om mine følelser og tanker · På godt & Vondt...

I’m not young enough to know everything

Det er likeså om morgenen og som kvelden jeg lar mine tanker løpe fritt. Det er spesielt i de timene ved daggry hvor alt er stille. Det er stille i leiligheten og det eneste du kan høre nå som det går mot våren er fulgekviter. Det virker som hele verden står stille i de timene før daggry og når tankene strekker seg mot fremtiden prøver jeg som regel å vri om tankemønstret til noe annet. Fremtiden kan virker avskrekkende noen ganger.

/linket

Det hadde kanskje noen ganger vært fint å vite hva som ligger rundt neste sving og kanskje ha mulighet til å forberede seg mot enkelte hendelser. Det er kanskje i de mørkeste stundene hvor fremtidstankene føles som sylskrape sverd som stikker meg med frykt og uro , at jeg ønsker at jeg kunne se frem i tid. Se at alt ordnet seg og at jeg kommer til å greie meg gjennom studiene til høsten, at jeg kommer til å få jobb og kommer til å trives med det livet som utspiller seg der og da.

Men virkeligheten slår mot i meg som kaldt vann enkelte ganger og det er kanskje greit.Selvom fremtiden kan virke skremmende og skummelt til tider er det ikke noe som hindrer at den kommer. Innen den tid kan du takle hverdagene som de går, nyte hver eneste dag som det var den siste. Ikke henge deg opp i små bagateller, ikke våkn opp med surt smil pga det krever mye krefter å være sur og grinete hele dagen og ikke minst ; lev livet så bra som du kan og ikke gi opp håpet om at drømmer kan gå i oppfyllelse.

Sitat fra innleggets tittel:J.M. Barrie

4 thoughts on “I’m not young enough to know everything

  1. kjempeflott tankespinn Nina, fremtiden kan være skummel men det er også trygt å vite at den kommer, og at hver dag faktisk er en del av den.

    en dag av gangen så blir det ikke like skummelt å hoppe ut i nye ting.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

