om litteratur og bøker · om min hverdag

Kunnskapens nøkkel

Tidligere denne uken måtte jeg innom biblioteket der jeg jobber for å få nøkler til biblioteket ettersom jeg idag skal jobbe der HELT alene. Pga sykdom og lite folk så trer jeg hjelpende inn. Jeg føler meg ganske trygg på å jobbe alene etter å fått bra opplæring. Dessuten er det ikke så lenge vi skal være oppe.

Men det blir spennende å jobbe alene og å få litt mer erfaring. Men kjenner det nå er deilig med helg ettersom uken som har gått er det oppgaveskriving som har vært i fokus. Så nå som den er levert kan jeg senke skulderne mine et lite hakk og fokusere på de andre fagene som ble litt forsømt.

Denne helgen er Marita hjemme også for å jobbe på sykehjemmet i Nannestad. Ser henne ikke så mye som før ettersom hun har forlatt «redet» for godt over 1 måned siden. Det har jo vært litt tomt her hjemme uten henne så det er jo fint at hun kommer hjem et par helger iløpet av måneden pga jobb. Så  jeg ser  litt frem til søstertid iløpet av helgen.

For de som ikke har fått med seg det så er jeg med i en P3 dokumentar HER! Du kan laste ned podcasten å høre den på din Ipod/Mp3 spiller (evt. på nettet)eller høre på radio søndagen som kommer ca kl.09.00.

Ønsker alle sammen en super helg!

 

30 thoughts on “Kunnskapens nøkkel

  1. Det er litt ekstra spanande å vere åleine på jobb den første gongen! Ønsker deg lykke til og ei super helg 🙂 Håpar du får slappa litt av etter oppgåveskriving.

  2. Gratulerer med ferdigskrevet oppgave! Det kan jeg tenke meg var deilig! Og så moro å jobbe alene.. Du bestemmer 😉 Jeg tror det er kjempeinteressant å jobbe på bibliotek.. Da jeg var liten, ville jeg faktisk bli bibliotekar 😉
    Jeg hørte reklamen for p3-dokumentaren på radioen i sta, og tenkte på deg 😉
    Kos deg med søsterkos i helga!

    SV: Så fint! 😉 Gleder meg til å fortelle!

  3. Det gikk jo kjempebra på jobben idag. Du er flink!
    Det er koselig å være hjemme en gang i blant, og du vet jo at det er bare å stikke innom etter skolen eller før skolen når du er i byen 🙂 Blir også endel venninnentid med Gitte og dem når jeg er hjemme, så blir ikke så mye tid hjemme som jeg hadde ønsket 🙂

  4. Hva er det med dette yrket som fenger deg? =) Er det mange arbeidsoppgaver, utfordringer og variert muligheter? Interessant å høre. Samtidig veldig trist å høre om oppveksten din

    1. Det er et godt spørsmål 🙂 Det er vel en kombinasjon av ting som fenger med det yrket som jeg begynt å studere. Det er mulighet å spre leseglede, hjelpe folk med ting de lurer på i forbindelse med skoleoppgaver og masse annet. Det er så mange ulike karriere muligheter på det studiet jeg har valgt og du kan bli alt fra Skolebibliotekar til Barne-og ungdomsbibliotekar.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

