Inspirasjon og tips

Knit by me #3

Da har jeg vært i strikke modus igjen og dette prosjektet tok kommer jeg nok til å prøve igjen en annen gang med riktig materiale. Men ble fornøyd med resultatet til å være første gang jeg strikker en pengepung. Oppskriften til denne her finner du her! Men jeg tok litt frihet ettersom jeg hadde lengere glidelås enn det er på oppskriften der.Til en glidelås på 15cm la jeg opp rundt 29 masker med restgarnet jeg hadde av akryl. Husker ikke hvor langt jeg strikket før jeg la opp,men det var vel rundt 20 cm i lengde(du avgjør hvor stor eller dyp pengepungen skal være).

Denne oppskriften til pengepungen bør du ha tekstil av noe slag inne pga at myntene kan falle gjennom hvis det blir for mye inni. Jeg har det med å strikke litt løst noen ganger,så jeg fant jo ut i ettertid at man trengte tekstil. Da brukte jeg en gammel og slitt pysjamas overdel (som jeg klippet til)og sydde den inn i pengepungen jeg hadde strikket med samme type garn som jeg strikket. Da trenger du «stoppenål» så du får garnet gjennom nålhodet.

Dette var ikke en supervanskelig oppskrift,så den er å anbefale for både de som har begynt å strikke og de litt mer erfarne.

Advertisements

36 thoughts on “Knit by me #3

  1. Fin farge på pengboken, og foret med hjertet var søtt:) Så ut som det var god plass også, det er jo alltid praktisk. Fint sydd den glidlåsen var også, det bruker og være vanskelig (ihvertfall for meg). Takk for oppskrift tips, fikk lyst å lage pengbok jeg også:) Ha en videre fin mandag:)

    1. Takk Isabella! Måtte ha litt kul for også:) hehe. Plass til mye penger der, og restskatten kommer godt med oppi der:P Det var første gangen jeg prøvde å sy på glidelås. I ettertid kom jeg på at kunne festet foret før jeg sydde den på plass i både det jeg hadde strikket osv. men,men.øvelse gjør jo mester! Ha en fin mandag videre du også!

  2. Så flink du er Nina, og resultatet ble jo kjempe bra:) flinka:) hadde jeg bare hatt LITT av de strikkeferdighetene dine så hadde jeg vært fornøyd:)

    1. Takk Eileen! Det er ikke så vanskelig som det høres ut som,det er vanlig frem og tilbake strikking(for å si det sånn),så syr man sammen sidene og fester glidelåsen til slutt:)

  3. Sv; Haha, ja, var jo like greit å se to filmer på en gang! Trodde det kanskje kunne bli litt langtekkelig, men det var det ikke i det hele tatt!

    // Tror faktisk merket Barry M har gull folielakk! Så da får jeg satse på den!

    // Haha, det er jo ikke bare èn tornado da :p Men de er onde :p

    // Tror jeg nevnte den på bloggen min for et år siden også, gledet meg til å se den allerede da 😛

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.