om underholdning · Tvserieanbefalinger · Tvserier

Tvserietips#1

Ettersom jeg har kommet over et par  «nye» tvserier i det siste tenkte jeg skulle anbefale de videre til dere.  Det er ikke nye tvserier i den forstand at de har nettopp begynt å sendes,men nye for min del. Kanskje dere følger med på de eller ikke? Eller kanskje dere får en ny tvserie å sjekke ut?

#1 Downton Abbey

6165411564_ea9ae0d432_z_large downtownabbey downtownabbeyi downtownabbeyintro

Denne tvserien hadde jeg tenket å se på lenge ,men ettersom jeg er den tvserie junkien har jeg fra før av Xantall andre serier å holde styr på. Men jeg er glad for at jeg sjekket den ut. Serien starter i 1912 rett etter forliset av Titanic, som skaper trøbbel igjen for beboerne og tjenerne på Downton Abbey. Kjærlighet,intriger og drama blandet spenning gjør serien avhengighetskapende. Jeg har allerede sett snart første sesongen.

Serien har totalt 4 sesonger.

#2 Warehouse 13

warehouse13i

warehouse13

Elsker du spenning, mystisk, litt rare ting ,drama blandet med humor (og bra skuespillere)? er dette serien for deg. Jeg hadde lenge sett reklame for denne på Fox Crime og tok sjansen på å sjekke den ut selvom konseptet bak serien virket litt merkelig og søkt,men det funket som bare det. Jeg ble avhengig av den og har tatt igjen det tapte. Serien har totalt 4 sesonger,hvor den nå har «julepause» fremdeles.

#3 Rizzoli & Isles

tv_rizzoli_isles01

Denne serien har gått en stund i tvverden,men jeg falt ikke helt for den når den startet opp for 4 år siden på Tvnorge. Men i fjor høst tenkte jeg å la serien få en ny sjanse,og nå er jeg glad for at jeg gjorde det. Tvserien er jo en krimserie,men hovedrollene som spilles av Sasha Alexander(kjent fra NCIS) og Angie Harmon(kjent fra bl.a Law and Order og Woman’s Murder Club) gjør at tvserien blir noe annet en den «a-typiske» krimserien.  Serien har totalt 4 sesonger.

Noen av dere som ser på disse? Noen andre anbefalinger?

25 thoughts on “Tvserietips#1

    1. Har til gode å sjekke ut Girls mer. Så litt av ep.1 ,men den fenget meg ikke helt med en gang. Men skal gi serien en sjanse til ettersom jeg har hørt mye bra om den:)

    1. Anbefaler å sjekke ut alle:) hehe. Flotte serier og de jeg anbefalte er jo litt for en hver smak:) Litt for den som elsker krim, litt overnaturlig & spenning og litt drama& romanse🙂

  1. Jeg ser på INGEN av dem faktisk – og jeg som er TV-seriejunike. Det er vel fordi jeg har alt for mye CSI, CSI NY, CSI Miami, CASTLE, Bones, Criminal Minds å se på….. Jepp – ca. 40 sesonger å ta igjen bare på de seriene*!😉

    1. hehe, er jo hav av serier der ute så jeg skjønner at du kanskje ikke har sett de:P Men anbefaler de seriene! Jeg har alt for mange å følge med på nå,men det dukker opp så mange flotte og fine serier for tiden:)

  2. Jeg har faktisk ikke sett noen av disse seriene enda, selv om jeg anser meg selv som en seriejunkie. Tusen takk for gode tips, jeg må jo bare prøve meg på én av disse når jeg er ferdig med alle seriene jeg driver og ser for øyeblikket. Noen tips er:
    Band of brothers, Last Resort, Revenge, Grimm, Pretty little liars, Secret circles, Walking dead. Håper det gav deg noen gode tips også🙂

    1. Bare hyggelig:) Elsker forresten walking dead og grimm. Følgte med også secret circles inntil den ble kansellert🙂 Last resort er visst blitt kansellert også:(
      Men takk for gode tips! Har enda ti lgode å sjekke ut band of brother, revenge og pretty little liars:)

  3. Jeg har vel egentlig ikke sett noen av disse! ser veldig lite på serier, for føler jeg ikke har tid. Men nå ser jeg på How I met your mother på Netflix…den liker jeg godt!!!

  4. Eg har ikkje sett på nokon av disse faktisk, skjønner eg går glipp av litt av kvert, hehe.. følger ikkje med på nokonting for tida..

    Håper du får ein fin kveld🙂

    Sv: Tusen takk for så fin kommentar❤

  5. Jeg er besatt av Downtown Abbey… Virkelig en favoritt.
    Alle episoder ble dessverre sett i julen, så nå er det bare å vente på en ny sesong!

  6. Rizzoli & Isles har jeg også nettopp begynt å se på, og synes er kjempe bra! Jeg liker også Castle, Suits, Shameless US og Franklin and Bash:) Komiserier ser jeg på er Big bang Theory, How I met Your Mother og Happy endings:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

