Filmomtale/tips

Ukens filmtips: Mission Impossible- Ghost Protocol

Originaltittel: Mission: Impossible – Ghost Protocol
Regi: Brad Bird
Skuespillere: Tom Cruise, Jeremy Renner, Simon Pegg, Paula Patton, Josh Holloway, Ving Rhames, Léa Seydoux, Tom Wilkinson, Michael Nyqvist, Anil Kapoor, Darren Shahlavi, Vladimir Mashkov, Samuli Edelmann, Miraj Grbic
Manus: Josh Appelbaum, André Nemec, Christopher McQuarrie
Genre: Action
Lengde: 2 t. 13 min.

OM FILMEN:

Den to ganger Oscar-vinnende regissøren Brad Bird kombinerer krefter med produsentene Tom Cruise og J.J. Abrams i vinteres mest actionpakkede spionfilm, Mission: Impossible – Ghost Protocol.


Agenten Ethan Hunt og teamet hans får skylden for terroristbombingen av Kreml. Hele organisasjonen han arbeider for avvikles når presidenten kort tid etter annonserer «Ghost Protocol». Uten noen ressurser eller forsterkninger til rådighet, må Ethan finne en måte å renvaske navnet til byrået sitt og forhindre et nytt terrorangrep. For å komplisere saken ytterligere tvinges Ethan ut på et farlig oppdrag sammen med andre tidligere agentkolleger på flukt fra myndighetene. Men han vet ingenting om deres personlige motivasjoner.

Denne filmen så jeg for 2 uker siden og jeg var nå glad for at jeg fikk med meg denne her. Fra før av har jeg sett de andre 3 filmene,men det er en stund siden. Men det gjør ikke noe hvis du f.eks ser denne her først.

Før filmen var jeg litt avventende ettersom jeg hadde hørt både bra og litt dårlig om filmen,men filmen skuffet ikke meg værtfall. Likte Simon Pegg i rollen som den tekniske i teamet som nettopp har fått tillatelse til å være ute i feltet som agent. Det var mest han som kom med gullkornene og det morsomme.

Kort fortalt for du over 2 timer med actionsfylt innhold med mye drama, kule stunts,humor og selvsagt en skummel skurk som er Ethan Hunts sin nemesis. 

Har du sett filmen?

//Bildene er hentet fra her!
18 thoughts on “Ukens filmtips: Mission Impossible- Ghost Protocol

    1. Jupp,det er den fjerde M:I filmen:) Følte jeg måtte nesten se de andre filmene ettersom jeg har sett de tre forut:) Likte den fjerde også!:)

  1. Denne hadde jeg lyst å se på kino, men kom meg aldri dit. Synd, likte jo de andre filmene:) Det er jo en skikkelig kino film også:) Godt du likte den, skal leie den når den kommer ut:) Ha en fin helg!:)

    1. Så fint å høre:) likte også at de hadde lagt inn mer humor og Simon Pegg er jo en flink skuespiller ifht til komedie osv.men han passer til spenning filmer også:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

