om bilder og sånt · om min hverdag

Ut på tur aldri sur#2

Da har en ny uke begynt og deler av helgen som var ble tilbrakt ute i det fri. På søndagen dro jeg med mine foreldre samt svigerfamilien til broren min, til et vann i  Aurskog og Høland(Mangen) for å fiske og slappe av.

Selvom det ikke ble noe fisk denne gangen heller ble turen fin. Værgudene var på vår side og vi fikk grillet både pølser og hamburgere. Kost oss med te,brus eller kaffe.

Utover dagen fikk Solan (hunden til broder’n og kona hans)  badet en del.Han elsker å løpe etter pinner og  han er en real svømmer når han først forkommet ut i vannet.

Men dagens tur gikk ikke uten «dramatikk» da svigerinnen min og nevøen min skulle vende tilbake fra et annet sted de prøvde fiske lykken,fikk de øye på en diger hoggorm . Stakkars nevøen min ble livredd og hylte som bare det. Men slangen ålte seg tilbake til der den kom fra. Så det gikk jo bra!

Eller så har jeg hatt en fin helg! Har fått lest en del i krimromanen «Bake kake søte» av Jan Mehlum(en bok jeg anbefaler allerede!).

 

Håper alle hadde en flott helg!

11 thoughts on “Ut på tur aldri sur#2

  1. Så herlig med en utedag! Med både grilling og kos! Det er deilig ute i det fri. Men ekkelt med hoggormer!! Æsj!

    SV: Tusen takk!!
    Ja, det er kjempegøy!:)

    1. Jupp,det er supert med utedager:) Bare å få kommet seg ut til naturen er beroligende:) Synd det ikke ble fisk,men så er det ikke at jeg er den mest ivrigste fiskeren. Ble «bitt» av fiskebasillen ettersom svigerfamilien til broren min er ivrige fiskere:)

  2. Så fint! Veldig deilig å få tilbragt tid i det fri med god familie. 🙂 Skummelt med huggorm, så det var godt det gikk bra. 🙂

    1. Det er det:) Det er noe spesielt å få kommet ut i det «fri». Alltid litt skummelt på huggorm. Denne var nok med barn ettersom den var tjukk og stor. Så ikke den selv ettersom den krøp tilbake til hulen eller «Huset» sitt.=)hehe

    1. hehe, ja solan var et stykk glad hund. Han elsker å bade og vann generelt egentlig:) Så vi lot han få bade og lekt litt før han måtte ut igjen pga vi skulle fiske og da kan vi ikke ha han i nærheten.

  3. en koselig og herlig dag ute i naturen med familie, det er aldri feil. Jeg fisker skjeldent, men husker før da jeg fisket litt at det var sjarmen med å fiske som betydde noe, ikke antall fisk:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

