om høytider · om min hverdag · om min skolehverdag

At last..

CIMG0123Endelig kan jeg senke skuldrene 110% og slappe av helt fullstendig. I dag kl.13:00 leverte jeg inn Kunnskapsorganisasjon og gjenfinnings 1.1 eksamen inn med en god følelse. Den eksamen jeg har hatt idag har jeg grudd meg til hele denne uken og jeg tror kanskje lærerene ved skolestart skremmer oss studentene med den skumle KoG eksamen som er vanskelig og lett å stryke på.Den var jo ikke lett ,men ikke så vanskelig som jeg hadde forestilt meg. Nå gjenstår det bare å se hva karakteren blir og det får jeg ikke vite før neste år(22.jan ca).

CIMG0136Etter eksamen dro jeg ut omkring i Oslo for å kjøpe siste rest av julegavene og kan herved pustet lettet ut over at jeg ikke har noe igjen. Nå tørr jeg nesten ikke å sjekke bankkontoen min,men får vel bite i det sure eplet og se hvor mye det er igjen.hehe

CIMG0122Nå som det er «juleferie» skal jeg endelig ta fatt på alle bøkene som har ligget  å støvet ned på soverommet mitt. De bøkene som jeg ikke har fått plukket opp pga jeg ikke helt har hatt «samvittigheten» til å lese mens pensum var hengende over meg. Noe har jeg lest denne høsten,men ikke så fullt så mye som tidligere i år.

CIMG0120Foruten å lese bøker ser jeg frem til å kunne ta igjen det tapte med blogglesing/-besøk. Har vært så lenge siden jeg virkelig har satt meg ned for å lese igjennom bloglovin og favorittbloggene mine som har blitt glemt innemellom pensum/eksamenslesing og jobbing.

Frem mot julaften skal jeg ta igjen det tapte også med venninner . Jeg håper alle sammen har hatt en fin førjulstid hittil!

Har dere fått kjøpt alle julegavene?

37 thoughts on “At last..

  1. Så godt at du endelig er ferdig med eksamen!! og julegavene! Eg og er ferdig med julegavene, herlig at ein no kun kan tenke på seg sjølv når ein går i butikker , men ja, det svir jammen i lommeboka med alle gavene!! Håper du får ei god helg🙂

  2. så bra at eksamen gikk bra! gleder meg til mappeksamen er levert på mandag, da blir det ferie på meg også:) god ferie og god jul!

    1. Slet litt med Klassifikasjon og indekserings delen på en av «bøkene» vi skulle finne nr på,men ellers så tror jeg gjorde det bra! Om det er bra nok til å bestå gjenstår jo:) hehe . Du får ha en god ferie og jul når du får levert mappeeksamen! tusen takk for alle råd og vink!

  3. Ah, å få ferie var heilt fantastisk! Eg fekk min den 13 og har berre kosa meg sidan. Ferdig med alle julegåvene er eg også, det er herleg! God førjulstid!🙂

  4. Herlig å kunne ta juleferie med god samvittighet! Til og med ferdig med julegavene, det er mer enn jeg kan si så jeg får bare ta meg sammen og gjøre siste rest snarest🙂

    1. Mhm, helt enig! I går måtte jeg ta en real rydding i bokhylla så de jeg har stappet rundt omkring på pulten kunne få plass!:) Du får ha lykke til videre med juleshopping!hehe:)

  5. Så herlig å være ferdig da! Får håpe de gikk bra🙂
    I år var jeg tidlig ute med gavene, så manglet bare en nå i siste liten, så her er alt klart til jul. Hehe.

    1. Mhm, herlig med ferie og greier! Å kunne bare senke skuldrene til neste semester! Krysser fingrene at jeg består. Jeg trenger ikke den aller aller beste karakteren for å sis det sånn. Så bra alt er klart til jul for deg! Det er en deilig følelse når alle gavene er innkjøpt!:)

  6. Endelig, nå må du bare nyte ferien og kose deg med alt som hører med. Ikke minst med fine bøker🙂 Det er så herlig å bruke tid på å lese, det savnet jeg så masse i studietiden, så jeg vet hvordan du har det. Ha en Superfin ferie søte deg, det har du fortjent nå! Og så håper jeg også at du kan se tilbake på første semester og tenke at du har funnet et fint studie som du trives med😉

    1. Tusen takk Luisa:D Det skal jeg gjøre ! Nyte ferien mot et nytt semester!🙂 Synes dette halvåret har gått super fort og jeg gleder meg til å ta fatt på et nytt semester å lære mer. Etter juleferien er det 5 ukers praksis:)

    1. Tusen takk! Har nytet den første «ferie»helgen uten pensum og eksamenslesing til det fulle:) Du får ha en fin kommede fjerde advent og jul! Klem fra Norge!

  7. Så deilig at du er ferdig!! Håper at du blir fornyd med karakter! Det er så godt å endelig få juleferie og kunne lese og gjøre andre ting igjen🙂 Jeg er godt i gang med gavene, men mangler noen….får ta en kveld til uka hvor jeg handler resten!!

    1. Det er det! På ene eksamen håper jeg bare på å bestå ettersom det var et veldig vanskelig fag og jeg krysser jo selvsagt at jeg består på begge to og får en bra karakter:) Det har vært et semester med full fart og jeg merker stor forskjell fra høgskole livet og det tidligere universitetslivet. Men er spent på neste semester!:) Du får kose deg videre med julehandelen!:)

  8. Sv: Ja, eg har kronisk borreliose (fikk flåttbit då eg var liten, og borrelia bakterien har kapsla seg inn og gjømt seg i cellene i kroppen min og lage helvete over alt med betennelser og diverse i kroppen.. ) – herlig og finne d ut etter 17 år med sjukdom!!🙂

    Ja, du må prøve denne oppskrifta – super god!!😉

    1. Huff,det høres ikke bra ut det Regine! Men det er jo supert at de fant dette ut etter så lang tid! De burde vært mer obs på det med flåttbitt!

      Skal si fra hvis jeg tester ut oppskriften!

  9. Så herlig å endelig være ferdig da! Også så flink som har kjøpt alle julegavene! Jeg har dessverre noen igjen, det liker jeg dårlig!😛 menmen! Kose deg masse videre med alle nedstøvede bøkene dine!

    1. Mhm,det er herlig å være ferdig med skolen dette semesteret! Liker jo godt studiet,men det er som skolegang ellers ganske stressende & hektisk til tider:)hehe. Det er alltid noen julegaver som sniker seg unna før jul og tar litt lengere tid å finne. Skal kose meg videre med bøkene mine!:)

  10. GRATULERER med overstått eksamen😉 Jeg tror lærerne prøver å lure oss med «super-vanskelige-eksamener» for at vi skal bli livredde og lese mer! Men det var godt å høre at det gikk bra🙂

  11. Ble heldigvis ferdig med julegaver tidlig selv, tror nesten ikke jeg hadde hatt tid ellers. Har blitt mye jobbing siden jeg kom hjem fra ferie, og blir mye neste uke også. Men får heldigvis skvist en kose kveld på oss på tirsdag🙂

    Og så bra å høre at eksamen var vel overstått😀

    1. Herlig å bli ferdig med julegaver i tid i år:) Slipper å stresse med det et par dager før jul🙂

      Var kjempe koselig idag på brettspillaften og den tapasen var kjempe god! Du får ha en super fin Usa tur!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

