om min hverdag · om min skolehverdag

Klar for helg

Denne uka kan ikke helgen komme noe fortere og jeg merker nå at det å gå på skole og så begynne på jobbe tar på litt for en som ikke har gjort det på 1 år. Men det er jo noe som går til etterhvert.

Eneste nedturen denne uka var vel at hosten og forkjølelsen min har blitt verre.Så idag må jeg en tur til legen å sjekke om det er noe mer en bare forkjølelse.

 

Foruten forkjølelse og vond hoste så har uken vært positiv i den form at jeg har begynt å jobbe samt fått opplæring på biblioteket. Jeg føler allerede nå at jeg får brukt det jeg har lært hittil på skolen og jeg trives godt på jobb.  Lørdag skal jeg jobbe også og få litt mer opplæring på åpne og stenge rutiner ettersom jeg mest skal jobbe på lørdager.

Nå som jeg har begynt på biblioteket er det enda flere bøker som jeg vil lese og jeg har flere titler som jeg må få sjekket ut. Dessuten har jeg bestilt/fjernlånt noen bøker (litt pensum også) som skal komme til biblioteket om et par uker.

Håper alle sammen har det bra og får en fin helg!

Pssst: For de litteratur interesserte kan jeg tipse om at Aschehoug arrangerer «Litteratur i Hagen» idag kl. 17:00-19:00. Arrangementet har gratis inngang,men mat & drikke må du betale for. På denne hagefesten får du møte bl.a disse forfatterne Gabi Gleichmann,Tom Kristensen
Toril Brekke,Harald Rosenløw Eeg og Aslak Nore m.m. Det blir presentert høsten boknyheter iløpet av arrangementet.

28 thoughts on “Klar for helg

  1. Håper du snart blir frisk!
    KJeg elsker jobben min på biblioteket, det «negative» er som min kjære kollega uttrykker det; «Å jobbe midt i godteskålen». Det er svært vanskelig å ikke ta med seg hjem alle bøkene som frister 🙂
    Jeg håper du vil stortrives i jobben på biblioteket, og at studiene dine blir akkurat så utfordrene som de skal være, og ikke noe negativt du må gjennom 🙂
    Ønsker deg en riktig fin helg!
    Klem!

    1. Takk,håper på det jeg også:) Fått hostemedsinen Cosylan som skal hjelpe mot hosten og løse opp slim osv.

      Din kollega uttrykte seg bra. Jeg føler meg som en unge i godebutikken og når jeg jobbet på onsdagen som var måtte jeg raske med meg 1 bok og 1 film foruten reservert/bestilt noen bøker fra andre biblioteker.
      Tror jeg vil stor trives i bibliotek jobben og på studiene:) Får liksom litt smakebit på livet som bibliotekar:)

      Ha en fin helg du også!

  2. Det virker koselig å jobbe på bibliotek, men det er sikkert nok å gjøre der også. Selv jobber jeg på matvarebutikk og opplever det som ganske stressende. Det er så sjelden jeg drar på slike arrangement, kanskje jeg skal slå til i dag?

    1. Er koseli å jobbe på bibliotek ja:) værtfall det jeg har jobbet hittil:) Ingen dag er det samme har jeg opplevd denne uka. Ene dagen kom det haugvis av skoleunger og flere som spurte om råd & ting.
      Er ikke så ofte jeg drar på slike arrangementer som jeg nevnte i innlegget,men hender jeg slår til:) Fikk dessverre ikke med meg «litteratur i hagen» pga dumme forkjølelsen min og hosten som gjør at jeg høres ut som jeg har kols.

    1. Ja, ting blir noe mer slitsomt når man er sjuk. Men håper formen bedrer seg til i morgen så jeg slipper å få hosteanfall når vi er på kinoen:)

  3. Så spennende meg biblioteksjobb, altså! Det er nok kjempe interessant, og du har jo lett tilgang på bøker 😉 Passer fint til deg!
    Synd med forkjølelsen da.. Det er så slitsomt. God bedring! Og god helg:) Kos deg på jobb i morgen!

    SV: Kjenner jeg deg rett, kommer det nok en omtale om denne på bokbloggen din 😉 Og så fint at du ikke jobben på biblioteket! Gratulerer!

  4. Det er jo ein perfekt jobb for deg som er så glad i og lese!! 🙂
    Masse god bedring, håper du fikk noke for det hos legen, håper lørdagen din blir fin ❤

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

