Bloggportrett 2012 · om bloggen

Bloggportrett #37

Da forsetter jeg bloggportrettspalten som jeg startet opp i fjor på bloggen,og denne gangen presenterer jeg en blogg jeg tidligere har anbefalt,men denne gangen får dere vite litt mer om Kristine og bloggen hennes! Les mer under!

Navn:Kristine Marie

Alder:20 år

Sivilstatus:Singel

Skole/jobb:Skal studere i Argentina til høsten, 3 måneder, spansk og spanskamerikansk litteratur

Hobby/Interesser:Foto, skriving, matlaging, reiser, dans, sang, film, lese bøker

Bloggadresse/hjemmeside: kristinemg.blogspot.com

Hvor lenge har du blogget?
I ca 4 år.

Hvorfor begynte du å blogge?
Fordi jeg liker veldig godt å skrive og ta bilder, og ville ha et sted hvor jeg kunne dele bildene jeg tok i tillegg til et sted å dokumentere (for min egen del) hvordan hverdagen min er. Det var også deilig med et sted å skrive ned tanker, utenom dagboka.

Hva handler bloggen din om(hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)?
Det er en blogg hvor jeg skriver om hverdagen min og steder jeg reiser på tur til. Har mye bilder, og en del personlige tanker, pluss litt matlaging.

Har du noen blogger du må ta turen innom hverdag?
Har mange forskjellige blogger jeg følger med på, som jeg kikker innom noen ganger i uka. Blant annet http://londonupdates.com/http://emelinemaria.blogspot.com/, og http://noralba.blogg.no/ i tillegg til mange andre.

Hva er mener du utgjør en god blogg?
Spennende bilder med god kvalitet, personlige tekster og gjerne mye bilder fra reiser. Hjelper om personen bor i en kul by, eller driver med noe annerledes.

Har du noen livsmotto eller leveregler?
Elsker sitater, og blir veldig inspirert av mange mottoer. Blant annet liker jeg «Don’t cry because it’s over, smile because it happened», og «Stop taking life for granted», som jeg prøver å minne meg selv på hver dag.

 

Beskriv deg selv med 3 ord?
Ambisiøs, drømmende og ubesluttsom.

Favoritt maten din?
Italiensk mat, og kinamat. Også har jeg alltid elsket pannekaker.

Nevn tre filmer som du liker godt..
Vanskelig, liker så mange.. «Finding Neverland», «Sex and the city» og «Under the Tuscan Sun».

Har noe noen favoritt tvserier som du absolutt må få med deg?
«Sex and the city», «The Hills», og liker «Gossip Girl», «Gilmore Girls», «Grey’s Anatomy» og «Beverly Hills 90210»


Har du noen favoritt artister/sangere?
Liker mange forskjellige.. Elsker Karpe Diem, digger Rihanna og Nicki Minaj, Michael Jackson og Justin Bieber, B.o.B., Tinie Tempah, Bluey Robinson, pluss mange fler.

Har du noen fremtidsdrømmer?
Å finne ut hva jeg vil jobbe med, reise masse, oppleve masse rart, se alle deler av verden, gi ut en eller flere bøker, ta vare på de gode vennene mine, bli kjempegod i matlaging, og forhåpentligvis slå meg litt mer til ro når jeg blir voksen.

Nevn tre av dine favoritt bøker og hvorfor du liker de?

«If you could see me now» av Cecelia Ahern, fordi den er så magisk og skjønn, med et viktig tema om ikke å glemme fantasien og barnsligheten sin uansett hvor gammel man blir.

«Det angår også deg» av Herman Sachnowitz, fordi historien om jødene under andre verdenskrig er forferdelig, og viktig å ikke glemme. Da jeg leste boka klarte jeg ikke stoppe å gråte i de siste kapitlene, og det skremmer meg hvordan mennesker kan behandle andre mennesker..
«Meet me at the Cupcake Café» av Jenny Colgan, fordi den er lett og herlig, fordi jeg elsker cupcakes, og fordi boka fikk meg til å smile og le om igjen og om igjen.
Hvis du skulle ha vært et dyr, hvilket dyr ville du ha vært og hvorfor?
En ape, fordi det ser så gøy ut å kunne klatre i trærne sånn som de gjør. Eller en bortskjemt katt.

Hvilken verdensdeler har du besøkt?(eks: Europa,Asia o.l)
Europa, Amerika (California), Asia (Aserbajdsjan)

 

Nevn tre ting du har i veska når du går ut av huset:
Mobil, solbriller og kamera.

 

Har du noen uvaner?
Tenker litt for ofte at grasset er grønnere på den andre siden…

 
 

Beste ferieminne?
Åh, er så mange gode minner. Men kanskje første gang jeg var på utestedet VIP Room i Paris med Emeline og Andrea, og roadtrip til Danmark med søstra mi.

Takk til Kristine som ville være med på bloggportrett hos meg og jeg anbefaler alle om å ta en tur innom denne fine bloggen. Send gjerne en mail(blogg.ininasverden@gmail.com) hvis det er noen andre som vil slå følge med Kristine og være med på et bloggportrett intervju.
//bildene er linket til eier.
13 thoughts on “Bloggportrett #37

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

