om litteratur og bøker

Sommerlektyre 2013

Tenkte jeg skulle gi dere noen boktips denne sommeren. Selvom den er godt igang så er det heldigvis rom for å rekke et par bøker før høsten setter inn med skole,jobb og annet. Jeg har anbefalt enkelte av disse bøkene før på bloggen min og kanskje også på bokbloggen. Men gode bøker er til å deles og man kan ikke si nok hvor gode disse bøkene er.

Copyright @olfiika

1
«Kirsebærsnø» av Ingelin Røssland
8252182917En vakker og skjør historie om hvordan et møte kan forandre alt.

2
«Folkelesnad» av Agnes Ravatn

8252178669
En bok som vil få magemusklene dine støle.

3
«Øya» av Victoria Hislop

8251625572
Hislop er mester til å blande fiksjon med historie,og gir en oss lesere en sterk historie å fordøye.

4
«»Atlas over fjerne øyer; femti øyer jeg aldri har vært på og aldri kommer til»
av Judith Schlansky
8275474930Dere bryner kanskje på nesa at et atlas kommer inn her,men dette er ikke bare et atlas. En eventyrlig reise forfatteren tar oss med på. Hun gir oss smakebiter og små historiske faktaer som får den mest reiselystne til å pakke sekken og reise.

5
«Mokka» av Tatiana De Rosnay
828087495XLikte du godt «Saras nøkkel» av samme forfatter liker du nok  denne.  Rosnay gir oss en rørende og sterk historie om familie som er på vei til å slites fra hverandre pga en bilulykke og jakten på føreren som stakk av.

6
«Kvinnen i buret» av Jussi Adler Olsen
8203215513Litt krim skader ikke i sommerferien og hvis du skal plukke opp en bok anbefaler jeg sterkt denne boken.

7
«Agnes i senga» av Heidi Linde
8205443483En god og lesbar «chick-lit» om en kvinne som prøver å holde hodet over vannet etter bruddet med kjæresten .

8
«Inferno» av Dan Brown

0Dan Brown er en av mine favoritt forfattere og i mai måned gav han ut den tredje boken med «Robert Langdon» som hovedperson. Denne gangen befinner «Robert» seg en real knipe og nok en gang er verdens skjebne i hans hender.

2013-07-01 14.10.14-2Håper jeg gav dere noen tips bøker dere kan plukke opp denne sommeren. Foreløpig har jeg disse å anbefale ,men dere skal ikke se bort i fra at det kommer flere tips iløpet av sommeren.

Hvilken bok leser du for øyeblikket?

 

12 thoughts on “Sommerlektyre 2013

  1. Jeg har lest noen av disse, og Øya er jo en veldig god bok. Det var min favoritt i mange år! Adler-Olsen er også en god forfatter, han skriver spennende bøker! Nå er jeg akkurat ferdig med Paradisoffer av Kristina Ohlsson, en spennende bok om flykapring!!

  2. Takk for mange gode tips! For øyeblikket leser jeg «The Crimson Crown» av Cinda Williams Chima. Det er den fjerde og siste boken i Seven Realms-serien, og nå er det selvfølgelig skikkelig spennende. Jeg er i fantasy-humør for tiden, så serien passer meg ypperlig. Jeg kommer faktisk til å fullføre alle fire bøkene på tre og en halv dag, noe som er en smule imponerende, i og med at hver bok er på 500-600 sider. Meeen har man ferie, så har man ferie! Hoho!😄

    1. Bar hyggelig:) Flink du er til å lese! Jeg har kommet inn i en fase hvor alt går treigt med lesing av bøker. Så du får sende litt lese lyst over hitt:)

  3. Har ikke lest noen av disse bøkene, men begynte akkurat på den nyeste True Blood boka :p Kommer til å ta en evighet, har mistet den leselysten jeg hadde før…

    1. Leselysten min er ikke den samme heller. Har neste ikke lest noe som helst i sommerferien.:/ Får vel lese resten av trueblood bøkene:P har lest til bok nr 9:P

  4. DAN BROWN ELSK PÅ!!!!!!! Jeg eeeeelska den boka (og resten av bøkene hans). Han er SÅ flink! Man blir jo bare revet med! (Det er forresten fjerde boka med Langdon; Da Vinci-koden, Engler og Demoner og Det Tapte Symbol er de tre andre ;D Måååååtte jo bare kommentere det, hihih)

    1. Elsker bøkene hans:) mangler bare å lese to andre bøker i hans forfatterskap så har jeg lest alt av ham.🙂 men har lest alle bøkene som handler om robert langdon:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

