Filmomtale/tips · om underholdning

Filmomtale: The Amazing Spiderman

Filminfo:

Originaltittel: The Amazing Spider-Man
Regi: Marc Webb
Manus: Alvin Sargent, James Vanderbilt, Steve Kloves
Genre: Action / Eventyr / Thriller
Lengde: 2 t. 16 min.

TRAILER:

OM FILMEN:

The Amazing Spider-Man er historien om Peter Parker (Garfield), en utstøtt elev på videregående som ble forlatt av foreldrene som ung, og oppdratt av av sin onkel Ben (Sheen) og tante May (Field).

Som de fleste tenåringer prøver Peter å finne ut hvem han er og hvordan han ble den personen han er i dag. Peter må også forsøke seg frem i sin første ungdomsforelskelse med Gwen Stacy (Stone), og sammen strir de med kjærlighet, forpliktelser og hemmeligheter. Da Peter oppdager en mystisk dokumentmappe som tilhørte faren, begynner en jakt for å forstå foreldrenes forsvinning, noe som fører ham direkte til Oscorp og laboratoriet til dr. Curt Connors (Ifans), farens tidligere samarbeidspartner. Da Spider-Man er på kollisjonskurs med Connors’ alter ego, The Lizard, må Peter foreta livsviktige valg om å ta i bruk sine krefter og forme sin skjebne for å bli en helt.

MIN MENING:

Bedre sent enn aldri, her kommer min mening om «The Amazing Spiderman» som jeg så for et par uker siden med Nina m og Hanne.  Denne så jeg på samme dag som «The Dark Knight Rises» (Les min mening om den her!) . Altså en superhelt dag.

Den 2 timer 16 min lange filmen er proppet full av action,humor og selvsagt en dose kjærlighet.  Jeg synes Marc Webb gjorde en bra jobb med å lage filmen,og det var bra at den var i 3D for det var det  som hevet filmen.  Vanligvis pleier jeg ikke å se så mange 3D filmer ettersom jeg føler ikke effekten er like bra,men denne filmen og Hugo er den beste 3D filmene jeg har sett i år(hittil).

 

Jeg likte godt Andrew Garfield i «Facebook» filmen, og i denne superhelt filmen glimter han til med bra skuespill og du kan ikke unngå å bli litt småforelsket i «Peter Parker».  Emma Stone har en rolle i filmen som «Gwen Stacey» som «Peter Parker» er forelsket i,og jeg synes samspillet mellom  Garfield og Stone i filmen var veldig bra,og jeg er spent å se hvordan den andre «Amazing Spiderman» filmen blir.

Det er mange som sier at denne filmen ikke var like bra som de andre  spiderman filmene med Tobey Maguire,men på  imdb.com har filmen 7.6 og på rottentomatoes har den 73 %. Så jeg vil si at den har blitt mottatt bra og for min del likte jeg denne spiderman filmen bedre en de med Tobey.

Kort fortalt er «The Amzing Spiderman» er en vel laget superhelt film med alle de rette elementene for å lage én av sommerens storfilmer. Den har en stor dose action & spenning blandet med humor og kjærlighet.  Altså en film jeg anbefaler videre til alle som elsker action og spenning!

Har du sett filmen? Din mening?

 

//Bilder er linket og info hentet fra her!
13 thoughts on “Filmomtale: The Amazing Spiderman

  1. Har ikke sett den, men kommer nok til å se den på dvd. Jeg liker de andre Spiderman filmene, og skjønner ikke helt hvorfor de har laga en ny utgave, når de andre filmene ikke er så gamle. Men jeg liker Emma Stone, hun er en god skuespiller!!

    1. Skjønte ikke helt det jeg heller. Men jeg har ikke set mer en 1 film med tobey maguire. Tror det var noe rykter om at Maguire og regissøren skulle lage en fjerde film,men så ble det ikke noe av. Så det ble en ny versjon.

  2. flott omtale av filmen.. nesten litt flaut å si at jeg ikke har sett den enda, men kjenner jeg meg selv rett så blir det vel når den kommer på film, tiden løper helt i fra meg så kino blir ikke helt prioritert..

    håper du har hatt en fin fin helg, og gratulerer med gullet !! jentene er flinke når det gjelder, og det var jaggu nervepirrende på slutten.:)

    1. Takk:) Anbefaler å sjekke den ut på dvd når den kommer ut:) Skjønner at man ikke alltid har tid til å gå på kino:) Har hatt en finfin helg! Håper du også har hatt en fin helg!

  3. Tilbaketråkk: AUGUST 2012 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

