om min hverdag · om mine følelser og tanker · På godt & Vondt...

8 sannheter

Fikk denne utfordringen av Eva for et par dager siden og har nå først fått somlet meg til å ta den. Jeg er ikke sikker på hvor mye «nytt» jeg har å komme om meg selv,men skal prøve å pønske noe ut.

Man skal også videre utfordre 8 andre personer,men ettersom denne utfordringen har gått en stund i bloggosfæren og jeg har sett at de jeg har tenkt jeg skulle utfordre allerede har blitt det, så gir jeg «pinnen» videre til de som vil ta denne utfordringen og dele 8 sannheter om seg selv.

CIMG0634

1) Jeg er en følsom person og spesielt når «tante rød» kommer på besøk så er det ekstremt. Da er det nok å se et trist program på animal program før at tårene kommer trillende som en foss , eller at det er noe trist og opprørende  på nyhetene(noe som det alltid er)

2) Jeg har psoriassis og har hatt det på/av siden barneskolen. Aller verst var det når jeg hadde i ansiktet,på halsen,bein og hodebunn. Men det er heldigvis litt «mildere» og idag har jeg kun på armene, hodebunn og litt på beina. Jeg liker ikke å gå i kortermende gensere pga psoriassien,men prøver å komme over den usikkerheten jeg føler når jeg først velger å gå med kortermende gensere.

3) Iløpet av de årene jeg spilte håndball (dvs nesten 4 år) greide jeg å forstue totalt 4 fingre (heldigvis ikke samtidig).Altså har jeg bemerket meg at ballsport ikke er min greie!

4)Jeg er UTROLIG kresen av meg  i matveien ,og litt pyse når det kommer til å prøve ut nye matretter. Jeg prøver å bli vant til enkelte ting, og spiser nå mais (som jeg før ikke likte i det hele tatt) i moderate mengder endog.

5) Når jeg var 6-7 år gammel var jeg redd for vannet i en periode etter en episode i svømmetime på skolen der jeg tok meg ut på «dypet» i svømmebassenget litt for fort,og fikk litt panikk. Heldigvis gikk den frykten for å svømme og ut på dypet over etterhvert. Nå elsker jeg å svømme og bade!

6) Hadde på barneskolen og ungdomsskolen den uvanen med å bite negler. Etter mye prøving og feiling greide jeg å få bukt med det problemet.

7)Jeg elsker å lese  bøker(ikke noe overraskelse her) og har derav alt for mange bøker. Bunken med bøker som er ulest er megasvær og jeg greie ikke unngå ta til meg flere(dvs bokshoppe eller motta leseeksemplar fra forlag) selvom jeg har mange uleste.  Kanskje jeg er en real bokoholiker? Men nå er totalt 3 fulle esker med bøker jeg har lest/ikke kommer til å lese med det første satt opp på loftet i garasjen.

8) Jeg er en tvserie-geek delux til tider og har mange tvserier jeg liker. Listen bare vokser ettersom tvselskapene i USA forsetter å lage gode tvserien løpende i en fei. Det har ikke blitt så mye  tvserie titting den siste tiden pga skole og pensum lesing,men nå i påsken har jeg tatt igjen det tapte med noen av tvseriene.  Tvserie favoritten for øyeblikket er «The Following» med Kevin Bacon i hovedrollen. Anbefales !!

Nå fikk jeg ikke inn så mange bilder pga wordpress bilde opplaster hang seg opp hele tiden og jeg måtte begynne på innlegget om og igjen. 

Var kanskje ikke så mange nye «sannheter» om meg,men ettersom det er noen nye lesere siden sist jeg har hatt noe lignende innlegg så ta jeg meg den friheten å ta noen «repriser». hehe

Har dere deltatt på lignede utfordringer? Del gjerne innlegget i kommentarfeltet!

20 thoughts on “8 sannheter

    1. Har ikke hørt om det før, er det noe du får kjøpt på apoteket? eller må du få resept fra lege?🙂 Hadde vært supert om noe funket . har prøvd tjære sjampo (på barneskolen), ulike salver og flytende saker:)hehe

      1. Jepp, legen skriver den ut på blå resept – koster bare 38 kroner! Og den varer superlenge! Jeg prøvde ni millioner forskjellige shampooer (som folk sa funka), men iiingenting fungerte. Denne er et mirakel fra oven!

  1. Moro å lese! Bokoholiker er jeg også…har så mye bøker som jeg skulle lest, som jeg ikke har tid til! Og The Following liker jeg også…skikkelig spennende serie🙂

    1. Så fint å høre:) har den uvanen å lese flere bøker på en gang,at jeg starter på en for å så legge den fra meg pga jeg fant en annen. hehe:P

  2. Fine sannheter det her. Det streifer meg at du har kommet langt ift. til ting du har hatt vanskelig med før – vannskrekken, psoriasisen, tante rød. Det er så bra for å komme seg videre og bli sterkere enn skrekken seg selv. Stå på!

  3. Så kjekt og lese og få vite meir om deg Nina!🙂
    Eg hadde også problem med svømming etter svømmetimer på skulen, men er desverre litt redd for vann, liker ikkje og ha hodet under vann og svømmer litt som ein hund med hodet over vann, hihi..

  4. Når du sier det så har jeg vel blitt utfordret til akkurat denne her, jeg hadde bare glemt det. Hm, kanskje den bør svares på snart.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

