Filmer · om underholdning

Les Miserables

I går ble det en kinotur med  Nina M og Hanne ,og det ble Les Miserables som trakk det lengste strået, Jeg har ikke vært borti Les Miserables i musikal,bokformat eller noe annet format. Så dette var min aller første møte med en «musikal» for å si det på den måten. Etter å sett filmen skal nå boken som Victor Hugo har skrevet leses.

Russel+Crowe+i+Les+Misérables1Etter nesten 2 t 30 minutter i en mørk kinosal gikk jeg ut med en fornøyd mine. Selvom filmen til tider var langtekkelig ,synes jeg den reddet seg med de store musikknumrene. Terningkastmessig har den fått alt fra 2(God Kveld Norge) til 5(Side3).

Eddie+Redmayne+i+Les+Misérables

Så det faller nok på «øyet som ser» og hvorvidt du liker musikaler. Eller annet alternativ at du har et god forhold til boka og musikalen,og ikke helt synes skuespillerne gjorde en god «jobb». Greit at noen var litt rustne og ikke topp,men jeg tror kanskje ikke at Les Miserables ville gjort det stort i filmformat med «anonyme » skuespillere som kanskje hadde bra sangstemme.Men,hvem vet?

Russel+Crowe+i+Les+Misérables

Noen andre som har sett filmen?

 

20 thoughts on “Les Miserables

    1. Les miserables er kanskje ikke filmen å se på hvis man ikke liker helt musikaler. hehe.=) Har aldri vært noe særlig for musikaler,men etter å sett x antall episoder glee(selvom kanskje ikke det kan sammelignes i det hele tatt) har jeg blitt vant til at folk synger og spiller om hverandre .:)

    1. Les Miserables både fine og trist om hverandre. Nå venter jeg bare på at soundtracket kan kjøpes(hvis det ikke allerede er ute på salg. har ikke sjekket.hehe).

  1. Jeg har sett den allerede, og skal faktisk se den igjen på onsdag! Gleder meg allerede! Har allerede kjøpt inn vannfast mascara (den siste scenen tok knekken på meg) for anledningen.😄 Selv om ikke alle skuespillerne leverte de helt store sangprestasjonene, synes jeg bare litt småsure toner innimellom bidro til å gjøre filmen mer rå og realistisk. Du vet, så realistisk som det KAN gjøres i en verden der alle løper rundt og synger hele tiden. Thumbs up!

    Lykke til med å lese boken, forresten. Jeg elsker musikalen og elsker filmen(e), men jeg klarte aldri å komme meg gjennom boken. Faktisk klarte jeg ikke engang å komme meg gjennom de første hundre sidene. Sukk. Syntes den var tørrere enn knekkebrød. Kanskje jeg burde prøve igjen…? Hm.

    1. Så bra:) Kunne gjerne se les miserbales igjen!🙂 likte godt filmen🙂 var litt uvant å se de kjente skuespillerne synge,men som du sier er det at de sang som de kunne gjorde filmen mer rå og realistisk:)
      Spent å se om jeg kommer meg gjennom boka. De jeg fant var delt opp i flere bøker. hehe:)

  2. jeg har ikke sett den, men noen venninner har sett den, og det ble delte meninger der også… alt fra kjempbra, til «den varte altfor lenge» jeg liker musikaler, men 2 timer og 30 minutter høres lenge ut for en musikal.. men jeg må nok se den:)

    1. Jeg tror folk er litt delt i meningen om les miserbles. tror det kommer ann på hvilket forhold man har til musikaler først og frems,dernest kanskje les miserables(enten det er i bokformat/musikal på scenen).

  3. Jeg har ikke sett den ennå, men har lyst til å se den! Jeg elsker musikaler og synes mye av Les Mis musikken er veldig fin!! Men har hørt den er litt langdryg…og den har fått ulike karakterer. Men det er gode skuespillere og jeg tenker filmen er ganske så bra jeg da!!

    1. Kan underskrive at skuespillerne gjør det kjempe bra:) Må nok investere i soundtracket på filmen ettersom det var mange av de sangene som jeg fikk frysninger til og lot meg rive med:)

  4. Å, så den på søndag og elsket den. Jeg er blant dem som i utgangspunktet er superglad i musikaler og var litt nervøs når det gjaldt sangen siden jeg har mine favorittolkninger av sangene og slikt, men jeg syns de fleste i filmen var riktig flinke og hvis de ikke sang fantastisk tok de det igjen på innlevelse og godt skuespill som jo er minst like viktig🙂

  5. Synes den var fin jeg da, og synes ikke det gjør noe at ikke alle synger like fint, for det er noen som irriterer meg litt, at alle starter å synge og alle kan magisk synge helt fantastisk :p

  6. Jeg har sett Les Mis på scenen og jeg ELSKER den, jeg elsker ALT med Les Mis, så gleder meg som en unge til julaften til å se filmen. Men så liker jeg langtekkelige musikaler jeg da, var jo den eneste som ble sittende igjen å se Evita filmen da..haha

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

