Oppsummeringer

Oktober 2012

Som forrige måned fløy oktober dagene unna og grunnen til det var vel at skolen tok større del av denne måneden enn før med gruppeinnlevering og prosjektarbeid. Men denne måneden har heldigvis ikke bare gått unna pga skolen. Les mer hva oktober måneden min gikk over med, ved å ta et dypdykk inn i arkivet her!

Skole

Som jeg kanskje har nevnt en del ganger på bloggen har jeg vært opptatt med gruppeinnlevering (som heldigvis ble levert inn fredagen) og så jobber jeg ellers med pensum & prosjektarbeid.

Forfatterbesøk

På jobben (dvs biblioteket) fikk vi for 2 uker siden et forfatterbesøk. Det var i kombinasjon av Litteraturfestivalen i Akerhus og Gjerdrum Kulturuker, Forfatteren bak boken «Purriot og den usynlige mannen» samt illustratøren kom til Gjerdrum Bibliotek for å lese litt fra boken. Barna som møtte opp koste seg og fikk leke litt detektiver.

Sivilforsvaret

FOTO: DSB

Tidligere i oktober måned ble jeg innkalt til fordelingsmøte hos Sivilforsvaret som var i forrige uke. På møtet fikk vi info om sivilforsvaret og måtte til legesjekk og samtale for å se om vi var tjenestepliktig. Noe som jeg var,men jeg fikk midlertidlig fritak for tjeneste pga studier. Så det blir først om 3 år jeg blir innkalt til grunnkurs i 3 hele uker.

Litteratur

Selvom skolen var i fokus denne måned tok jeg å utnyttet tiden til det fulle med å lese på bussen til/fra skolen og legge meg litt tidligere så jeg fikk lest. Alle bøkene jeg leste denne måneden var ikke hva jeg kaller «tungtvektere»,men de var fine og bra for det. Det ble hele 9 bøker som ble lest denne måneden og listen kan du sjekke her!

Kino

Det ble værtfall en kinotur i oktober og det ble «Looper». Sjekk min omtale her!

Strikking

I det siste har jeg fått skikkelig strikkedilla og har begynt å strikke på et skjerf som jeg har sett hos Kristin sin blogg.

Tvserie

Denne måneden begynte heldigvis «The Walking Dead» sin tredje sesong. Foruten den tvserien har jeg begynt å se «Rizzoli og Isles»(Krimserie) som går på Tvnorge. Jeg begynte å se på den når den først startet,men så falt jeg av lasset. Men nå har jeg «gjenoppdaget» tvserien igjen og har nesten hatt en minimaraton denne helgen for å ta igjen det tapte.

Månedens sang

Takket være dere snille lesere så har jeg fylt opp ipoden min med ny musikk. Skal lage et par musikktips innlegg ettersom jeg har kommet over mye fin musikk. Sjekk kommentarfeltet på dette innlegget hvis du vil ha noe ny musikk du også!

Et lite tips er å sjekke ut gruppen «Mumford & Sons». Kjempe flotte  sanger som sniker seg inn på hjernebarken og blir der. Er ikke ofte jeg liker så og si alle sangene til en gruppe.

Hvordan var deres oktober måned?

17 thoughts on “Oktober 2012

    1. Ikke sant:) Blir bare fort ensformig hvis du skal bare ha nesa i pensumbøkene hele tiden(selvom det er ikke noe galt i det heller.hehe:P ). Håper du hadde en fin oktober måned og at din november blir bra:)

  1. Vært en travel og variert mnd dette. Vil tro det er godt for deg å ha noe å gjøre for tiden i forhold til hvordan det var i fjor🙂 Stå på !:)

    Oktober for meg har bestått en del av praksis og besøk av venner🙂

  2. Tilbaketråkk: Året 2012 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

