og ne. Jeg håper å komme fullstendig tilbake der etterhvert .

2013-12-02 12.15.29

Jobb: Denne høsten har jeg fått litt mer ansvar på jobben og den siste måneden har jeg hjulpet med å få katalogisert bøker som ikke har fått kommet inn i samlingen ennå(ofte gamle bøker ). Kjempe fint å få den erfaringen,selvom det er sikkert mye mer å få lært før jeg kan si at jeg mestrer katalogisering helt ennå.

2013-11-20 15.05.39

Det har ikke vært så mye jobbing denne høsten pga skolen og forelesning som kræsjet,så det har vært uvant å ikke være der så mye og ta del i endringer som skjer. Men neste år er timeplanen litt endret og jeg får kanskje muligheten til å jobbe litt mer og ta del i bibliotekets hverdag for å si det sånn.

2013-12-07 11.17.24

Det er sikkert X antall ting som har skjedd i tillegg til de tingene jeg har nevnt ovenfor. Men jeg tror det blir et megalangt innlegg hvis jeg skal skrive ned alle tingene som har skjedd siden sist jeg virkelig blogget. Blogglysten er på vei opp,men det er ikke hurtig stigning for å si det sånn. Men jeg håper å få kommet 110% tilbake når jeg har min egen pc tilbake fra reperasjonv. Hvis jeg ikke er i bloggosfæren er jeg på instagramfæren og det vises en liten feed av bildene mine i sidemenyen til høyre. Hvis ikke er det bare å følge meg på @ninacg89!

Jeg skal ta snart en dag med real dypdykk på bloglovin min og få lest meg opp hva som har skjedd med dere i bloggverden. Kan ikke love at jeg er up to date på alle ting som skjedd,men legg gjerne en liten update på hva som skjedd med dere siden sist.🙂

Hvis jeg ikke er innom før juleaften,så ønsker jeg dere alle en riktig god jul!

4 thoughts on “I det siste…

  1. Falt jo helt ut jeg også når jeg vendte nesa tilbake på skolebenken! Oppdaterte endelig bloggen min igjen, og er i ferd med å oppdatere meg litt på de bloggene som jeg faktisk bryr meg om :p Aldri i verden om jeg gidder å lese hele bloglovin feeden, som jeg slettet alt som var ulest. Var sikkert 30 000 innlegg der, lol! :p

    Det med svimmeltheten føler jeg at jeg kjenner igjen fra VGS, slet også mye med stiv nakke og svimmelhet da, men det var tydeligvis kun stress pga skole som var feil med meg, så håper det er det samme for deg, for det løser seg jo i alle fall etterhvert!

    1. Samme her også! falt helt ut av bloggverden og har ikke turt å stikke innom bloglovin ettersom jeg har maaaaange uleste innlegg der. Men kommer meg saktig og sikkert tilbake i bloggosfæren igjen. Har liksom ikke hadde den overvelmende følelsen for å blogg og den har ikke helt kommet tilbake. Men håper på den kommer ettersom det er flott å få skrevet om ting man i ettertid vil huske!

      Ja, fastlegen sa det skyldtes blanding av stress og stiv nakke pga skolen. At det kan hjelpe med litt trening, akupunktur eller kiropraktor. Hittil har ikke fått helt den virkningen. men håper å få bukt på det snart🙂

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

