Filmomtale/tips · om underholdning

Filmomtale: The Avengers

FILMINFO:

Originaltittel: The Avengers
Regi: Joss Whedon
Skuespillere: Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Samuel L. Jackson, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Tom Hiddleston, Jeremy Renner, Clark Gregg, Cobie Smulders, Stellan Skarsgård, Gwyneth Paltrow
Manus: Zak Penn
Genre: Action / Eventyr / Sci-Fi
Lengde: 2 t. 21 min.

TRAILER:

OM FILMENS HANDLING:

Marvel Studios presenterer «Marvel’s The Avengers» – tidenes team med ikoniske Marvel superhelter som Iron Man, The Incredible Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye og Black Widow.

Når en uventet fiende truer den globale sikkerheten, må Nick Fury, direktør for det internasjonale fredsbevarende byrået S.H.I.E.L.D., finne et team som kan redde verden fra randen av katastrofe. En dristig verdensomfattende rekruttering iverksettes.

I hovedrollene finner vi Robert Downey Jr., Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner og Tom Hiddleston, og dessuten medvirker Stellan Skarsgård og Samuel L. Jackson.

«Marvel’s The Avengers» er skrevet og regissert av Joss Whedon, og basert på den populære Marvel-tegneserien ‘The Avengers,’ først publisert i 1963 og siden da anerkjent som en tegneserie-institusjon. Gjør deg klar for en spennende og begivenhetsrik film, fullpakket med action og spektakulære spesialeffekter når superheltene i ‘Marvel’s The Avengers’ samles sommeren 2012. (kilde)

MIN MENING OM FILMEN:

Da har jeg endelig fått satt meg ned å få skrevet min mening om filmen «The Avengers» som jeg så i forrige uke med Nina M. Bare beklager for at jeg ikke har fått skrevet om den før ,men har vært litt i «sommermodus» og pcen har nesten ikke vært på siden fredagen. Men jeg kan si at jeg likte filmen kjempe godt!

Helt siden jeg så «Captain America»(Les min omtale her!) og «Thor» har jeg vært helt i «super heroes» modus og var glad for å høre at det kom en film med de kjente Marvel Superheltene. Jeg har ikke sett noe tidligere filmer om «Black Widow» eller «Hawkeye».  Jeg tror jeg har sett en film en «Hulken»,men usikker om det var med «Mark Ruffalo som «The Hulk».

Men det er jo ikke nødvendig å sett alle disse «superhelter» filmene før filmen føler jeg,men det skader jo ikke.

Jeg så denne filmen  i «3D» og syntes det passet seg til den actionfylte filmen. De to timene filmen varer flyr rett og slett unna . Det er mye som skjer og filmen har sine tvist og turns iløpet av de to timene. Jeg syntes det var greit at filmen var proppet  full med mye action, kule stunts og mye eksplosjoner. Men det kan jo være både positivt og negativt hvis man skal ta et nøyere titt på manus og storyline.

Jeg synes alle i «The Avengers» gjorde en bra jobb skuespiller messig og jeg har jo siden jeg så «Captain America» og «Thor» hatt en liten «små forelskelse» for både Chris Evans og Chris Hemsworth. Så jeg har kanskje ikke den mest objektive meninger om deres skuespiller prestasjoner. hehe

På imdb.com sine sider har  filmen  andre plass på «Box office» listen som viser hvor mye filmen har tjent inn siden premieren. Den er kun slått av «Men in Black 3».

Men kort fortalt er «The Avengers» en actionfylt film som tar deg med på en 2 timers vill ferd mens superheltene kjempe mot en nokså herske syk gud fra Åsgard. Filmen har sine morsomme øyeblikk,men ikke sånn at du sitter å få latterkrampe typ øyeblikk. En film jeg absolutt anbefaler for alle som liker action og spennings filmer!

Dette er en film som absolutt skal inn i DVD hylla etter den kommer ut!

Har du sett filmen? Din mening?

 

Kilde: Bilder er linket og infoen er hentet fra her!

