om min hverdag · om min skolehverdag

The true sign of intelligence is not knowledge but imagination

Det er skole og pensum som råder her hjemme hos meg for tiden og pc & blogging(+ blogglesing) blir mer forsømt enn jeg trodde.

Det er kanskje flere som kjenner seg igjen at blogging kan bli litt sidestilt nå som skolehverdagen er i gang.  Etter min nesten 3 uker lange forkjølelse henger jeg litt etter med pensum og jeg prøver å få en viss oversikt så jeg kan komme meg ajour igen. Meg og studieteknikker går ikke alltid hånd i hånd,så hvis du har en super  bra studieteknikk så er det bare å rope ut i kommentarfeltet!

I morgen blir det jobbing på biblioteket og lørdagen blir det også jobbing, men da alene igjen(noe som jeg ser frem til). Så det blir litt å gjøre iløpet av uka så jeg kan ikke garantere at det kommer innlegg på løpende bånd.

Håper alle sammen får en fin uke videre!

pssst:Selvom jeg ikke er like aktiv på bloggen er jeg å finne på TWITTER og Wordfeud(ninacg89) samt så er jeg  på instagram look-a-like appen «Fhotoroom» her!

//Sitat i tittel: Albert Einstein
17 thoughts on “The true sign of intelligence is not knowledge but imagination

  1. Har full forståelse for at det blir lite tid til blogging når man går skole. Skolen må alltid prioriteres først. Det fikk jeg også erfare! 🙂 Vi som leser bloggen din er her når du har tid til å skrive, vi! 🙂

  2. Studieteknikk er så individuelt. Jeg for min del var aldri på en eneste frivillig forelesning. Det fungerte ikke for meg. Prioriter oppgaver og eksamen, og legg de mindre viktige emnene til side. Det fungert ok på mitt studie, men krever disiplin, men som sagt det er jo utrolig individuelt. Jeg tok heller aldri notater – jeg bare leste fordi jeg følte notatskrivingen tok unødvendig med tid, og så skrev jeg gjerne mer enn jeg burde. Leseplaner? – struktur.

    Du må bare prøve deg frem – men unngå stress. Det er det viktigste tipset. Stress generer dårlig læringsevne. Du sitter da ofte igjen med mer stress.

    1. Tusen takk for tipsene du gav meg:) Noen ganger føler jeg at jeg får bedre utbytte å være hjemme å lese enn å sitte i forelesningssal(når det er frivillig ). Ettersom jeg må ta bussen til skolen så blir man fort litt småsliten når man kommer hjem etter endt skoledag og det å plukke opp pensumboka etter å sittet nesten 2 timer i strekk med forelesning er ikke alltid like fristende:) hehe.

      Skal prøve meg frem og se hva som funker:)

  3. Sv; Jeg var usikker først, men skjønte jo når jeg så FWB at den var best 😀

    // Ja, pensum tar vel litt overhånd kan jeg tenke…

    // Takk 😀

    // Det var det! London må oppleves, er så mye å gjøre der!

    // Ja, hun har lagd en bra artikkel 🙂 Og for en idè!

    // Takk!!

    // Da burde du det 😉

    1. Tror det er mange som tror at chicklit ikke er så «dype» og kanskje litt overflatisk,men det er jo ikke alltid tilfelle .Nå må jeg se å få lest videre i shophaholic serien. 😀 Må se hvilken rekkefølge jeg må lese. Har det med å hoppe midt i en bokserie pga jeg ikke sjekker på forhånd rekkefølgen:P

  4. Sv; Liker det jeg da :p Blir jo så kjedelig i lengden å lese tunge bøker :p Favoritten min er i alle fall The Devil Wears Prada 😀 Også likte jeg den andre boka i The Carrie Diaries serien, er kanskje ikke så supernødvendig å lese den første, det var liksom litt som manglet når hun ikke var i NYC.

  5. Off jeg er litt der jeg også! Skulle egentlig tidlig opp i dag for å lese, men klokken er over ett og jeg sitter enda i sofaen med pcen på fanget:P Bloggen blir forsømt og det å lese blogger blir også litt nedprioritert:P Men heldigvis er det ikke bare meg da:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

