om min hverdag

Sommerdvale

2013-06-15 18.50.54

Kunne nesten tro at jeg har gått i en dvale, en sommerdvale, ettersom pcen nesten ikke er på. Når den først er på så glor jeg på tvserier og tar igjen det tapte( Game of Thrones in my  ♥). Etter  at min «sommerferie» begynte den 7.juni har det gått i ett med jobbing, kinoturer, filmkvelder med både venner og familie, og ikke minst en Harry tur  til Sverige idag for å hamstre godis.

2013-06-19 23.39.05

Når jeg ikke er på pcen eller er ute å farter er det bøkene som får min oppmerksomhet. Selvom jeg har prøvd å snike inn litt «vanlig litteratur» innemellom pensum dette halvåret har jeg ikke på langt nær fått lest så mye som bokelsker hjertet mitt  ville. Så nå sluker jeg bøker og koser meg.

2013-06-20 15.39.43

Blogglesingen har jeg ikke hatt på høyt gir heller,men skal nok få tatt igjen det tapte med det også. Blogglysten er ikke 110%  så jeg kommer nok ikke  til å overøse dere med innlegg løpende på bånd,men blogge når jeg har lyst. Har et par musikktips jeg vil dele med dere samt også et par bøker jeg vil anbefale. For de som er nysjerrig kan dere titte innom bokbloggen min hvis dere trenger noe tips til bøker å ta med på stranda eller til flyturen.

Hvis det blir stille fra meg her inne,så er jeg nok å poster i vei på instagram kontoen min(@ninacg89).

Håper alle sammen får en fin kommende St.Hans helg! Vi blogges!

 

 

23 thoughts on “Sommerdvale

    1. Du får kose deg i sommer med å komme gjennom boklisten:) Har en milelang selv:P hehe. Følte før når jeg var yngre at sommerferiene var tre ganger så lengere enn de er ,men faktisk er det mellom 1 1/2 mnd / 1 mnd ferie avhengig av hvilket skolenivå man er på. Men man får nyte hver fridag:)

    2. Du får kose deg i sommer med å komme gjennom boklisten:) Har en milelang selv:P hehe. Følte før når jeg var yngre at sommerferiene var tre ganger så lengere enn de er ,men faktisk er det mellom 1 1/2 mnd / 1 mnd ferie avhengig av hvilket skolenivå man er på. Men man får nyte hver fridag:)

  1. Jeg tror det er mange som har vært i dvale ei stund – og selv får jeg blogga enda mindre i sommer enn resten av året! Jeg tror det er bra for oss å prioritere andre ting enn blogg i blant – når sjansen byr seg!😉

  2. Sv; Det kommer nok en samleboks. Har skikkelig behov for å se 1ern igjen, lenge siden sist jeg så den!

    Kamera på ønskeliste høres lurt ut😉

    // Takk🙂 Det har du rett i!

    // Det var gøy med road trip, det er jo utrolig mye å se på i landet våres som jeg ikke visste om!

    // Det var jo ikke noe bedre i Telenor Arena når det var kaldt da :p Var jo iskaldt på Lady Gaga i desember :p

  3. Åh, grugleder meg til å begynne på skolen til høsten, og ikke få tid til å lese så mye annet enn pensum! Derfor må du kose deg skikkelig med skjønnlitteratur i sommer🙂🙂

  4. Hei, er bare litt nysgjerrig, hva innebærer det å studere til å bli bibliotekar? Liker veldig godt å lese selv, og har før tenk at det må være det viktigste om man skal bli bibliotekar.🙂

    1. Hei.Bare å spørre om det. Legger ved en link til siden hioa om bibliotekar studiet her(http://www.hioa.no/Studier/SAM/Bachelor/Bibliotek-og-informasjonsvitenskap) og en nettside hvor de står hvilke jobbmuligheter man har etter man utdanner seg som bibliotekar (http://bibliotekar.no/). Har møtt på mange som tror studiet betyr at man leser mye skjønnlitteratur og lærer sånt,men det er ikke det. Man lærer om hvordan biblioteket oppstå, hvordan man klassifiserer og katalogiserer bøker. Hvordan et bibliotek fungerer lærer man i praksis og man får lære hvordan man effektiv kan søke på internett (altså referansearbeid) og hjelpe lånere. Iløpet av første året har jeg lært hvordan man setter opp enkle nettsider, hvordan søking i databaser funker, om bokhistorie, hvordan bl.a kan sette en bokutstilling og mye annet. Det er omfattende studie,men givende:) Er jo stort pluss at man er en bokelsker🙂

  5. Håper du koser deg i ferien med bøker og annet moro🙂 Jeg er fortsatt sykmeldt og prøver å få lest litt. Men det er mye lettere å sette seg ned med en god bok ute i sola, enn inne i sofaen midt på dagen…. Men holder på med Politi nå, og den forventer jeg er bra!!

    1. Koser meg i ferien ja:) Nå svirrer jeg mellom bøker og prøve å sluke mest mulig:) Du får kose deg med bøker mens du er sykemeldt!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

