om litteratur og bøker · om min hverdag · om min skolehverdag

Februar 2013

Da er det på tide med å oppsummere februar måneden som gikk. Januar måned gikk helt hus forbi,men kort oppsummert kan jeg si at januar var en flott måned fylt med fine praksisdager på biblioteket.

februar2013

PRAKSIS/SKOLE:

Både januar/februar tilbragte jeg på Gjerdrum Bibliotek i praksis som startet 1.januar og sluttet 2.februar. Det var en flott periode og jeg trivdes kjempe godt med å være der hver dag ifht til annen hver lørdag og mandag jeg pleier å være der til vanligvis. Praksis var en flott måte å få erfart hvordan det kommende bibliotekaryrket vil bli og jeg kan si at etter praksisen er lysten til å bli bibliotekar økt mer. Etter praksisperoden var over ble en praksisrapport levert inn og den har blitt godkjent av praksislærer.

I tiden fremover blir en periode fylt med pensumlesing,pugging og oppgaveinnleveringer. Så altså ikke så mye tid til blogging,men jeg håper at jeg kan få skviset inn litt pctid innemellom og blogglesing (som det har blitt alt for lite av den siste tiden).

WP_001772

New things

Ipod Touch– Iløpet av februar ble det en del nye ting i huset og deriblant en ny ipod for min del. Den ipoden jeg hadde begynte å skrante etter 6 år og ble pensjonert.

iphone-touch-new

Pc- Vi her hjemme investerte i en flunkende ny Acer Aspire 1|V5 med touchskjerm og Windows 8. Pcen vi hadde fra før av var på siste vers og de siste ukene var det så vidt vi greide å komme på nettet og når vi var på nettet begynte pcen og klikke. Det er uvant med windows 8 som programvare og vi her hjemme driver fremdeles å prøver og feiler.

Klær & Hår-  For 2 uker siden ble min kjære gamle og gode klesgarderobe oppdatert med hjelp av søsteren min og en venninne av henne. Shopping er ikke min sterkeste side og det er faktisk noe jeg ikke gleder meg til.hehe Foruten nye klær ble det en  hårklipp etter nesten 7 mnd uten å gjøre noe med det.

CIMG0560

Mammutsalg

Som en bokelsker har ikke årets Mammutsalg gått upåaktet henn og 7 nye bøker fikk ny hjem i bokhylla mi. En ny bokhylle har også kommet til hus etter en real opprydning på rommet mitt som resulterte i at 3 esker med bøker ble satt på loftet med et tungt (bok)hjerte. Nye bok hylla skal ikke bli overlesset som den gamle og jeg skal bli flinkere med å kjøre i gang giveaways og gi bort bøker.

CIMG0623

Strikkemodus

De som har fulgt bloggen en stund vet jeg at jeg elsker å strikke og denne februar måned startet jeg på et nytt skjerf i myk alpakka garn. Har kommet godt i gang og ser frem til å bruke skjerfet. Håper bare ikke at snøen og vinteren forsvinner før den er ferdig.

WP_001824

Kino

Februar så jeg to filmer (hvis ikke jeg surrer helt) og det ble «Lincoln» og «Rive Rolf». Begge filmene er noe jeg anbefaler alle å se på ! Skal somle meg til å skrive omtale!

kinofeb

Instagram:

Nå er jeg endelig en «instagrammer». Jeg skjønner nå hvorfor denne appen har blitt så populær som den har blitt og nå har jeg hivd med på «bølgen» og surfer med brukernavnet @ninacg89 for de som vil følge meg. Rop ut i kommentar feltet hvis du også er på instagram!

instagramninacg89

Musikk

Februar måned har jeg kommet over så mye flott musikk og favoritten er «Imagine Dragons». Elsker musikken deres og hvis dere ikke har sjekket de ut anbefaler jeg de på det sterkeste!

