Bloggportrett 2012

Bloggportrett #39

Da er jeg tilbake i bloggosfæren med et nytt bloggportrett. Denne gangen med Ida Sundae som bor i «kjærlighetens by» (aka Paris) med sitt franskbein.  Ida sin blogg er en jeg har fulgt lenge og hun har en flott blogg som hun pynter opp med sine egne fotografier. Les mer om Ida rett under !

Navn: Ida Sundae
Alder: 29
Sivilstatus: Sammen med franskbeinet.. eller dyret.. kjær mann har mange navn.
Skole/jobb: Just nu er jeg på leting etter jobb i Paris
Hobby/Interesser: Blogging all the way, baby! Liker alt ved det – fotografering, redigering av bilder, skriving. Også samler jeg på sjiraffer.
Bloggadresse/hjemmeside: http://idasundae.com
Antall unike lesere pr dag(ca.) : Vet ikke helt, kanskje rundt 200?

Hvor lenge har du blogget? Denne bloggen ble opprettet i februar, like etter at jeg hadde flyttet til Paris. Før det har jeg blogget på to andre blogger i 4-5 år.

Hvorfor begynte du å blogge? Fordi det virket spennende, en ny verden.

Hva handler bloggen din om(hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)?Den handler om livet mitt i Paris, om alt det fine og fantastiske jeg ser. I tillegg skriver jeg litt om blogging, kommer med anbefalinger og en sjelden gang om mote. Jeg vil nok kalle det en personlig inspirasjonsblogg eller noe i den duren.
Har du noen blogger du må ta turen innom hverdag?Mange! Kan nevne noen: fridaysecrets.com, liseliten.com, supermarie.net, fashiiondiaries.modette.no, nettenestea.com, hjartesmil.com. Jeg liker veldig mye forskjellig!

Hva er mener du utgjør en god blogg?Den må være godt skrevet! Ellers må den ha fine bilder og et oversiktlig og gjerne unikt design. Den bør oppdateres regelmessig og være personlig, gjerne litt morsom.

Har du noen livsmotto eller leveregler?
Jeg prøver å leve etter kardemommebyloven, den er fin. Og «smil til verden og verden smiler til deg» og «Se etter det gode i andre».

Beskriv deg selv med 3 ord?Rolig, omgjengelig og sta.

Favoritt maten din?
Believe it or not: Rakfisk!!!

Nevn tre filmer som du liker godt..
Melancholia, The Notebook, Oslo 31. august

Har noe noen favoritt tvserier som du absolutt må få med deg?
Six Feet Under er den aller beste. Ellers liker jeg Girls, True Blood og Tréme.

Har du noen favoritt artister/sangere?
Muse, Gotye, First Aid Kit, The Jezabels osv osv, har veeldig mange favoritter!

Har du noen fremtidsdrømmer?
Når vi er her i storbyen er det lett å drømme seg bort, så vi drømmer begger om et hus på landet med ørten barn, hund og katt. Helst i Norge.


Nevn tre av dine favoritt bøker og hvorfor du liker de?
Jeg elsker Tora-bøkene til Herbjørg Wassmo fordi de er ekstremt godt skrevet. Wassmo skriver med et så billedlig språk at jeg blir inspirert til å skrive bok selv. Også liker jeg så godt Tora og den forferdelige historien hennes. (3 bøker)

Hvis du skulle ha vært et dyr, hvilket dyr ville du ha vært og hvorfor?
Jeg ville vært en sjiraff fordi de er finest, eller en marekatt, fordi de lever i flokk og er så søte.

Hvilken verdensdeler har du besøkt?(eks: Europa,Asia o.l) Har reist Europa rundt og vært i Thailand en gang, hvor jeg møtte franskbeinet ❤

Hvis du kunne dratt ut i verdensrommet, hvilken planet ville du besøkt? Den som er lengst bort, haha.


Nevn tre ting du har i veska når du går ut av huset:
Fotokamera, leppestift og metrobilletter.

Har du noen uvaner?Biter negler 😦

Beste ferieminne?
Jeg har vært på veeeldig mange ferier så det blir vanskelig å plukke ut ett minne, men jeg vil likevel nevne turen beinet og jeg tok til de franske alpene i vår. Vi sto på slalom i vårsola og beskuet Alpene fra toppen. Det var et helt vanvittig syn! Jeg ville ikke reise derfra.

Takk til snille og søte Ida for å bli med på bloggportrettet! Anbefaler alle en tur innom hennes fine blogg! Har du også lyst å være med på bloggportrettintervju? Don’t be shy! Send meg gjerne en mail på : blogg.ininasverden@gmail.com .

25 thoughts on “Bloggportrett #39

  1. Fineste Ida! Hun er så god, atte. Ida: Jeg drømmer også om at du og le french kommer hit, en gang jeg har mulighet å treffe dere! 😀

  2. Så absolutt en blogg jeg skal besøke etter jeg har lest meg litt opp på din nå – SÅ deilig å bo i Paris:D Og haha, dette må være første personen jeg vet om som har rakfisk som favorittmat! Pluss sjiraffer, de er så søte♥ Høres ut som en sympatisk person, dette, jeg gleder meg til å besøke bloggen hennes:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

