Filmomtale/tips

Filmomtale: Hugo Cabret

Filminfo:
Originaltittel: Hugo Cabret
Regi: Martin Scorsese
Skuespillere: Jude Law, Sacha Baron Cohen, Chloe Moretz, Asa Butterfield, Ben Kingsley, Emily Mortimer, Michael Stuhlbarg, Ray Winstone, Christopher Lee, Michael Pitt, Richard Griffiths, Helen McCrary
Manus: John Logan, Brian Selznick
Genre: Drama / Familiefilm
Produsent: Martin Scorsese, Johnny Depp, Tim Headington, Graham King
Lengde: 2 t. 6 min.

TRAILER

OM FILMEN:

Hugo Cabret forteller historien om en 12 år gammel foreldreløs gutt som bor inne i veggene på en stor togstasjon i 1930-tallets Paris. Hans eneste venn er en mystisk, menneskelignende maskin faren har etterlatt ham. Hugo er overbevist om at innretningenrommer en hemmelig beskjed fra hans avdøde far, hvis han kan få den kompliserte maskinen til å virke.

Livet til Hugo tar imidlertid snart en helt ny vending, idet han møter eksentriske Isabelle (Chloë Moretz) og stefaren hennes, den gretne leketøysmakeren Georges (Ben Kingsley). Før han vet ordet av det befinner han seg midt i et fantastisk eventyr, som kan gi ham svar på alle spørsmålene.

I de øvrige rollene finner vi navn som Jude Law, Christopher Lee og Sacha Baron Cohen. Scorseses fabelaktige filmatisering av Brian Selznicks roman er blitt en magisk film for hele familien, samt en kjærlig hyllest til filmhistoriens pionerer.

Da var det på tide å få blogget om én av de to filmene jeg så på søndagen som var, med både Nina m og Hanne.

Før kinoen hadde jeg kun fått med meg at den var basert på en bok av Brian Selznicks med samme navn ,og at filmen hadde høstet hele 4 Oscar i år.

Ettersom filmen var i 3D var jeg først skeptisk pga jeg føler ikke at filmen blir bedre av det,men denne gangen passet 3D kjempe bra til filmens historie og magi(for å si det på den måten),og jeg var ikke skuffet!

De to timene filmen varte fløy unna som det når vi blir presentert for den unge gutten Hugo som bor i en tog stasjon midt i Paris etter at faren hans dør i en tragisk brann. Han blir etterlatt hos sin fyllik av en onkel som passer på at urene på togstasjonen blir stilt og passet på. En dag forsvinner onkelen og Hugo blir helt alene.

Vi følger Hugo videre da han prøver å få liv i en robot som han og faren jobbet med før brannen skjedde. Hugo føler at roboten er den eneste linken han har til sin far .

Skal ikke si noe særlig mer om handlingen annet enn at Scorsese har gjort en bra jobb med regien. Jeg både tok til tårene, lo og fikk goosebumps. Skal jeg oppsummere filmen med tre ord må det være ; fantastisk,magisk og  sterk.

Martin Scorsese på innspilling av filmen

Filmen er en familiefilm,men jeg tror ikke filmen passer for de aller minste ettersom det er del ting som kan virke litt skummelt iløpet av filmen. Men den faller nok i smak hos både foreldre som barn!

Hvis du ikke har sett filmen,løp å se! Det er en fin opplevelse! Denne kommer til å få plass i DVD hylla hjemme når den kommer ut på DVD.

Har noen andre sett filmen? Hva synes du?

Kilde: Bildene er linket /Info hentet fra her!

25 thoughts on “Filmomtale: Hugo Cabret

    1. Du får vente til den kommer i på film:) Er ikke favoritt tingen min å se filmer i 3D, får litt små vondt i hodet selv.men denne filmen er magisk i 3D:)

  1. Merker jeg har veldig lyst til å se den. Så den på trailer sist jeg var på kino og fant ut at den der er sikkert kjempebra! Nå fikk jeg enda mer lyst til å se den.

  2. jeg syns egentlig at traileren til filmen får den til å virke veldig dårlig.
    men mistenker at selve filmen er bedre, siden den klarte å vinne flere oscar.

  3. Har veldig lyst til å se den 🙂 Men du.. hvordan synes du det er å se 3D film? Får du ubehag, du som også har briller mener jeg, når du ser på? Tør ikke jeg skjønner du 😛

    1. Anbefaler filmen! Jeg synes det er helt greit nå som jeg vant til det. Men ser ikke så ofte på 3D filmer,men i begynnelsen når jeg begynte å se 3D filmer fikk jeg litt vondt i hodet osv.Men det gikk over 🙂

  4. Tilbaketråkk: Påskeferie og greier |
  5. Tilbaketråkk: Mars 2012 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

