Inspirasjon og tips · Reise og Livsstil

Copenhagen here I Come

260_40963560560_5213_n

Idag er det 1 uke til og Nina M skal på en liten københavntur med danskebåten. For et par uker siden spurte Nina M om jeg ville være med på en tur og jeg sa selvfølgelig ja. Selvom det er midt i uken tar jeg meg litt fri og avbrekk for skolen. Pensum til uka som kommer er nesten i havn, og jeg rekker et par forelesninger før jeg snur snuta mot København.

260_40963660560_792_n

Fra før av har jeg vært i København 2 ganger ( 1 gang med et par venninner og annen gang med foreldrene mine). Jeg har alltid likt meg i København selvom de gangene jeg har vært der har ikke vært nok til å utforske det København har å gi. I anledning av den kommende København turen har jeg kjøpt meg en stilig reisehåndbok som heter «Gatelangs i København» og som er en liten & nyttig håndbok som passer fint i veska mi.

260_40963725560_4679_n

Ettersom det er en tur-retur København tur med danskebåten blir det ikke så mye tid på land,men jeg og Nina har begynt såvidt å planlegge de timene vi har til rådighet. Nå ser jeg bare frem til et lite avbrekk i studielivet som konstant består av pugging,forelesning og lesing av pensum.

260_40963640560_9815_n

Hvis dere har noen tips til steder å sjekke ut i København så er det bare på poste de i kommentarfeltet. Alle tips tas mot med åpne armer!

Flere som har vært i København?

19 thoughts on “Copenhagen here I Come

  1. Det blir sikkert en superfin tur! Har hørt at Køben er helt fantastisk by. Jeg var sånn omtrent 15 år da jeg var der sist, og det var bare sånn innom i noen timer så jeg kan ikke komme med så mange tips. Husker at Pia Hysj bodde der en periode, kanskje hun har lagt ut tips tidligere🙂

  2. Det skjedde noe feil med forrige kommentar (hvis jeg har lagt igjen det) – for den la seg inn på egenhånd.Slett den😉

    Så gøy med tur til København🙂 Hvor lenge har dere i land? Jeg liker å rusle nedover Strøget, ta en lunsj på Kongens Nytorv eller i Nyhavn. Tivoli er jo også ganske herlig å ta turen innom hvis man har tid🙂

    1. Gleder meg til køben tur:) vi er 7 timer i land så vi må planlegge litt hva vi skal gjøre:) Tivoli ble vi enig om å ta en annen gang . Må nesten ha et par timer bare der:)

  3. jeg har aldri faktisk vært utenfor kastrup i danmark jeg.
    burde tatt meg en tur med danskebåten selv🙂

    det blir sikkert en veldig fin pause fra skole og jobb det🙂

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

