Filmomtale/tips · om underholdning

Filmomtale: Looper

Fakta

Regi: Rian Johnson
Skuespillere: Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Paul Dano, , Piper Perabo , Jeff Daniels
Sjanger: Action / Sci-Fi
Lengde: 1 t. 58 min.

OM FILMEN:

Handlingen er satt i en fremtid der tidsreiser eksisterer, men er ulovlige og kun tilgjengelig på det svarte markedet. Når mafiaen ønsker å kvitte seg med noen sendes de 30 år inn i fortiden, der en «Looper» – en leid pistol, som Joe (Joseph Gordon-Levitt) venter for å rydde opp.

Joe blir rik av leiemordervirksomheten og livet er godt. Helt til dagen da mafiaen bestemmer seg for å avslutte ordningen og kvitte seg med alle bevis. Dette vil altså innbære å sende fremtidsversjonen av Joe (Bruce Willis) tilbake til fortiden og ta livet av ham. Det godtar selvsagt ikke Joe sånn helt uten videre…

MIN MENING:

Det var i forrige uke jeg dro på kino med Nina M og Hanne for å se futuristiske actionthrilleren «Looper» med Joseph Gordon Levitt i hovedrollen. Etter å sett traileren for et par uker siden ble nysjerrigheten vekket og den virket som en kjempe bra film. Det er noe jeg i ettertid kan underskrive på.!På  nettstedet rottentomatoes.com har den rating på 93 % og den har fått masse bra kritikk.

Filmen som varer nesten 2 timer følte jeg bare fløy unna og handlingen tar oss med til «fremtiden» hvor den tids kriminelle sender tilbake folk de vil bli kvitt med tidsreise 30 år tilbake i tid for at datidens leiemorder skal drepe de og kvitte seg med liket. I fremtiden er det vanskelig å skjule mord og det er her rollefiguren til Joseph Gordon Levitt kommer inn. Skal ikke avsløre noe særlig mer at det kommer kanskje noen tvister innemellom som jeg ikke helt forutså.Det var enkelte deler av filmen hvor jeg måtte bruke de små grå litt og etter at filmen var ferdig så hjalp det å snakke litt om handlingen med de andre.

Rollebesetningen må jeg si var bra og  JGL gjør en kjempe bra i rollen som «joe». Jeg synes at rollene som JGL har begynt å få blir bare bedre og bedre,og han utvikler seg om skuespiller føler jeg.  Bruce Willis spiller «fremtidens» Joe og jeg kan ikke si at jeg sett han i andre filmer en «Die Hard» filmene(som jeg liker godt) og et par andre actionfilmer.

Selve Sci-fi delen av filmen var ikke så «futuristisk» som jeg trodde og det er jo kanskje bra ettersom jeg føler at slike «fremtids» filmer kan overdrive alt for mye.

Kort oppsummert kan jeg si at denne var en kjempe bra actionfylt film med bra skuespiller prestasjoner. Denne filmen vil du ikke kjede deg med og du blir dratt inn i handlingen med en gang.  Absolutt en film jeg anbefaler for de som elsker actionfilmer med et futuristisk preg.

Noen andre som har sett filmen? Din mening?

Les også Nina M sin omtale om filmen her!

//bilder hentet fra her!

28 thoughts on “Filmomtale: Looper

  1. Den filmen har jeg ikke hørt om eller lest om noe sted før. Jeg liker svært få futuristiske filmer, er ikke helt min stil. Så dette blir nok ikke en film vi ser på kino, men muligens leier av fredagskveld!🙂

  2. Har ikke sett den, jeg…

    Hvordan står det til? Lenge siden jeg har vært her nå.. lenge siden jeg har vært på blogge-kjøret i det hele tatt egentlig😉

    Men NÅ blogger jeg igjen!😉

    1. Anbefaler looper hvis du skal på kino:)

      Alt står bra til her! Fint at du har begynt å blogge igjen! har vært dårlig med blogging og bloggbesøk for min del ettersom skolen har ta «føresete» .

    1. Bare hyggelig Hilde:) Looper har ikke gått så alt for lenge på kinolerrettet og den har vel ikke hatt den alt for store promoen. Skjønner ikke helt hvorfor ettersom filmen har fått gode kritikker utenlands og scorer bra på ratingen:)

  3. Tilbaketråkk: Oktober 2012 |
  4. Jeg hadde store planer om å se den på den store kinodagen som var nå nettopp, men så var jeg for sen med å skaffe meg billetter. Den virker som en film jeg kan like.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

