Inspirasjon og tips · om musikk

Musikk er menneskenes sanne felles språk.

 

Ipoden min begynner å trenge litt mer mat i form av musikk så jeg lurer på om mine kjære lesere hadde noen musikktips? Jeg er for det meste altetende innenfor musikksjangeren(kanskje litt kresen når det kommer til klassisk musikk osv).

Musikk hører jeg på hver dag til og fra skolen,og når jeg sitter å leser pensum og før jeg legger meg noen ganger. Ettersom jeg ikke er den som plukker opp nytt på musikk fronten når de først kommer ut, begynner ting å bli litt «gammelt» på ipoden. Så jeg tar i mot alle tips og råd! Alt fra indie til rock eller listepop.

Har dere noe musikktips?

Sitat i tittel:Karl Julius Weber /hentet fra ordtak.no
20 thoughts on “Musikk er menneskenes sanne felles språk.

  1. Jeg har dilla på Ellie Goulding for tiden (som i oktober i fjor også), hun har kommet med ny plate nettopp. Ellers er jeg veldig glad i Maria Solheim på høsten, og hun har også kommet med ny plate, men den har jeg ikke hørt enda. Åh, en annen høstplate: Terje Berg – Søster og Bror. ELSK!

  2. Hmmm der satt du meg fast. Merker at jeg er også litt stuck i sommerens musikk. Har du hørt Laleh? Det er jo herlig musikk. Jeg er også veldig glad i First Aid Kit. Jeg blir veldig glad av å høre Icona Pop åsså har jo Eva and the Heartmaker flere fine sanger.

  3. Daughter – Youth
    Ben Howard – Only Love
    Eye Emma Jedi – Sin
    Team me – With my hands covering both of my eyes
    Hanne Kolstø – la-la-la-la lovesong
    Florence and the machine – cosmic love

    Noen tips fra sanger jeg hører på:) Håper noe faller i smak!

  4. Jeg skulle gjerne hjulpet deg Nina, men jeg har selv en ipod som trenger oppgradering på musikk fronten.. Jeg er skikkelig sløv, legger inn musikk også går det år og dag før jeg oppdaterer den, så jeg kan jo alle sangene og i hvilke rekkefølge de kommer i.. hehe – tragisk;)

    //tusen takk for infoen, neste gang skal jeg bruke *define*
    Gøy å lære slike ting på skolen da, sånne ting som *sånne som meg* ikke kan 🙂

    1. hehe,kjenner meg litt igjen der på musikkfronten:) men har fått mange flotte musikktips på innlegget jeg skrev,så kanskje jeg lager et tipse innlegg etterhvert:)

  5. Jeg er litt dårlig på å finne ny musikk om dagen, har liksom ikke tid til det. Men den nye James Bond sangen til Adele er utrolig fin synes jeg 🙂 Den hører jeg masse på radio!

  6. Begynner å bli litt lei av musikken min selv, når jeg oppdager «ny» musikk spiller jeg det på repeat i en evighet til jeg blir lei :p Men hvis du ikke har hørt på Mumford & Sons med I Will Wait, Little Lion Man, Awake My Soul og The Cave.

  7. Lady Antebellum:
    Just A Kiss
    Dancing Away With My Heart
    We Owned The Night
    Need You Now
    Wanted You More
    As You Turn Away
    I Run To You

    Kelly Clarkson:
    Catch My Breath
    Dark Side
    Mr.Know It All
    Stronger (What doesn’t kill you)

    Miranda Lambert:
    Only Prettier
    Making Plans

    Carrie Underwood:
    Blown Away
    Just A Dream
    Jesus Take The Wheel

    Edens Edge:
    Swinging Door

    Thompson Square:
    Let’s Fight
    Glass
    Don’t Wanna Miss You

    Luke Bryan:
    Drunk On You
    Do I
    Apologize
    Don’t Want This Night To End
    Been There Done That
    Kiss Tomorrow Goodbye

    Maroon 5 – Out of Goodbye ft Hillary Scott
    Jason Aldean – Don’t You Wanna Stay ft Kelly Clarkson

    Grace Potter
    Paris
    Stars

    Sugerland – Run ft Matt Nathanson

    Hanne Sørvaag – Days That End With Y

    Sånn.. de har du noen:P

  8. Tilbaketråkk: Something new |
  9. Tilbaketråkk: Oktober 2012 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

