om bilder og sånt

Talking to the moon

De siste dagene når jeg har gått tur har jeg lagt merke til at månen titter frem midt på lyse dagen.Jeg har ikke noe speilreflekskamera eller noe fancy stativ til å knipse bilde med,men et trofast «gammel» digitalkamera kamera.  Så med litt anti-shake kontroll og zoom fikk jeg knipset et par bilder av månen.

Ha en flott onsdag videre!

26 kommentarer om “Talking to the moon

  1. Du har ikke speilreflekskamera, men du har et gammelt speilreflekskamera? 😛
    Ble jo bra da! Dette har ikke jeg lagt merke til, men det er fint når månen titter frem på dagen 🙂

  2. Når jeg kommenterer nå er det jo torsdag så ha en fin torsdag (og håper onsdagen var fin for så vidt) og så stilig det var med månebilder, liker månen selv 🙂

  3. Sv; Ja, det gjorde i grunn det, bra det ikke var bare jeg som la merke til det.

    // Det er i grunn derfor jeg liker å se på TV på PCen, liker å velge selv når jeg kan se på ting 😉

    Bra, da kan jeg kanskje catche up 😛

    // Tror bare ikke jeg har tålmodigheten til å lese en krim bok, spesielt ikke når jeg ikke er særlig interessert i det i utgangspunktet :p Da måtte det nok blitt Poirot bare fordi det er Poirot :p

  4. Fine bilder 🙂 I går var jeg hjemme hos mine foreldre og spiste middag, og når jeg skulle dra hjem til meg selv på kvelden var det nydelig ute med masse stjerner på himmelen og stor måne!

  5. Sv: Ja, ikke sant 🙂

    God påske til deg å! 🙂
    ___________________

    Månen kan være synlig når som helst egentlig, såfremt den lyses opp av solen. Om ikke solen hadde lyst månen opp så hadde vi ikke sett den 🙂 At vi ser den på dagen eller natten avhenger helt av månen og solens vinkel her på jorden. 🙂 Kan også nevne at det vanligvis er enklest å se månen på dagtid på høst/vinter og litt i tiden vi er i nå enn om sommeren da det ofte er mye lysere på himmelen om sommeren og månen derfor «drukner» litt av lyset. Men den kan også flere ganger iløpet av sommeren være synlig.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