Kort oppsummert har Februar måned vært en måned fylt med nye impulser og nye ting. Skolen har det gått bra med og jeg trives enda med på studiet. Jeg slapp heller ikke unna fokjølelsen denne måneden,men den gikk heldigvis over på 1 uke. Nå ser jeg bare frem mot våren og kjenner allerede at den saktig men sikkert er på vei!

Jeg håper alle har hatt en fin februar måned og at deres Mars måned blir like fin!

28 thoughts on “Februar 2013

    1. Kan anbefale yrket allerede:) hehe Er jo fremdeles i læringsfasen og jeg håper å bli en belest bibliotekar som kan komme med gode anbefalinger:) Man kan dessverre ikke lære alt eller for min del sluke alt innenfor litteratur. Det går jo ann å prøve:P

  1. Hørtes ut som en fin måned det!! Min februar har bestått av jobb og sykdom….kjempe spennende….. Nå gleder jeg meg til lysere tider og en rygg som kan funke uten smerter!

  2. Oh, så masse du ha fått gjort denne måneden, og så mange fine innkjøp!!🙂
    Eg var og såg Lincoln i går på kino, den var veldig bra ja!! Håper du får ei fin veke🙂

  3. Hei Nina!
    Jeg fant ut at jeg skulle svare deg tilbake på bloggen din. Ang. slektsforskningen – jeg har en magefølelse på at du har det du trenger for å komme igang, men at du ikke tror på det selv. Jeg skrev det i blogginnlegget – jeg hadde selv bare navnet på min farfar, ssde kun navnet til farfar, året han ble født og en vis formening om hvor han var født. Idag har jeg både foreldrene hans og besteforeldrene hans. Man trenger sjelden mye.

    Hvis du vil kan jeg gjøre et forsøk for deg, og se på mulighetene. Hvis du ønsker hjelp kan du sende meg de opplysningene du har til meg på Facebook. F.eks navnene på dine besteforeldre og årene de er født, samt hvor du tror de er født / vokst opp. Så kan jeg sette meg ned og leite litt, og se hva jeg finner!🙂

    1. Tusen takk for svar:) Jeg har veldig lyst å begynne med slektforskning:) Tror marita er interessert i det også:)

      Hadde vært supert om du ville gjøre det=) Du trenger ikke å stresse eller slite deg ut🙂 Har prøvd selv å sette opp familietre,men har ikke følte jeg har kommet noe sted. Skal sende deg en mld på facebook🙂

  4. Det var en innholdsrik oppsummering!🙂 Jeg er glad du fikk et positivt inntrykk av bibliotekarlivet i praksisen🙂 Det er gøy å jobbe på biblioteket, sånn er det bare! Det er også stilig å følge deg på instagram og å få et innblikk i hverdagen din.
    Nå håper jeg at mars blir like bra som februar!

    1. Koselig at du følger meg på Instagram:) Er mange flinke i instagram verden=) Gleder meg til andre gangen vi skal i praksis,men det blir ikke før 2014 . hehe:)

  5. Åh, det høres ut som du har hatt en fin og innholdsrik februar🙂 Håper mars blir like fin for deg!

    SV: Ja, det skal ikke mye til for å få den følelsen!!🙂

  6. Februar har vært kort, travel og fin! ser ut som du har gjort en del og..hehe, jeg har ikke gjort noe med håret mitt siden i sommer…da stussa jeg det litt..kanskje jeg skal ta meg en tur til frisøren jeg og.
    Imagine Dragons bølgen er jeg også på, ja tro det eller ei jeg hører på annet enn Lady Antebellum og annet country, og enda en surprise, jeg tror jeg er begynt å «smelte» litt for Mumford & Sons også.. jepp jeg vet, tar litt tid!

    1. Frisørturer er ikke noe jeg gjør så ofte,men er deilig å få gjort noe:) Så bra at du har slengt deg på Imagine Dragons bølgen og at du har begynt å smelte for Mumfod & Sons=)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

