om min hverdag · Oppsummeringer

Wake me up when september ends

Oktober har allerede fått et par dager på seg og jeg merker at trærene rundt meg begynner  å få mindre blader ettersom dagene flyr forbi. Under skal jeg prøve å få oppsummert september måneden i ulike kategorier. Men for dere som vil ta et dypdykk i arkivet er det bare å gjøre det her!

SKOLE & JOBB

Denne måneden på skolen har det vært en del å gjøre og ettersom forkjølelsen ikke helt ville gi slipp før litt ut september så ble jeg hengende litt etter med pensum. Men nå føler jeg er ajour og nå er det bare å holde seg oppdatert til hver time. Det har også vært en del jobbing i forrige måned og det er noe som gjør at lommeboka mi er i bedre humør.  Jeg føler også at det jeg får lært på skolen blir testet litt ut i praksis på jobb,og jeg føler meg mer og mer motivert med tanke på studiene.

KINOTUR

I forrige måneden var det den store kinomåned for min del og det ble 3 filmer jeg så. Men denne måneden ble det bare én kinofilm og det ble «Kon tiki». Jeg har dessverre ikke fått somlet meg til å skrive om den,men jeg skal prøve å få laget et lite samle innlegg med de filmene jeg ikke har fått skrevet om.

TVSERIE

Tvhøsten er i fullgang i USA med både nye tvserier og de «gode& gamle». Denne måneden som var fikk jeg sansen for tvserien «Hart of Dixie». Andre sesongen av tvserien er allerede i gang i USA og her i Norge tror jeg det er tvkanalen TV2 Bliss som sender første sesongen.
For de som ikke har sjekket ut tvserien anbefaler jeg det!

BØKER LEST…

Nå som skolen er i full gang så blir det ikke så mye bøker som blir lest foruten pensum. Men jeg prøver å skvise inn litt lesing av «vanlig» litteratur og for å få litt avbrekk innemellom tørr pensumlesing som kommer av og til. Jeg har ikke fått skrevet omtale om alle bøkene ennå,men linker til de etterhvert som jeg får skrevet om de.

MÅNEDENS SANG

Kort oppsummert:

September gikk fort over med bursdagsferinger for både moren og søsteren min. Foruten det var september måned fullstappet med forelesninger,pensumlesing,en dose forkjølelse som jeg heldigvis har blitt kvitt, jobbing og så ble en dokumentar jeg var med i på P3 publisert i midten av måneden.

Hvordan var din september måned?

 

 

40 thoughts on “Wake me up when september ends

  1. Den serien skal jeg sjekke ut! Når jeg får tid…:P September måned for min del har vært hektisk, travel osv:P Har såvidt vært hjemme, og såvidt fått trent. Så denne måneden håper jeg dette snur!

    1. Man skulle hatt ekstra tid til å sjekke ut tvserier:) Skal begynne på boardwalk empire snart også. når jeg får tid endog:P hehe.
      Håper du får en fin oktober:)

  2. September gikk ganske fort synes jeg…men var også lang. Det er litt fordi jeg venta så veldig på at jeg skulle få ny bil!!! Men dagene har gått til jobbing, og så ble jeg skikkelig syk og lå rett ut en uke. Er fortsatt ikke frisk…men jeg håper det kommer seg!

  3. Bra du er blitt frisk igjen! Hørtes ikke bra ut det der. Og nei, det ble ikke mye til kino forrige måned, begynner å få abstinser nå altså :p

    Og har du fått med deg hele 1 sesong av Hart of Dixie? Så første episoden av sesong 2 i går, det var alt hva jeg håpet på ❤

    1. hehe, vi får prøve å få gjort noe med kinoabstinensene våres:) hehe. Kanskje gå på kino kommende helg? da får jeg lønning:P yay! Skal jobbe på lørdagen,men da bare til kl 15:00:) evt. kan vi ta det på fredagen:)

      Har bare sett 2 episoder( i know ,jeg er treig. ) ,har ikke hatt så mye tid til tvserier. men skal se videre:)

  4. Helt enig i at septembermåned gikk veldig fort. Jeg innledet den måneden med tur til Køln og det er allerede over en måned siden. Sykt hvor fort tiden går.

  5. Bortsett fra at jeg måtte si farvell til hunden min har September vært en kjempefin måned. Jeg har blitt ett år eldre (men ikke ett år klokere), vi har hatt en strålende premiere på Hakkebakkeskogen som fortsatt går for fulle hus og jeg har fått sunget og danset;)

    Din September ser ut til å vært kjempefin den og!

  6. Å, liker sånne oppsummerende innlegg 🙂 Min september var en ganske ålreit måned med tre besøk på teater, åtte leste bøker og mye hygge generelt sett grunnet bokfestival og andre artige hendelser! Håper du får en fin og inspirerende oktober og føl deg helt velkommen på min blogg =D

  7. Leste at over 700000 har sett Kon Tiki allerede – sinnsykt! Med tanke på antallet nordmenn, er det et helt utrolig tall, jeg er blown away (mangel på norske ord igjen;p). Jeg har ikke spesielt lyst til å se den selv, den virker kjedelig – likte du den? Jeg har sett Hodejegerne igjen, jeg elsker den filmen – SÅ god! Så den på kino da den ble vist der+fant den på Fretex til 39kr, tydelig at den kun var kjøpt, sett og deretter gitt videre, så det var super kvalitet, og jeg ser gjerne den filmen flere ganger:) Har du sett den? Hvis ikke; fort deg å se den, den er bare rå!

    1. Oj,det var jo jammen meg mange folk.:) Jeg likte filmen godt og skal nok kjøpe den når den kommer ut:) Så hodejegerne for et par uker siden og likte den kjempe godt:)

  8. Gøy med oppsummering..
    September er alltid min favoritt måned, da har jeg bursdag, og jeg ELSKER bursdager! Det var også en fin måte på andre måter, da jeg i år feiret bursdagen min i bryllup til en nær og god venninne. Men september ble også den måneden jeg måtte reise tilbake til UK og ta fatt på det siste året mitt med studier. Trist å reise fra kjæresten, men nå når jeg begynner å komme på plass har jeg det ganske bra her også 😉

  9. En fin fin september:) overrasket over hvor flink du er til å få lest bøker ved siden av studiene… imponerende:) tiden flyr avgårde, og høsten er her for fult, men heldigvis bare 10,5 uker igjen til neste ferie med sol og varme.

    //tusen takk for det, det blir nok noen reiseinnlegg i tiden fremover:)

    1. hehe, var overrasket selv over at jeg fikk skviset inn litt bøker. Men leser før jeg legger meg litt og på bussen. Så skolen er jo alltid fremst i rekken,men jeg elsker å lese bøker og jeg tror litt adspredelse er greit innemellom:)

    1. Håper du har hatt en fin september:) Jeg har ikke helt kommet ordentlig i gang med HOD , har sett bare 2 episoder hittil. Men gleder meg til å se videre!

  10. Tilbaketråkk: Året 2012 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

