om min hverdag · om min skolehverdag

1 uke etter…

Ja, da er min første uke på skolen snart over, og uke nr 2 er snart på vei. 2.året på HIOA og på «Bibliotek og informasjonsvitenskap» har visst seg å være interessant endog mye å ta inn med tanke på pensum som skal slukes iløpet av et par måneder. Foreløpig har jeg kommet inn i en bra «lese-pensum» rutine og får lest det som skal til timene.

DSCN0100

Det meste av pensumet er kjøpt inn og delvis kjøpt brukt.Så dette året har ikke tatt så stort innhogg på studentlommeboka. I fjor var jeg ekstremt heldig at jeg fikk lånt både DDK  bøkene , og Katalogiseringsregelboka(som er en massiv murstein av en pensumbok) av biblioteket jeg jobber på nå. De bøkene er de største utgiftspostene det første halvåret.

DSCN0102

Nå har jeg kjøpt inn en bok som heter «Studer Smart: Slik klarer du eksamner og andre prøver» av Kathleen McMillan og Jonathan Weyers og skal prøve å få lest den ved siden av pensum når jeg får tid. Etter å sett over innholdlisten virker det som et fornuftig bok innkjøp. Den fåes kjøpt på Akademika for 99 kr nå ,men jeg vet ikke om det er et tilbud som går over etterhvert.

DSCN0110

Foruten at dagene går unna med pensum og undervisning har jeg vært flittig innom posten for å hente pakker  for Ebay. Etter å gått en smule amok på ebay er det en del som er på vei,men jeg har vært fornuftig og kjøpt ting som kan gis bort som gaver osv.  Utenom ebay shopping har jeg fått bake ånden over meg og det har resultert i en del muffins. Fullt mulig det er «tante rød» som melder sin ankomst. hehe

Neste uke blir det en travel uke og jeg får nok å gjøre med pensumlesing,jobbing og annet.

Hvordan har deres uke vært?

 

6 thoughts on “1 uke etter…

  1. Godt å komme igang🙂 – alltid mye i starten å sette seg inn og få oversikten. Greit med gode bøker som hjelper på å studere smart. Håper den er en hjelpende hånd!🙂

    Ah, Ebay – farlig greier. Jeg har takk og lov et godt opphold derfra nå. Det trengtes. Tjihi!🙂

    1. Mhm, er godt å komme i gang:) Men litt tungt når det kommer til pensum:) hehe.
      Hittil har jeg ikke fått lest så mye i den «studer smart» boken,men leser litt innemellom:)

  2. Tøft å starte på nytt år, men godt du er kommet inn i en god leserutine. Det lønner seg, trust me! Jeg angrer på at jeg ikke var flinkere til å lese pensum gjennom hele året….for da må alt leses før eksamen, og det er tungt!
    Min uke har vær grei, jeg var på Robbie konsert på søndag og det var en stor opplevelse!!! jeg elsker den mannen og konserten var helt utrolig🙂 Han er konge!!!

    1. Mhm,det er alltid tøft å få i gang «leseprosessen» og begynne pugge:) greit å få til å lese jevnt,noe jeg sliter med til tider.men skal prøve å endre det:) Så flott å høre at Robbie konserten var bra:) herlig å følelse å være på en konsert!:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

