om bilder og sånt · om min hverdag · om min skolehverdag

«With the new day comes new strength and new thoughts»

Dagene flyr virkelig unna når man først har begynt på skole eller rettere sagt når «hverdagen» har kommet igang. Nå er den første uken av september snart over og en ny én er på vei.

2013-08-28 16.59.40

Hverdagen min er som regel fylt av med forelesninger,kollokvier,pensumlesing og til tider litt jobbing på biblioteket. Det har blitt litt mindre jobbing der noe «bokelskerhjertet «mitt savner. Men skolen kommer fremst og jeg må virkelig fokusere på skolen og komme meg til forelesninger.

Sist skoleår begynte jeg å komme tilbake til «gamle vaner» og lot heller senga overvinne enn fornuften. Dette er noe jeg unngå. Sett bort i fra det så har pensumlesingen gått mye bedre enn før og jeg føler jeg er i rute. Blir jo en del å gjøre etter høstferien ettersom vi får enda et fag til (eller delemne) og skal begynne med tekststudier.

2013-09-04 20.27.39

Siste helg tok jeg meg en fridag og dro til Tusenfryd med Nina m og Hanne. Det er evigheter siden sist jeg var der, og siden jeg er en smule pysete til ting som berg-og-dalbaner er jeg ikke der hvert år heller. Men det var morsomt å få prøvd en del ting og utfordre meg litt,selvom jeg stod over et par ting som var litt utenfor komfortsonen min.

2013-09-01 14.31.55-2

Siden sist jeg blogget har jeg fått meg en ny telefon (Samsung Galaxy s3 4G). Jeg er storfornøyd med den.  Var vel mer av «lystprinsippet» som gjaldt når anskaffelsen av mobilen,men den gamle nokiaen min blir videre sendt til andre i familien som trenger mobil.Så her er det «gjenbruk» som gjelder i familien.hehe

2013-09-04 21.16.39

Strikke dilla har overtatt hverdagen min og jeg har prøver nå få strikket en lue. Lue er ikke min spesialitet,men man må utfordre seg litt også. Ellers så har jeg kun følt meg trygg på å strikke skjerf og det er noe som i lengden blir ganske ensformig. Høsten er jo også høytiden for å strikking for min egen del .

2013-09-05 23.26.24

Så over til noe annet, og som henspiller på tvnerden i meg. Nå som skolen har begynt blir ikke tvtitting på tvkassen (og på nett) prioritert,så jeg får ikke med meg alt i tvverden. Jeg pleier ofte å titte innom nettsted Is my tvshow cancelled? for å sjekke sist utvikling i tvverden og fikk meg en liten nedtur når en av favoritt (krim) serie ,The Glades,ble kansellert etter fire sesonger. Nedturen ble litt ekstra ettersom jeg oppdaget det etter at siste episoden av sesong 4 var sett og det var en real cliffhanger der også som fikk tårer og et par banneord frem. Det jeg ikke skjønner er hvorfor tvsselskapene ikke avslutter tvserien ordentlig . Det hadde vært mye bedre hvis de f.eks fikk en ordentlig avslutting ala Frustrerte Fruer. Men det er jo kanskje annerledes med krimserier. Er jo ikke verdens under gang,men kjenner det irriterer tvnerden i meg litt. Det var dagens utblåsing!hehe

2013-09-07 00.27.18

Jeg får vel avslutte dette innlegget før det blir milelangt. Hadde visst mye på hjertet og nå som jeg ikke er så ofte innom blir det mye som blir «spart» opp. Kanskje jeg skal prøve å titte innom litt oftere.  Håper alle sammen som titter innom har det bra og har hatt en super uke.

2013-09-05 08.51.01

 

Gjort noe spennende i det siste?

Sitat fra: Brainyquotes(Eleanor Roosevelt)
 
 
Som alltid er jeg å finne på Instagram/Twitter / Vine og har begynt å bli mer vant på Snapchat(ningun89). Så det er bare å si fra hvis dere er på noen av de sosiale appene.

 

 

12 thoughts on “«With the new day comes new strength and new thoughts»

  1. Hihi, jeg er også berg og dalbane-pingle! Jeg tør INGENTING! Nevøen min på 8 mobba meg da vi var i Djurs i sommer.. «Tante, jeg vedder på at du bare tør å ta EN ting!»
    Jeg tok to altså.. hehe. Sånne 3 åringer tør.. hihi

    Litt godt å komme igang igjen etter ferien også, synes du ikke?

    1. hehe,så bra at jeg ikke er en den eneste berg og dalbane pingle:) hehe. Nevøen min har invitert meg med på djurs neste år,så det spørs hvor mye jg tør:) hehe

      Synes det er litt godt å få kommet igang igjen etter ferien. man går liksom i en «boble» i sommerferien.🙂

  2. Jeg har ikke gjort noe spennende i det siste. Jeg har vært opptatt med skolen og jobb selv, og alt annet har kommet i andre rekke – men det er vel slik det skal være? Takk for tipset om den siden hvor vi kan sjekke seriene våre, den kommer jeg absolutt til å bruke fremover. Ha en finfin tirsdag søte deg❤

    1. Bare hyggelig.=) greit å ha vite om et nettsted som sier fra om hvilke tvserier som «overlever» eller ei.
      hehe,blir lett sånn når man er student at skole og (hvis man har jobb) kommer i først rekke:) Vi får ta igjen det tapte når skolen er ferdig:)

  3. På Tusenfryd har jeg ikke vært på mange år…men det er jo morsomt å være litt «barn» for en dag!! Grattis med ny telefon🙂 Samsung er lekre, men jeg holder meg til Apple som jeg synes er mye mer brukervennlige og enkle!! Her har pengene gått til nye møbler siden jeg har ommøblert stua, og en ny pc!

    1. Er jo morsomt å være på tusenfryd for oss voksne også:) selvom jg har blitt mer pysete med årene:P hehe.
      Er fornøyd med samsungen:) har nesten prøvd ut alle merker innenfor telefoner.hehe. mangler bare apple, htc,zte:) men tror jeg får holde meg til en telefon om gangen:)
      Er fornuftig å få ommøblert stua og få ny pc:)

  4. Tenk deg ALL den tiden du får på et bibliotek når du er ferdig utdannet!!! – Bare tenk på det, når du tenker at du heller vil jobbe, enn studere. De tre årene er så verdt det!😀 Stå på Nina! STÅ PÅ!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

