Filmomtale/tips

Ukens film: American Pie Movies

Ettersom jeg glemte forrige ukes «ukens film» skviser jeg inn den her og lager et American Pie anbefalings innlegg ettersom den fjerde filmen i serien har premiere den 4.april.

American Pie(1999):«American Pie» følger en gruppe ungdommer gjennom et av livets mest imøtesette og ydmykende ritualer – den seksuelle debuten. Gutta prøver forskjellige, men hysteriske tilnærmingsmåter. En av dem forsøker seg på en utvekslingsstudent med katastrofalt og kringkastet resultat. Sjelden har poden vært mer forvirret og tom av selvtillit. Han vil heller aldri mer ha det samme forholdet til eplepai eller sokker..

American Pie 2(2001): Sommerferien står for døren og våre helter fra sist er samlet i hjembyen Michigan når vi treffer dem igjen.

American Pie: The Wedding(2003) |High school, utvekslingsstudenter, korpsleir og superlim hører fortiden til; nå er Jim og Michelle klare for å ta det endelige steget over terskelen til et «voksent» liv. Michelle vil selvsagt at bryllupet skal være perfekt. Men det kan være lettere sagt enn gjort, særlig når alle gjør sitt «beste» for å oppfylle hennes ønske, hver på sin måte

Michelle har valgt sin søster Cadence (January Jones) som brudepike. Og når Stifler (Seann William Scott) og Finch (Eddie Kaye Thomas) får øye på henne, er krigen i gang! Stifler benytter sine sleipeste triks for å vinne Cadence, og Finch tvinges til å revurdere taktikken. Rollene byttes når Stifler brått blir til en gentleman, mens Finch velger å gå «rett på sak»-Stiflers gamle varemerke. Og selvsagt blir det gjensyn med Jims velmenende far (Eugene Levy), og da er det duket for en ny rekke mer eller mindre pinlig morsomme situasjoner på den kronglete veien frem til bryllupsdagen.

Er du én av de som liker litt kleine og pinlige komedier som du får latterkramper av er disse filmene å anbefale!  Det er leeenge siden jeg har sett de,så nå er det kanskje på tide! Den fjerde filmen i serien «American Pie : Reunion» har premiere den 4.april 2012 på kino. Så jeg må nok se den også!

Vel å merke er ikke alle «American Pie» filmene som er superfavoritter,men når man begynner å se på de filmene ,må man se videre for å se hva som skjer med gjengen.

Har du sett «American Pie» filmene?

 

37 kommentarer om “Ukens film: American Pie Movies

  1. Jeg har sett de fleste, men likte best den første!:) Syns de gjentar seg selv innimellom. Men jeg kommer sikkert til å se den siste også:)

    God mandag!

  2. JEg har vel sett en eller to av de filmene, har ikke synes de har vært såååå morsomme. Men så traileren til den nye nå. og den ser ikke så ille ut. Pluss at jeg har fått så sansen for «michelle» etter at jeg begynte å følge med på how I met youre mother…:)

    1. De filmene er kanskje ikke de ALLER beste innenfor sjangeren,men liker godt american pie gjengen og jeg har vel litt merkelig humor til tider:P hehe.

  3. Hehe husker da de kom, det var stas det! Har ok sett alle sammen ja, blir som du sier, man må liksom se de som kommer etter den første også!:)

  4. Eg har vel bare sett nr 1 og 2, ikkje heilt min type filmer.. meir glad i thriller, skrekk og dokumentarer eg.. og drama.. men elsker film, ingenting er meir digg enn å ligge på sofaen og se gode filmer!! Kos deg videre i påska 🙂

  5. Jeg elsker de tre første Pie filmen!! De andre spin-off filmene som har kommet etterpå har bare vært crap. Men jeg gleder meg veldig til denne, tror den kommer til å være morsom! Ler meg ihjel av Stifler og co 🙂

  6. stine fikk alle 3 i posten på bluray tidligere, gleder meg til vi skal se det hehe 🙂
    har en følelse av at hu tjuvstarter da.
    Selv om det er samme greia om og om igjen, syns jeg uansett det er morsomt hehe..

    har ikke sett noen av spin-offene jeg, kanskje like greit hehe

    1. Aha,så bra da:) Har ikke ennå fått skaffet meg filmene.men har sett de et par ganger ettersom broren min har et par av filmene.

      Er jo et gjennomgående tema hos disse filmene,men som du sier er det uansett morsomt!:)

  7. Sv: Nei man trenger ikke ha lest de andre bøkene…jeg har ikke lest alle i serien, kun et par. Og det går så lenge mellom hver bok, at jeg uansett har glemt mye av handlingen fra de andre bøkene. Denne kan man fint lese uten å ha lest de andre bøkene i serien først 🙂

  8. Er faktisk 5 år siden sist jeg så American Wedding, så den husker jeg så og si ingenting av. Men de to første er to av mine favoritt tenåringskomedier, elsker begge to like mye 😀

  9. Jeg likte alle tre, men som noen fler nevner. Disse spinoff’s filmene kunne de spart seg med å lage. Skal absolutt se Reunion 🙂

  10. Jeg har ikke sett de siden jeg så den første på kino i 99, eller når det var. Den gang synes jeg den var hysterisk morsom, men etter jeg ble litt eldre, så falt jeg egentlig av hele lasset. Har ikke sett mer enn 2 stk av filmene, og synes det blir veldig mye av det samme hehe – pupper, rumpe og lår 😛 så har ikke tenkt til å se denne, nei 🙂

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

