Filmomtale/tips

Filmomtale: 21 Jump Street

FILMFAKTA:
Originaltittel: 21 Jump Street
Regi: Chris Miller, Phil Lord
Skuespillere: Channing Tatum, Jonah Hill, Toby Hemingway, Brie Larson, Dave Franco
Manus: André Nemec, Josh Appelbaum
Genre: Action / Komedie
Lengde: 1 t. 49 min.
Produksjonsår: 2012
Kinopremiere: 15.06.2012

TRAILER:

OM FILMEN:

I action-komedien 21 Jump Street er Schmidt (Jonah Hill) og Jenko (Channing Tatum) mer enn klar til å legge ungdomstidens problemer bak seg.

De går inn i politiets hemmelige Jump Street-enhet, og benytter seg av sitt ungdommelige utseende for å spane på den lokale videregående skolen. Våpen og politiskilt byttes ut med skolesekker når Schmidt og Jenko må risikere livet for å etterforske en farlig narkotikaliga. Men de finner raskt ut at skolen er totalt forandret fra den de forlot bare noen få år tidligere – og ingen av dem forventer å bli konfrontert med den skrekk og angst det innebærer å bli en tenåring igjen, og alle problemene de trodde de hadde lagt bak seg.

Wow,sier jeg bare. Det er sjelden jeg har sittet å ledd så mye i en kinosal som jeg gjorde når jeg så «21 Jump Street» på onsdagen som var. Det var nesten som jeg satte fast en drops jeg hadde i munnen under en av de mange komiske øyeblikkene som kom iløpet av de 1 t 45 min.

Tidligere har jeg ikke sett noe av tvserien «21 jump street» filmen er en remake av. Så jeg hadde ikke noe særlig forhold til hva jeg skulle se annen enn en god action komedie med en kjekkas(Channing Tatum).

Filmen nådde til topp i USA i åpningshelgen og det er allerede blitt planlagt en oppfølger. Det er gode nyheter det!

De 1 t 45 minuttene som filmen varer flyr rett og slett unna sammen med latterkulene innemellom. Jeg synes Jonah Hill og Channing Tatum gjorde en kjempe god jobb.  Selve «komedie» delen kan være litt «over-the-top» til tider og det er noeng ganger jeg måtte sette henda foran øyene pga jeg synes det var pinlig.hehe

Jeg har ikke noe negativt å komme med  i skrivende øyeblikk.Dette er en film jeg kommer til å se flere ganger,endog når den kommer på DVD ettersom lommeboka mi er ikke så stor at jeg kan se den flere ganger på kinolerrettet.

Anbefaler filmen videre til alle komedie elskere!

//Bilder er linket |Filminfo
16 kommentarer om “Filmomtale: 21 Jump Street

  1. Tilbaketråkk: I det siste har jeg… |
  2. Så gøyt:D Jeg må få sett den jeg også etter denne gode omtalen, det frister:) Jeg så serien da den gikk på tidlige 90tallet, og jeg husker bestevenninnen min svermet som en gal etter Johnny Depp – and who can blame her? Han er helt nydelig!

  3. Tilbaketråkk: Juni 2012 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

