om min hverdag · om min skolehverdag

De dagene som gikk og forsvant..

Jeg har sett fargene på trærene blitt mer fargerike og merket at vinterens grep har begynt såvidt å komme. Boblejakken har for lengst blitt dratt frem fra skapet i gangen og nå melder bruk av vanter seg også merker jeg.

Jeg har jobbet min første senvakt i hverdagen, og jo mer jeg jobber på biblioteket gleder jeg meg til den tiden hvor jeg er ferdigutdannet. På en måte gjør jobbing på bibliotek meg mer «giret» og lysten til å gjøre det bra er der for fullt.

Første innleveringsoppgaven i faget «Bibliotek og samfunn» har blitt godkjent og jeg slipper å gå rundt og være nervøs om jeg bestod eller ikke. Det er fremdeles 1 skrive oppgave + hjemmeeksamen i faget før jeg har bestått hele faget.

Været denne uka har vært så flott at jeg her om dagen gikk fra skolen til sentrum. På veien fra skolen oppdaget jeg plutselig dette «bildet» på veggen av en bygning. «Life is beautiful» sier bildet og jeg er enig i det!

På torsdagen fikk vi på skolen besøk av Norsk Bibliotekforening og Norsk Bibliotekar forbund(fagforening for bibliotekarer og bibliotekstudenter).  Så nå har jeg meldt meg inn i begge to! Hvis du er interessert å fremme biblioteket i din kommunne eller bare er interessert i bibliotek så kan du melde deg inn i Norsk Bibliotekforening. Der kan alle sammen være med,men du må være bibliotekar eller bibliotekarstudent for å være med i Bibliotekarforbundet.

Denne uka har jeg kommet over den nyeste sangen til Bruno Mars og den har gått på repeat en del ganger. Foruten den Psy sin «Gangnam style» merkelig nok sneket seg inn på ipoden og inn i hjernebarken. hehe

Fascinasjonen for verdensrommet og deres planeter ble igjen vekket da jeg lånte med meg en bok fra jobben på lørdagen som var som heter «Den store boken om astronomi» av Eirik Newth og Pål Bakke. Boken er ment for barn og ungdom,men passer nok for voksne også.
I morgen blir det jobbing for min del og det er del pensum jeg skal se over samt lese. Men jeg skal prøve å få slappet av litt i helgen og få lest litt blogger via bloglovin.

Ønsker alle en flott helg!

23 thoughts on “De dagene som gikk og forsvant..

  1. Så bra du gleder deg til å komme ut i jobb! Min mor jobber på bibliotek, så jeg er halvveis oppvokst der og elsker biblioteket! Tror det er et veldig trivelig sted å jobbe 🙂 God helg!!

  2. Det er så FLOTT at du virkelig har lyst til å jobbe med det! Da blir man så gira på å fikse innleveringer også! HURRA! Og life is beautiful, det er det! Bildet også 😉

    1. Mhm, føler meg veldig priviligert å få jobbet med bøker .Men også få jobbet litt med folk og på en måte spre lese glede. Det gleder et begynnende bibliotekars hjerte å se små unger sitte å lese på biblioteket og sluke bøker.:)

  3. Det lover jo veldig godt at du blir mer giret ang utdannelsen:) en travel og innholdsrik uke du hadde:) Håper du fikk slappet av og ladet batteriene i helgen:)

    1. Mhm, sant det:) Er jo et godt peke pinn på at jeg har endelig valgt riktig vei nå:) Fikk slappet av og ladet batteriene. Endog skulle helget vart litt lengere:) hehe Når man jobber i helgen blir det «spist» bort litt:)

  4. Nå begynner det i alle fall å bli skikkelig kaldt her i nord! Men masse fine farger er det i alle fall. Godt du har noe som inspirerer deg, det er viktig! 🙂

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

