om høytider

Christmas isn’t a season. It’s a feeling.

CIMG0160Hei godfolk! håper deres juleaften var kjempe fin og at dere koste dere mye sammen familie eller venner. Nå har jeg fått summet meg etter juleaften som ble tilbragt på Årnes sammen med familie og svigers til broren min. Det er noe spesielt med dagene etter juleaften ,og jeg føler at den «følelsen» man får i forbindelse med førjulstiden som leder opp mot juleaften svinner henn. Det er som sitatet jeg fant sier «Christmas isn’t a season. It’s a feeling» føler jeg stemmer veldig mye.

CIMG0168

Etter juleaften var over ble vi her hjemme over i Årnes for den «obligatoriske» daffe dagen som er 1.juledagen. Ettersom jeg var heldig å få pysjamas sett til jul så har jeg så og si gått med den hver dag siden sent påjuleaften. Utenom pysjamas vanket det i bodylotion,neglelakk,filmer,tvserie(supernatural) , bodum termoskopp og bøker +mer. Er takknemmelig for alle gavene jeg fikk.

CIMG0181

Idag(torsdag) skal vi ha familiemiddag med litt mer julemat før vi gir slipp på alt som har med julen å gjøre. Ellers så blir det jobbing til helgen og mer familiekos.

CIMG0185

Ønsker alle en fin romjul videre!

//Sitat i tittel: Edna Ferber /hentet fra BrainyQuotes

30 thoughts on “Christmas isn’t a season. It’s a feeling.

  1. Fine gaver. Masse flotte ting som fant veien til oss også. Ungene fikk fullt uteutstyr og Ingrid fikk i tillegg både ski og skøyter. Så det har blitt litt utetid de siste dagene! Og jeg fikk symaskin, så nå gleder jeg meg til å sette meg ned med den🙂

  2. Koselig🙂
    Nødt til å få snurret noen filmer her jeg også! Bare vente til jeg klarer følge med på noe så lenge. Hehe.
    Den er vel fra spar kjøp faktisk, kom over den på jakt etter garn, og måtte bare ha den til julebildene. Hehe

  3. Kjempefin blogg! Elskar bloggar med anna innhald enn berre klede og sminke. Filmar og bøker, ja takk🙂 På bloggen min har eg ein konkurranse der du kan vinne ein handlaga WishDog frå magiske New Orleans, som skal sikre at 2013 blir eit forrykandes år🙂

  4. SV: Tusen takk Nina🙂 Håper du også har hatt en kjempefin jul og fått masse fint🙂

    Og du har helt rett, christmas is a feeling🙂 Jeg har det på samme måte. Jeg syns også gaver har blitt mindre viktig opp igjennom årene. Å sitte å prate sammen rundt bordet, være sosial og ja.. slikt syns jeg er veldig koselig. Og som du sier, gavene ligger der jo uansett. hehe🙂 Det har blitt veldig mye fokus på gaver.. egentlig mer nå enn før føler jeg selv, og julen handler om så mye mer enn gaver også. Kanskje ikke så lett for de yngre å se, men allikevel. Er mye man kan si om julen, men jeg selv syns det har endret seg veldig de siste årene. Når jeg var liten og vi feiret jul og fikk gaver, så ble vi fornøyd med det vi fikk..uansett farge o.l😉 Nå ser man artikler og videoklipp av unger som hyler og sier julen er ødelagt fordi de ikke har fått dyre nok gaver, nok gaver eller riktig farge på ipaden.. Sånt er trist å se.. Men uansett, alle er jo ikke sånn. Virker som du har kost deg i julen, det er hyggelig å lese🙂

    1. Har hatt en flott julefeiring! Håper du også!

      Enig i det du sier at det er har blitt alt for mye fokus på gaver. Synes julekos med å sitte med familien å se på film eller bare sitte lenge etter middag å skravle er like mye jul:)

  5. syns det var en veldig fin og passende overskrift:) Høres ut som du hadde noen fine dager, og det å få pysj i gave er aldri feil når det kommer daffedager rett etterpå:)

    Våres jul ble tilbragt i varmen så det var ikke mye julefeeling, men neste år skal vi tilbringe julen med familien i Norge,:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