29 thoughts on “Filmomtale: The Avengers

  1. Jeg er litt: skal jeg se den, eller skal jeg ikke. For jeg er ikke sånn veldig sånn superhelt/eventyr film..men likevel så er dem jo gøy innimellom. Hmm.. Nei, kanskje jeg rett og slett skal se den..

  2. Denne har jeg kjempelyst til å se!! Masse gode skuespillere samlet på ett fat 🙂 Jeg tror jeg har sett alle superhelt filmene, og liker spesielt godt Iron Man! Det er ikke Mark Ruffalo som har spilt Hulken tidligere, det tror jeg var Edward Norton.

    1. Supert:) Anbefaler «The Avengers»:) Synes Robert Downey Jr er kjempe flott i rollen om Iron Man, han er morsom og litt «all-about-me» type:) Ja, det er sant det at Edward Norton spilte hulken før, for jeg var litt usikker:)

  3. Holder faktisk på å skrive min sene anmeldelse akkurat nå også :p

    Og jeg så endelig Thor i går! Har jo enda ikke sett Iron Man 1 & 2 eller The Incredible Hulk (som ble spilt av Edward Norton forressten, Mark Ruffalo tok over rollen hans). Og så har ikke Hawkeye og Black Widow hatt noen egne filmer 😉

    Men likte også filmen skikkelig godt, og skjønner godt at den gjør det så bra på kino!

    1. Good:) Da kan jeg linke til din omtale! Hva synes du om Thor? 😛 jeg likte den godt! Trodde først at black widow og Hawkeye hadde sin egne filmer,men der tok jeg feil.hehe:P Nå må vi få med oss «Men in black 3»:)

  4. jeg så den for et par uker siden med Monica(sminkehimmelen)
    og jeg har kun sett en iron man film fra før.

    jeg digga den, var faktisk utrolig mye bedre enn jeg forventa 😀

  5. SV: Ja, vi har lett for å bli litt bortskjemt da.. Det er jo egentlig veldig fint nå også, bare litt kjøligere. Jeg setter pris på at gradestokken har sunket litt, da er det lettere å konsentrere seg til eksamen, tidligere har jeg jo bare svettet helt bort 😛

    Ja, jeg har sett filmen – så den på kino for noen dager siden og synes den var helt ekstremt bra! Jeg var veldig skeptisk til å se filmen, ettersom det er en typisk «guttefilm» men jeg hadde sett alle filmene før denne så da måtte jeg jo bare se denne også. Jeg gikk fra kinoen med gåsehud, og jeg gleder meg veldig til nummer to kommer 🙂

    1. Så bra at du likte filmen:) Den virker jo ganske «gutte-macho-film» ,men det er både for jenter og gutter for å si det sånn:) hehe. Gleder meg til nr 2 kommer også:)

  6. Jeg synes denne virker spennende, og er en av filmene jeg SKAL få meg til å se (alongside Pirates 4, sherlock 2 og Brave!) Den virker spenennde, med superhelter og Loke!!

    1. Den filmen kommer nok til å få plass i DVD hylla våres når den kommer ut:) Hvis den kommer ut innen bursdagen min ønsker jeg meg den på DVD:) hehe

  7. Er ikke helt min type film, dette, men jeg kommer sikkert til å se den med tider og stunder. Er mest skrekkfilmer for min del;) Så The Cabin in the Woods forrige tirsdag, og i heeeelsike som jeg digget den!!! Nærmest en perfekt film:D Den var litt vel mye på slutten, men det var så fantastisk bra stemning, filming og oppbygging i den – jeg RÅdigget den:D Er virkelig sjalu på dem som ikke har sett den ennå!

    1. Anbefaler å sjekke ut «The Avengers» ,virker som en typisk guttefilm,men det er ikke det:) Det er rom for oss kvinnfolk:)tihi!:)
      Har veldig lyst å se The Cabin in the Woods:)

  8. Tilbaketråkk: Mai 2012 «

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

