om nyheter · Tema

Barn av regnbuen

Minst 40.000 har møtt opp for å synge «Barn av regnbuen» mot Breivik – VG Nett om Terrorangrepet 22. juli.

Fra Youngstorvet |Foto:Stian Valla Taraldsvik
Foto: Stian Valla Taraldsvik

Det var noe spesielt å våkne til «Barn av regnbuen» i allsang på TVen Skulle gjerne vært der og vist støtte. Men der og da satt jeg og moren min foran tven med tårer i øyene.

Foto: Privat | Utenfor Domkirken 2011

Helt siden 22 juli-rettsaken startet har en hel nasjon følgt med og det har ikke gått 1 dag uten at vi har hørt om beretninger fra rettsaken,bilder og videoer. Det er noen som sier det blir for mye og jeg synes til tider det er det. Mine tanker går automatisk til de pårørende og de som har vært berørt av den forferdelige dagen. At vi må vise respekt og omsorg for de. Men også huske å ta vare på hverandre i disse dager.

Det var kjempeflott at et nytt rosetog ble arrangert,men mest av alt at Lillebjørn Nilsen sin sang «Barn av regnbuen» ble sunget av alle de oppmøtte på Youngstorvet.

Foto: Privat | Utenfor Domkirken i fjor

Jeg husker rosehavet eller toget som det egentlig skulle være den 25.juli på rådhusplassen. Det var sterkt å være der og på samme tid var den en flott markering for de som mistet livet sitt.

Foto: Privat| Bilde fra 25.juli 2011 på rådhusplassen

Jeg er nok ikke den eneste som har skrevet om dagens begivenheter,men det er flott at vi kan vise omsorg og være samlet som en nasjon i disse tider. Jeg har hørt at flere steder i Norge har det vært lignende arrangementer. ♥

26 thoughts on “Barn av regnbuen

  1. Det var et utrolig flott arrangement. Jeg så det selv fra sofakroken, og sang med derfra. Utrolig hvor flott så hvor mange som deltok. Helt enormt og viser hvordan vi fortsatt står sammen etter 22. juli. Vi har ikke glemt, og ikke vil vi heller aldri glemme.

  2. Helt enig! Vi må vise omsorg for hverandre, og vise at vi er samlet! 🙂
    Vi samlet alle elevene på hele skolen, og sang sammen! Jeg vet også at det samlet seg mange på torget i Hønefoss og sang:)

    Klem

    SV: Bare hyggelig! Det er veldig godt!

  3. Veldig fint arrangement, og så bra at så mange møtte opp. Skulle gjerne vært der selv også! Leste nettopp på VG Nett at ABB selv hadde fått med seg at det skjedde noe utenfor. Håper det knekker han helt!

    1. Det var det! Det var kjempe fin markering og det hadde vært fin å vært der! Håper også det knekker ABB og viser at vi ikke bryr oss om hva han sier.

  4. Jeg hørte om dette først i dag, lørdag (siden jeg har vært ute i skauen en uke) men årh så fint! Blir helt rørt over at det er mulig å være så gode som Norge er!:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

