Filmer

Ukens Film: Titanic

Ettersom det er  idag det er premiere på «Titanic» i både 2D/3D på kinoer landet rundt, så tenkte jeg at  denne «ukens film» skulle være «Titanic«(1997).  Jeg har ikke sett filmen på kino ennå,men har planer om det snart! Forut har jeg siden filmen har kom ut ,sett filmen så mange ganger så jeg har mistet tellingen helt.

Jeg har skrevet om både båten og filmen før,men litt repetisjon skader igjen!

Originaltittel: Titanic
Regi: James Cameron
Skuespillere: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Billy Zane, Kathy Bates, Frances Fisher
Manus: James Cameron
Genre: Drama / Romantikk
Produsent: James Cameron
Lengde: 3 t. 15 min.

Intet på denne jord kan måle seg med den storslåtte og legendariske beretningen om TITANIC. Som vinner av 11 Oscarstatuetter, inkludert Beste Film, seilte denne gripende kjærlighetshistorien rett hjem hos kinogjengere over hele verden, for til sist å fremstå som den mest populære filmen gjennom alle tider.

Leonardo DiCaprio og Kate Winslet glitrer på lerretet som Jack og Rose, de unge elskende hvis sosiale status skiller dem ad – men som likevel finner hverandre om bord på jomfruturen til R.M.S Titanic, skipet som ikke kan synke. Men da luksusbåten kolliderer med et isfjell i Nord Atlanteren, snur den lidenskapelige kjærlighetshistorien om til en dramatisk kamp for å overleve.

Denne skjebnesvangre filmen om forbudt kjærlighet og heltemot, fra den anerkjente filmskaper og mange ganger Oscar vinner James Cameron, blir stående som et ekte filmatisk mesterstykke.(kilde)

Titanic er en klassiker i mine øyne og én som jeg blir aldri lei av å se. Jeg får fremdeles frysninger av Celine Dion sin «My heart will go on» .

Så jeg har ikke noe annet enn å si; Har du ennå ikke sett filmen? Do it!  Jeg ble både  bergtatt av kjærlighets historien og forliset.

Sett filmen ennå? Enten det er på kino nå eller før?

//bildene ovenfor er linket -info om filmens handling er hentet fra her!

31 thoughts on “Ukens Film: Titanic

  1. Jeg elsker Titanic. En av mine favorittfilmer all time :-)) Jeg kan se den igjen og igjen, meeen jeg tror ikke jeg skal se den i 3D. Det handler mest om økonomi og manglende evne til å sitte i en kinosal 😉

  2. jeg så den da den kom ut på kino! det er LENGE siden, jeg gikk på sånn.. ungdomsskolen eller noe. lol.. ;x jeg så den med ei veninne og mammaene våre, så vi skal dra på kino igjen alle sammen om vi får anledning! jeg tror det vil bli veldig gøy. 😀

    1. Mhm,blir nok kjempe fint å se filmen igjen på kinolerretet kan jeg tenke meg:) Jeg har bare sett filmen på VHS og senere en uttallig ganger på DVD:)

  3. Vakker film og min absolutte favoritt når det kommer til historien om Titanic. Kate Winslet er utrolig vakker og gjør en fabelaktig god rolle, det gjør jo forøvrig de andre også 🙂 En flott kjærlighetsfilm jeg skulle ønske endte på en helt annen måte.

    SV: Takk for det Nina C 🙂 Håper du også har hatt en flott påskeferie

    1. Helt enig med deg! Kate Winslet er utrolig flink og vakker i den filmen:) Uansett om jeg vet slutten håper jeg på en annen happy ending,men tårene kommer frem hver bidigste gang:)
      //Hadde en flott påskeferie:)

  4. Jeg elsker den filmen, tror jeg så den på kine tre eller fire ganger.. har sett den etpar ganger på DVD også, jeg har jo en langvrsjon av den, og masse disker med ekstramatreale.. Love love love..

    1. Har også langversjonen av den eller delux edition dvd når jeg tenker meg om . Alltid fint med ekstra materiale<3 hehe. Har planlagt en kinotur neste uke med min venninne og da skal vi se TITANIC i 3D:)

  5. jeg og roomien så den på torsdag 🙂 regner med vi blir å se den på kino også da 🙂
    tenk så bra det blir når den kommer ut på blu-ray om noen mnd 😀

  6. Jeg har sett den tusenvis av ganger 🙂 er og blir min favoritt. Skal se den i 3D om epilepsien min tillater meg det 😉 Men bare en liten korreksjon – James Cameron har ikke produsert filmen, alene. Jon Landau var også en meget viktig medprodusent. Og Titanic er strengt tatt et skip, og ikke en båt hehe 😉 «Daddy, it’s a ship.», som lille Cora sier 😉 (skjønte hva du mente og siktet til, men liker bare å være pirkete innimellom ;))

    Ellers en glimrende anmeldelse – som alltid 🙂 God helg, Nina!

    1. Helt enig med deg! Titanic er en nydelig og fin film! Jeg gleder meg til uka som kommer og tid for kinotur igjen med venninnen min.=) Må bare huske å ta med noe tørke ettersom jeg mest sannsynligvis kommer til å snufse og felle litt tårer underveis:P hehe

  7. Sett den før på Kino, skal se den i 3D. Så en serie i dag (lørdag) på nrk1 som var veldig bra, om Titanic. Tårer og snørr om en annen..hallelujah, gleder meg til utfordringen å tørke tårer under 3D briller:P

    1. Elsker å se dokumentarer om titanic. Så en for 1 år siden fra national geographic,og skal se en annen jeg har funnet på history channel 🙂 Dessuten har jeg begynt å lese en bok om «Titanic» som fokuserer på myten om skipet,forliset,dens rolle i litteraturen og filmen etterhvert.

  8. Dette er jo en av filmene som jeg har med meg fra slutten av barneskolen. Så den først når den kom ut på VHS, så fikk aldri se den på kino. Men det er en av de filmene som alltid kommer til å være en favoritt, også er den jo bare helt fantastisk lagd!! ❤

    1. Sammer her også:) Hadde den som sagt på VHS .Fikk den til jul året etter den kom ut og jeg husker den ble flittig brukt helt til dvd kom for fult.hehe

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

