om min hverdag · Oppsummeringer

AUGUST 2012

August måned har vært én måned fylt med mye som har skjedd og det er supert å kunne skvise det inn i et oppsummeringsinnlegg. Men du kan sjekke ut hva jeg skrev på bloggen i August her!

Skole

Denne måneden startet jeg på skolen igjen og det var en god følelse da jeg satt på St.Hanshaugen den 14.august på åpningssermonien vite at jeg nå har startet på utdannelsen til det jeg ønsker å bli når jeg «blir stor». For de som er innom for første gang så har jeg startet på en bachelor i «Bibliotek-og informasjonsvitenskap» (hold pilen over linken for å lese litt om studiet)på Høgskolen i Oslo & Akerhus. Jeg har kommet i en koselig klasse og det virker som et kjempe bra studie jeg har startet på. Nå er jeg spent på veien videre og hva jeg skal lære.

Jobb

De som har fulgt denne bloggen vet jeg har vært på en del jobbintervjuer som jeg har fått avslag på. Men denne uken  fikk jeg vite at den stillingen som ble utlyst på det lokale biblioteket der jeg bor ble min. Det er ikke den største stilingsprosenten jeg fikk,men jeg er super glad for å få jobb ,men ikke minst på et bibliotek hvor jeg kan sanke mye lærdom til det yrket jeg utdanner meg til. Uken som var har jeg vært på jobb 4 dager for  å få opplæring. Jeg skal mest jobbe i helgene og ved behov.

Elg

Kanskje ikke akkurat «Big deal»,men jeg fikk min første møte med elgen denne måneden.  Jeg var ute på en lang gåtur og måtte gå gjennom et skogsholt. Det er vanligvis ikke noe dyr i det,så jeg ble en smule skremt da jeg så en elg mellom trærne like neden for veien jeg gikk på. Den var rundt 20 meter unna endog,men ble en smule redd ettersom jeg visste ikke om den hadde med seg noe unger eller noe. Har jo sett elg fra god avstand når jeg sittet i bil,men ikke så «nærme». Gikk jo bra heldigvis !

Årets første badetur

Det er ikke til å feie under teppe at sommeren dette året har vært dårlig delux. Bading har det ikke vært noe av før jeg bestemte meg for å ta sjansen på å bade den 15.august. Jeg dro med meg Nina m og sammen hadde vi årets første badetur. Det var på Lysdammen vi badet i Det var oppfriskende  bad kan man si!

Forkjølelse

Høsten er jo synonymt med forkjølelse og i år slipper jeg ikke unna. Jeg begynte med sår hals i forrige uke og iløpet av den siste uken har det blitt verre og det har gått i tett hals,vond hoste og tett nese. Det ble en tur til legen ettersom hosten ble verre og verre. Fikk vite at det var et virus jeg hadde fått og jeg fikk en hostemedisin(Cosylan) som smaker d****. Men den skal visst hjelpe og jeg føler meg litte grann bedre selvom hosten er der fremdeles,endog litt mindre format.

Månedens Kinotur

August ble den store kinomåneden og det ble hele 3 kinoturer på meg. Heldigvis hadde jeg fått en del kinogavekort til bursdagen min som var i Juli mnd. Det ble «The Dark Knight Rises«, «The Amazing Spiderman» og «Ted»(omtale kommer!).

Bøker lest…

August måned ble en veldig dårlig lese måned for meg og det har kun blitt lest én bok (Stjålet av Lucy Christopher/Les omtale her!). I kombinasjon med skolestart/Pensum samt forkjølelse har ikke «vanlig»bøker blitt plukket opp  så mye som jeg ønsker. Men skal prøve å få satt av litt tid før jeg legger meg og på bussen til/fra til skjønnlitteratur. Å lese bøker er noe jeg virkelig elsker og selvom pensum kommer på 1.plass heretter,så vil jeg somsagt prøve å få skviset inn litt «vanlig litteratur».

Bokbloggen som var på blogspot plattform har nå blitt flyttet over til wordpress.com. Jeg ble aldri vant til blogspot og hadde hele tiden i bakhodet ønske om å flytte. Så i forrige uke bestemte jeg meg for å bytte hjem for bloggen.

Filmhjørnet

Dette «spalten» startet jeg i forrige månedsoppsummering. En måte for meg å holde styr på hvilke filmer (utenom kinoturene) jeg ser. Så jeg igjen kan tipse dere om flotte filmer som dere burde sjekket ut.

1. Letters to Juliet | 2. This Means War | 3. Battleship | 4. Wrath of the titans

Tvserie

På tvserie fronten henger jeg skikkelig etter på de fleste tvserier jeg følger med på. Men jeg bestemte meg for å ta igjen det tapte med tvserien Grimm. Sesong 2 har allerede begynt i USA og jeg har igjen 2 eller 3 episoder igjen av sesong 1.

Månedens låt

 

KORT OPPSUMMERT: Det har vært en fin august måned som har gått fort unna likeså som sommerferien i år. Det har vært en måned fylt med skole,ny jobb, nye bekjentskaper og ny start rett & slett. Foruten å få en forkjølelse har august vært bra!

Hvordan var din August måned?

ps: Har en spørsmålsrunde gående, titt innom her hvis du har noen spørsmål på lager til meg!

 

19 thoughts on “AUGUST 2012

  1. Det var en stor måned for din del, ja, og mye å gjøre!

    Sv; Det er det 🙂 Takk, tror nesten jeg var bestemt allerede før jeg hadde tenkt til å kjøpe ny telefon uansett :p

    // Det må du prøve å få gjort!

    // Takk, det er det ❤

    // Takk 🙂 Reiser 14-17 september 😀

    // Tusen takk 😀

  2. Det er igrunn litt trist å ta sitt første bad i AUGUST, men du tok det ihvertfall i et badevann og ikke en fontene… 🙂 Mange fine filmer du har sett på kino og utenom. Supert at du har begynt på skolen nå og fått deg en jobb på bibloteket 😉

    Min august mnd har vært veldig bra. Flyttet, hadde fadderuka,begynte på studiene igjen og hatt mange fine kvelder her i leiligheten blant annet med deg. 🙂 Ellers var det en nervepirrende mnd pga jeg brukte det siste forsøket på eksamen i matematikk, MEN det gikk jo bra 🙂

    1. hehe,ja det er litt rart å ta første bad i august. Skulle vært i Juli ikke august.

      Din August måned hørtes super ut og det var jo kjempe bra at du bestod matteeksamen:D

  3. Tilbaketråkk: Året 2012 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

