om min hverdag · Oppsummeringer

Juni 2013

Tenkte det var på tide med å ta opp igjen månedoppsummeringene. De siste 2 månedene har den gått helt i glemmeboka pga skole og eksamenslesing. Så nå skal jeg heretter prøve å bli flinkere med å oppsummere. Det er jo alltid fint å kunne se tilbake på månedene som har gått og oppsummeringen av de.

catsSKOLE

7. juni leverte jeg inn hjemmeeksamen og fra da startet en etterlengtet ferie etter et hektisk skoleår. Etter et par uker senere fikk jeg vite at jeg bestod både skoleeksamen jeg hadde i slutten av mai og hjemme eksamen. Så nå ser jeg frem mot et nytt skoleår og et steg videre mot å bli en bibliotekar.

SOLAN

2013-06-27 20.14.22For rundt 2 uker siden begynte Solan(hunden til broren min og svigerinnen min) å bli syk og på forrige tirsdag fikk de beskjed at det var kreft, og at han ikke hadde lenge igjen å leve. Så på torsdagen for 1 uke måtte de avlive Solan etter han hadde fått indre blødninger. Solan ble nesten 10 år gammel og den siste dagen hans ble fylt med masse kos fra de som hadde møtt opp for å ta farvel . Det vanket også litt bløtekake på ham og masse godbiter. Det kommer til å bli merkelig å komme på besøk til de og ikke bli møtt av en super glad labrador.  Hvil i fred kjære Solan ♥

LITTERATUR

Juni måneden ble ikke den måneden jeg leste så mye, men fikk lest et par bøker. Men heretter vil jeg anbefale en bok hver måned som jeg har lest. Fra  Juni måned anbefaler jeg «Inferno» av Dan Brown. Les min omtale her!

0

MUSIKK

Ettersom wordpress ikke vil sette inn youtube video på innleggene mine får jeg heller bare linke til sangen som har vært på hjernen min i det siste. Det er One Republic sin «Counting Stars» sin sang. Lytt på den her!

OneRepublic_Counting_Stars

FILM

Juni måned ble det noe kinoturer på meg,Nina m og Hanne. Den faste kinogjengen. Det ble Hangover 3 og Iron man 3 iløpet av juni måned. Begge to er  filmer som jeg anbefaler!

kinoturjuni

TV

Nå som ferien er ordentlig i gang har tvserie geeken i meg få kommet løs ,og det har vært mange timer foran pcskjermen og tvkassa. Sesong 2 av Game of Thrones ble sett på no time ved at jeg lånte sesong på dvd via fjernlåningstjenesten på biblioteket. Nå prøver jeg å spare på sesong 3 av GoT litt lengere så det ikke blir så alt for lenge igjen å vente på sesong 4.

I mens har jeg oppdaget en tvserie som har gått på Syfy et par år som heter «Haven». Den har passe dose av krim og spenning, pluss mye rare hendelser av den overnaturlige sorten. Serien er også baseret på Stephen King sin roman «The Colorado Kid».

Sjekk ut denne promo traileren på youtube som gir deg en smakebit av hva serien har å by på.

haven-promo-2

BLOGGEN

Kan ikke si at det har vært så mye aktivitet her på bloggen i det siste. Mye skyldes at blogglysten har gått ned betraktelig og jeg føler ikke jeg har noe særlig å blogge om. Føler det blir litt ensidig. Det kombinert med at sommerferien har nettopp begynt, og det blir litt jobbing på biblioteket samt familie tid & overnattinger hos nevøen min i vente,gjør at det ikke blir så tid igjen til blogging/blogglesing. Håper blogglysten kommer seg og det tror jeg den gjør. Blogging er noe jeg liker å gjøre og få luftet tankene mine.

I mens kan dere følge meg via Instagram og nå på Vine( ikke at jeg er så aktiv der,men prøver å finne ut av det…hehe). Vine er det bare å søke etter Nina G.

Håper alle sammen har hatt en super start på sommerferien og jeg vil takke for de som har tittet innom de siste ukene selvom det ikke har vært noe særlig aktivitet .

2013-07-01 14.10.14-2

Ønsker alle sammen en fin Juli måned !

 

14 thoughts on “Juni 2013

  1. Så koselig med en liten oppdatering🙂 Jeg er veldig spent på *Inferno* selv, og har veldig lyst til å lese den!🙂 Jeg går og lengter etter noen kinoopplevelser selv, så jeg må nok få ut fingeren :p
    Håper du har flotte dager, og koser deg med ferie!:)

    1. Det skjønner jeg=) du får kose deg med Inferno når du får lest den:) Skikkelig thriller Dan Brown leverer ! Håper du får en super sommerferie!

  2. Så trist at hunden måtte avlives😦 Sånn er aldri noe moro. Jeg gruer meg innmari til det skjer med vår hund. Kan ikke tenke meg livet uten henne. Håper du får slappa av litt nå som det er ferie!!

    1. Mhm, alltid trist når våre firbeinte må forlate verden. De blir jo som familiemedlemmer og det er som å miste et familiemedlem. Hittil har sommerferien blitt en del jobbing og sånt,men begynner å komme inn i sommerdvale og ting begynner å roe seg ned:)

  3. Det ser ut som juni både var fin og trist.. herlig at skuleåret gjekk bra og at du er klart for eit nytt til høsten! Leit med hunden, det må være rart når dåke har hatt den så lenge!! Håper du har fått ein fin start på juli måned🙂

  4. Huff, det er så trist å måtte avlive hund. Får vondt i hjartet. Elles kjenner eg veldig igjen sommar-fenomenet når det kjem til blogg og internett generelt. Man får alltid mindre tilbakemeldingar på blogg også når det er sommarferie – som ofte kan gjere det litt kjeisamare å bruke tid på slikt. Men det er jo sånn det skal vere! Når det er sommar kan ein ta litt fri frå det ein pleier å drive med!

    1. Mhm, alltid trist å måtte avlive et kjærledyr. Nevøen min forstod ikke helt at Solan var borte før broren min og svigerinnen min kom hjem uten ham.
      Sant det du sier om sommer-fenomenet. Man bruker mindre tid foran pcen når det er sommerferie🙂

  5. Gratulerer så mye med eksamensresultatene!!😀 – jeg sa jo det kom til å gå bra😉 hehehe😛 Kos deg masse i ferien. Trist å høre om Solan.

    1. Tusen takk Eva:) Var lykkelig over å bestått begge to:) Er litt merkelig å besøke broren min uten å bli møtt av en labrador som elsker kos. Men han har det mye bedre nå:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

